خبر خوش اول صبح برای کارمندان و بازنشستگان | افزایش حداقل حقوق ها 40 درصد شد

کد خبر: 1198810

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: تعیین ۷ میلیون تومان برای کف حقوق کارمندان با نرخ تورم جامعه مغایرت دارد و احتمال دارد مجلس کف حقوق کارمندان را افزایش دهد.

خبر خوش اول صبح برای کارمندان و بازنشستگان | افزایش حداقل حقوق ها 40 درصد شد

جلال رشیدی کوچی با اشاره به اینکه بودجه باید واقعی باشد، اظهار داشت: هر چقدر دولت بودجه را واقعی‌تر تدوین کنند، در میان مدت و بلندمدت به نفع دولت است. بودجه اگر واقعی باشد، کسری بودجه نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: اگر بودجه را واقع بینانه تدوین و تصویب کنیم، مجلس مجبور نمی‌شود مدام اصلاحاتی را در لایحه بودجه اعمال کند، کما اینکه این روزها و با وجود آنکه تا پایان سال زمان زیادی باقی نمانده است، مجلس در حال اعمال اصلاحاتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم واقعاً به دولت کمک کنیم، هم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن مجلس باید تعارف با دولت را کنار بگذاریم و بودجه را بر اساس واقعیات جامعه تدوین و تصویب کنیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهمترین کاری که مجلس باید در بررسی لایحه بودجه سال آینده مدنظر داشته باشد، این است که بودجه را طوری تنظیم کنیم که با کسری بودجه مواجه نشویم.

وی ادامه داد: زمانی که کسری بودجه داشته باشیم، تورم هم افزایش می‌یابد و دولت مجبور است اقداماتی انجام دهد تا کسری بودجه را به حداقل برساند که آن اقدامات حتماً روی معیشت مردم تأثیر منفی می‌گذارد. پس اگر ما دنبال حمایت معیشتی از مردم هستیم، باید بودجه‌ای واقعی تصویب کنیم تا سال بعد کسری بودجه نداشته باشیم.

رشیدی کوچی با اشاره به اینکه طبق لایحه بودجه حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۷ میلیون تومان خواهد بود، گفت: اگر افزایش حقوق کارمندان بی‌رویه باشد، حتماً منجر به تورم می‌شود. با وجود این، تعیین ۷ میلیون تومان برای کف حقوق کارمندان با نرخ تورم کشور مغایرت دارد و احتمال دارد که مجلس منابعی را در نظر گیرد و کف حقوق کارمندان را افزایش دهد./ مهر

افزایش حقوق کارمندان 40 درصد می شود؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به حضور میرکاظمی در این کمیسیون، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه توضیحات مفصلی در رابطه با ویژگی و شاخص های کلان پیش بینی شده در لایحه بودجه، ارائه داد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 در تشریح جزئیات جلسه عصر دیروز این کمیسیون، اظهار داشت: جلسه عصر دیروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 با حضور آقای میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و پورمحمدی، معاون وی برگزار شد.

وی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه توضیحات مفصلی در رابطه با ویژگی و شاخص های کلان پیش بینی شده در لایحه بودجه، ارائه داد.همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه تفاوت های ارقامی بودجه سال 1402 با بودجه سال 1401 را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: همچنین مسئولین سازمان برنامه بودجه توضیحاتی در رابطه با تفکیک منابع درآمدی و مصارف هزینه‌ای این لایحه ارائه کردند.

وی با اشاره به سرفصل های تبصره 14، تصریح کرد: این در حالی است که سر فصل تبصره 14 در منابع و مصارف عمومی ادغام شده است، به واقع برخی از منابع و مصارف سالهای گذشته درقالب تبصره 14 و هدفمندی اساساً ماهیت یارانه ای نداشته و بلکه ماهیتش مصارف عمومی بوده و به غلط در ذیل تبصره 14 تعریف شده بود بنابراین امسال در لایحه بودجه قسمت های از آن موارد که جنبه عمومی داشته را جدا کرده اند و فقط صرفاً مصارف یارانه ای در ذیل تبصره 14 درج شده است.

زارع افزود: در ادامه جلسه، نمایندگان کمیسیون تلفیق، نظرات و انتقادات خودشان را درباره لایحه بودجه و اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه مطرح کردند.همچنین عمده نظرات نمایندگان در این جلسه مربوط به مسائل معیشتی، اقتصادی و مدیریت تورم و اتخاذ تصمیمات بودجه ای بود که پیشنهاد شد دولت باید به شکلی آنها را در لایحه بودجه تنظیم کند که کمترین تورم و فشار اقتصادی بر مردم ایجاد شود و از سوی دیگر بتواند در واقع قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

وی تاکید کرد : همچنین یکی از موضوعاتی که مورد انتقاد بسیاری از نمایندگان قرار گرفت، موضوع افزایش بسیار ناچیز و 20درصدی حقوق شاغلین و بازنشستگان در لایحه بودجه 1402 بود که به نسبت پیش بینی تورم 40 درصدی پیش رو ، حداقل قدرت خرید مردم را کاهش خواهد داد لذا این موضوع یکی از موضوعات مهمی بود که همه نمایندگان روی آن اجماع داشتند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: همچنین کمیسیون فردا در شیفت صبح به بررسی منابع درآمدی لایحه بودجه خواهد پرداخت و در شیفت بعد از ظهر هم به بررسی منابع واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی می پردازد.

وی تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق در شیفت صبح روز دوشنبه به بررسی منابع و مصارف  تبصره 14 می پردازد و در شیفت عصر هم میزان و نحوه افزایش حقوق کارکنان، شاغلین و بازنشستگان را بررسی خواهد کرد.

زارع در پایان بیان داشت: نهایتاً پیش بینی می شود کمیسیون تلفیق در شیفت صبح روز سه شنبه به بررسی جدول اعتبارات استانها پرداخته و در شیفت عصر هم به جمع بندی نهایی کلیات لایحه بودجه می پردازد تا کلیات لایحه بعداً در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گیرد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها