پیرهادی: زیر سوال بردن تلاش مدیران اعتماد عمومی را تضعیف می‌کند

کد خبر: 1199275

رئیس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مدیریت شهری در نظم بخشیدن به چهره شهرها حتما موثر است و شهرداری و مدیران شهری به ویژه در بخش راهداری و حمل ونقل و خدمات شهری دارای وظایف روشنی هستند که همواره باید به روز رسانی شود و براساس اندوخته تجارب، ایرادات لحظه به لحظه رفع شود.

پیرهادی: زیر سوال بردن تلاش مدیران اعتماد عمومی را تضعیف می‌کند

محسن پیرهادی، درباره عملکرد روزهای اخیر شهرداری در بارش برف و باران، بیان کرد: از نظر بنده عملکرد شهرداری تهران در بارش های اخیر مثبت بوده است هرچند تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم اما زیر سوال بردن تلاش مدیران شهری بدون در نظر گرفتن شرایط، تجهیرات و امکانات حاصلی جز تضعیف اعتماد عمومی ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: برف و سرمای زمستان امسال اگر نگوییم در سال های اخیر بی سابقه بوده حتما کم سابقه بوده است. برای سنجش مدیریت شهری و عملکردش در روزهای اخیر خوب است روند مدیریت ادوار گذشته را به یاد بیاوریم، در سال های گذشته شاهد بودیم، میزان بارش های کمتر از روزهای اخیر مشکلات ترافیکی بزرگتر در شهر ایجاد کرد و حتی مدیران با اولین بارش های پاییزی غافلگیر شدند.

پیرهادی گفت: به رغم وجود برخی مشکلات در سطح شهر که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، معتقدم در مجموع عملکرد شهرداری تهران مثبت بوده است و در پیگیرهایی که داشتم‌ متوجه شدم ظرفیت مدیریتی و نیروی انسانی انصافا پای کار بوده اند و همه تلاش خود را برای خدمات رسانی به شهروندان بکار گرفته اند لذا باید به آنها خدا قوت گفت.

رفع گره ترافیکی شهر در روزهای برفی نیازمند ظرفیت سازی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رفع گره‌های ترافیکی و نظم دادن بیشتر به چهره شهر در روزهای برفی نیازمند ظرفیت سازی، بکارگیری تجهیزات بیشتر و دادن آموزش بیشتر و به روزتر به نیروی انسانی و خدماتی مدیریت شهری است. در دنیا هم همین طور است اگر بخواهیم شرایط را با مدیریت کشورهای دیگر مقایسه کنیم همواره شاهدیم که بارش ها منجر به گره‌های ترافیکی در شهرها می شود که زیرساخت های شهری، نوع طراحی گذرگاه ها و پیاده راه‌ها، فرهنگ رانندگی و فرهنگ شهروندی همگی بر این مورد اثر گذار است.

نیازمند مشارکت مردم در مدیریت شهری در روزهای برفی هستیم

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه تاکید کرد: نقش مدیریت شهری در نظم بخشیدن به چهره شهرها حتما موثر است و شهرداری و مدیران شهری به ویژه در بخش راهداری و حمل ونقل و خدمات شهری دارای وظایف روشنی هستند که همواره باید به روز رسانی شود و براساس اندوخته تجارب ایرادات لحظه به لحظه رفع شود. در الگوی مدیریت شهری شهرهای پیش‌روی دنیا، بخشی از این وظایف برعهده خود شهروندان و محلات است، مردم در رفع مشکلات مشارکت و نقش و همیاری و همراهی دارند اما متاسفانه در کشور ما مردم از این امور روی گردانند، ما نیاز به فرهنگ سازی و ترغیب به مشارکت مردمی در این زمینه و موارد مشابه به آن را داریم.

پیرهادی افزود: نکته مهمتر در قضاوت و سنجش توانمندی مدیریت شهری در نظر گرفتن شرایط، ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات است. اینکه ما بخواهیم با عینک سیاسی همه مسائل را مورد سنجش قرار دهیم جز دل زدگی اجتماعی دستاوردی نخواهد داشت. مردم همیشه منصف‌تر از سیاسیون و فعالان سیاسی به مسائل نگاه می کنند، برجسته کردن برخی مشکلات در شبکه‌های ارتباط جمعی از سوی شماری از فعالان سیاسی  بدون در نظر گرفتن پیشینه امور، سطح تجهیزات و امکانات و چشم بستن بر تجربیات ادوار گذشته جز تضعیف اعتماد عمومی دستاورد دیگری نخواهد داشت، رویکردی که در نگاه مردم جناح بندی‌های سیاسی را از هم تبرئه و مبرا نمی کند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها