مدارس در این استان ها فردا یکشنبه ۱۱ دی تعطیل شدند | این دانش آموزان فردا مدرسه نروند

کد خبر: 1195702

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ کودکستان ها تعطیل پیش دبستانی و دوره اول و دوم ابتدایی در شهر قم به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

مدارس در این استان ها فردا یکشنبه ۱۱ دی تعطیل شدند | این دانش آموزان فردا مدرسه نروند

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ کودکستان ها تعطیل پیش دبستانی و دوره اول و دوم ابتدایی در شهر قم به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم امروز ۱۰ دی ماه طی سخنانی با تاکید بر پایداری آلودگی‌ هوا بیان کرد: با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا تمام مدارس دوره اول و دوم ابتدایی شهر قم فردا یکشنبه ۱۱ دی ماه به صورت غیر حضوری فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مهدکودک های قم نیز فردا یکشنبه به علت انباشت آلاینده‌های هوا تعطیل است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: مدارس سایر شهرستان‌ ها و بخش‌های قم به طور عادی فعالیت می‌کنند.

همه مقاطع تحصیلی در البرز غیر حضوری شد

رئیس کارگروه کمیته اضطرار آلودگی‌ هوای البرز گفت: فردا و پس فردا آموزش و امتحانات همه مقاطع تحصیلی استان و دانشگاه‌ها به جز امتحانات نهایی غیرحضوری است.

احمد افضلی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، امروژ در کارگروه آلودگی هوای استان البرز، گفت: یکشنبه و دوشنبه، یازدهم و دوازدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ آموزش و امتحانات همه مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های استان به جز آزمون‌های نهایی به دلیل آلودگی هوا به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: بنابراین فردا و پس فردا تنها امتحانات نهایی دانش‌آموزان و همچنین امتحانات هماهنگ استانی بزرگسالان و داوطلبان آزاد طبق برنامه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس کارگروه کمیته اضطرار آلودگی‌ هوای البرز گفت: مهدهای‌ کودک و پیش‌دبستانی‌های استان نیز فردا تعطیل هستند.

 مدارس کاشان تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن اشاره به تعطیلی مهدهای کودک و پیش‌دبستانی گفت: آموزش حضوری مدارس ابتدایی دوره اول و دوم کاشان فردا تعطیل شد.

منصور شیشه‌فروش  ضمن اشاره به استمرار آلودگی در استان اصفهان اظهار داشت: با تشکیل کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، مدارس دوره اول و دوم ابتدایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک و پیش دبستانی این دو شهرستان‌های تعطیل است.

وی با بیان اینکه این تصمیم به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است، افزود: از عموم مردم شهروندان به گروه‌های حساس از جمله دانش‌آموزان، کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری خاص درخواست داریم تا از تردد غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن تاکید بر کاهش حضور در فضای باز ابراز داشت: توصیه می شود شهروندان از ورزش در فضای باز اجتناب کنند و تردد خود را در هسته های مرکزی و پر ترافیک شهرها کاهش دهند.

وی با بیان اینکه آموزش در این‌ مقاطع تحصیلی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به صورت مجازی پیگیری می‌شود، گفت: کارگروه اضطرار به صورت مستمر در استانداری اصفهان فعال است و شرایط بررسی می‌شود.

 آلودگی هوا مدارس و دانشگاه‌های استان البرز را تعطیل کرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های این استان به علت آلودگی هوا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز، احمد افضلی در حاشیه بیست و نهمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان اظهار داشت: بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی، در پی آلودگی شدید هوای البرز، آموزش در تمام دانشگاه‌ها و مدارس استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه، 11 و 12 دی ماه به صورت مجازی برگزار شده و امتحانات نهایی طبق برنامه برگزار می‌شود. همچنین مهدهای کودک و پیش دبستانی نیز تعطیل خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: آلودگی هوای استان تا روز دوشنبه 12 دی ماه ادامه دارد. در این راستا از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری در سطح شهرها خودداری کرده و تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

رئیس کمیته اضطرار آلودگی‌ هوای البرز با اشاره به اینکه پایداری نسبی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی موجب کاهش کیفیت هوا شده است، تاکید کرد: جلوگیری از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی، جلوگیری از انجام تمام فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، استقرار و آماده باش پایگاه‌های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطقه آلوده‌تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها، موافقت مدیران دستگاه های اجرایی با مرخصی کارکنان، هماهنگی برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، تطبیق ساعات کار حمل و نقل همگانی با ساعات کار اداری و مراکز آموزشی تعیین شده توسط کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا و همچنین هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان برای اطلاع رسانی به منظور عدم فعالیت‌های ورزشی در محیط های باز از دیگر مصوبات این جلسه بود که امید است بیش از پیش مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

کدام مدارس استان قزوین یکشنبه تعطیل است؟

فعالیت مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان آبیک و البرز در استان قزوین طی نوبت صبح و بعدازظهر و نیز مراکز پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی نواحی یک و ۲ شهر قزوین در نوبت صبح روز یکشنبه ۱۱ دی ماه تعطیل است.

به گزارش ایسنا، براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان قزوین، فعالیت مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان آبیک و البرز طی نوبت صبح و بعدازظهر و نیز مراکز پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی نواحی یک و ۲ شهر قزوین در نوبت صبح روز یکشنبه ۱۱ دی ماه تعطیل است.

بنابر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری و در بستر نرم‌افزار شاد برگزار خواهد شد.

 مدارس ابتدایی قزوین غیر حضوری شد

اداره کل آموزش و پرورش استان قروین با صدور اطلاعیه ای از تعطیلی مدارس ابتدایی نواحی یک و دو قزوین در روز یکشنبه ۱۱ دی ماه به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

اداره کل آموزش و پرورش استان قروین با صدور اطلاعیه ای از تعطیلی مهدکودک ها، مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و استثنایی نواحی یک و دو قزوین در نوبت صبح و بعد از ظهر فردا یکشنبه ۱۱ دی ماه به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

در متن این اطلاعیه آمده است: "با توجه به سؤالات بسیاری از هم استانی های عزیز در خصوص وضعیت مدارس، به اطلاع می رساند؛ براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت مهدکودک ها، مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و استثنایی نواحی یک و دو قزوین، طی نوبت صبح و بعد از ظهر، روز یکشنبه یازدهم دی ماه، غیرحضوری بوده و کلاسِ درسِ دانش آموزان به صورت مجازی برگزار می گردد.

به استحضار می رساند، براین اساس عوامل اجرایی در مناطقی که آموزش ها مجازی است، جهت پاسخگویی به اولیا، دانش آموزان و ارباب رجوع در مدارس حاضر باشند."

 دانش آموزان اراکی چه ساعتی در مدارس حاضر شوند؟

دانش آموزان مدارس استان مرکزی فردا یک شنبه با تاخیر در کلاس های درس حاضر خواهند شد.

مدارس دوره ابتدایی استان مرکزی در نوبت صبح فردا  با ۱.۵ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 بر اساس تصمیم استاندار مرکزی در کار گروه هماهنگی تامین پایدار سوخت زمستانی با توجه به اضطرار تامین انرژی در سطح استان وضعیت آغاز به کار مدارس به شرح زیر است.

مدارس، موسسات و آموزشگاه های تحت پوشش آموزش و پرورش (اعم از دولتی و غیردولتی) دوره ابتدایی، در استان مرکزی فردا یکشنبه ۱۱ دیماه در نوبت صبح با ۱.۵ ساعت تاخیر و از ساعت ۹صبح فعالیت خود را آغاز می کنند.

ساعت پایان کار مدارس تغییر نخواهد کرد.

سایر مدارس به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد و امتحانات دوره متوسطه و سایر امتحانات طبق برنامه اعلامی قبلی برگزار خواهد شد.

 مدارس چهار شهر خوزستان غیرحضوری شدند

براساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به روند افزایشی آلودگی هوا فردا یکشنبه ١١ دی‌ماه فعالیت مدارس در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و ماهشهر به صورت غیرحضوری خواهد بود.

بر اساس اعلام استانداری خوزستان و با توجه به تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به روند افزایشی آلودگی هوا فردا یکشنبه ١١ دی‌ماه فعالیت مدارس در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و ماهشهر به صورت غیرحضوری خواهد بود.

همچنین فعالیت کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی، مراکز امدادی ، درمانی، بهداشتی، اورژانس ۱۱۵، بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها و آتش نشانی‌ها در ساعت اداری برقرار خواهد بود.

تعطیلی پیش دبستانی‌ها ومهدهای کودک ۵ شهرستان یزد

 کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان یزد از تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های پنج شهرستان استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری خبر داد.

بنا بر اعلام این کارگروه؛ به دلیل سرمای هوا، پایداری و سکون شرایط جوی آلودگی هوا در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، مهریز، میبد و یزد محرز شد و بلافاصله کارگروه اضطراری آلودگی هوای استان یزد تشکیل و این مصوبات تصویب شد.

بر همین اساس در این شهرستان‌ها پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شد.

در این زمینه آماده باش دستگاه‌های امدادرسان مصوب شد و ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه در محدوده شهرها اعلام و اینکه مقرر شد با ماشین‌های سنگین آلاینده و وسایل حمل و نقلی که فاقد معاینه فنی باشند برخورد صورت گیرد.

محدودیت فعالیت واحد سنگ شکن و واحدهای خردایش در واحدهای صنعتی که موجب آلودگی هوا می‌شوند نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها