اطلاعیه تعطیلی مدارس فردا 11 و 12 دی ماه | دانشگاه ها فردا یکشنبه 11 و دوشنبه 12 دی تعطیل شد؟

کد خبر: 1195603

آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد : در پی آلودگی شدید هوای پایتخت آموزش در همه مدارس شهر تهران در روز یکشنبه و دوشنبه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعیه تعطیلی مدارس فردا 11 و 12 دی ماه | دانشگاه ها فردا یکشنبه 11 و دوشنبه 12 دی تعطیل شد؟

درپی آلودگی شدید هوای پایتخت، آموزش در همه مدارس شهر تهران در روز یکشنبه و دوشنبه (۱۱ و ۱۲) دیماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 آموزش و پرورش شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، آموزش در همه مدارس پایتخت، در روز یکشنبه (یازدهم) و دوشنبه (دوازدهم) دیماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.

شایان ذکر است، کلیه کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی تهران نیز تعطیل خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه، امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی دی ماه ۱۴۰۱ و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ارزشیابی جامع طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.

همچنین ارزشیابی و امتحانات داخلی نوبت دی ماه ۱۴۰۱ دوره‌های تحصیلی، در ایام آموزش غیر حضوری مدارس، برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی این ایام، توسط مدیر واحد آموزشی متعاقبا به اولیاء و دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد./ ایسنا

دانشگاه ها تعطیل شد

دانشگاه‌ها و تمام مقاطع تحصیلی استان‌ تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه غیرحضوری شد

 بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، دانشگاه‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی استان‌ تهران به جز شهرستان‌ های دماوند و فیروزکوه در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه غیرحضوری شد.

تداوم آلودگی هوای پایتخت تا دوشنبه

در پی آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کاهش سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها را علت این وضعیت ذکر کرد و از تداوم آلودگی تا دوشنبه (۱۲ دی ماه) خبر داد.

محسن روشنی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت آلودگی هوای تهران اظهار کرد: در روز شنبه و یکشنبه هفته گذشته (۳ و ۴ دی‌ماه) به علت ناپایداری جوی و بارش‌های خوبی در استان تهران، شاهد کاهش شاخص کیفیت هوا بودیم‌؛ به طوری‌که در روز شنبه  با عدد ۶۷ بهترین روز هفته بود و روز یکشنبه نیز با عدد ۸۳ شاخص نسبتا قابل قبولی داشته‌ایم.

وی افزود: پس از آن به علت کاهش سرعت باد و پایداری جو چهار روز متوالی کیفیت هوای تهران شرایط نامطلوبی داشت؛ به‌طوری‌که از دوشنبه تا پنجشنبه (۵ تا ۸ دی‌ماه) شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کردیم. روز جمعه (۹ دی‌ماه) به علت کمتر بودن سرعت باد و انباشت بیشتر آلاینده‌ها شاخص با رسیدن به عدد ۱۵۴ برای همه اقشار جامعه شرایط ناسالم شد و با توجه به استمرار پایداری جوی، امروز نیز دوباره کیفیت ناسالم برای تمام گروه‌ها ثبت شده است.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره آلاینده شاخص این روزها گفت: آلاینده شاخص هر روز ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون بوده است و آلاینده دیگری بالاتر از حد مجاز قرار نگرفته است.

وی درباره احتمال تداوم چنین شرایط توضیح داد: این شرایط حداقل تا دوشنبه (۱۲ دی‌ماه) ادامه خواهد داشت. پس از آن نیز احتمال شرایط نامطلوب وجود دارد اما اینکه ناسالم برای همه یا تنها ناسالم برای گروه‌های حساس باشد را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

روشنی در پایان باتوجه به آلودگی هوای این روزهای تهران به ارائه توصیه‌ای پرداخت و گفت: شهروندان از وسایل نقلیه شخصی به‌ویژه وسایل فرسوده و فاقد معاینه فنی تا حد امکان کمتر استفاده کنند.

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها