مدارس تهران در روز شنبه غیرحضوری شد / مدارس کدام استان ها فردا اول بهمن غیرحضوری شد؟

کد خبر: 1199961

براساس اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، کلیه مدارس استان تهران فردا شنبه اول بهمن غیرحضوری شد.

مدارس تهران در روز شنبه غیرحضوری شد / مدارس کدام استان ها فردا  اول بهمن غیرحضوری شد؟

 با توجه به شرایط هوای تهران، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با حضور همه اعضا تشکیل جلسه داد و مصوبات ذیل به تصویب رسید.

براساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، تمامی کودکستان‌ها برای شنبه اول بهمن ماه تعطیل و کلیه مقاطع تحصیلی در استان‌ تهران به استثناء شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در روز  شنبه اول بهمن ماه غیرحضوری شد.

همچنین روز شنبه مورخ اول بهمن ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل و تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است. همچنین آزمون‌های المپیادهای علمی دانش آموزی در روز شنبه یکم بهمن ماه طبق برنامه برگزار خواهند شد.

 براساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، طرح زوج و فرد برای روز شنبه یکم بهمن ماه از درب منزل اجرا خواهد شد. فروش روزانه مجوز طرح ترافیک برای روز شنبه از سوی شهرداری تهران ممنوع است.

برخی مدارس استان قزوین یکم بهمن حضوری برگزار می‌شود

 باتوجه به تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان قزوین برخی مدارس این استان روز شنبه اول بهمن ماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، باتوجه به تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، روز شنبه اول بهمن ماه ۱۴۰۱ تمامی مدارس نوبت صبح و عصر شهر قزوین، اقبالیه، محمودآباد نمونه، شهر تاکستان به صورت مجازی برگزار خواهد شد و این امر شامل مدارس روستایی نیست.

بنابراین خبر کلیه مدارس شهرستان البرز در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در تمامی مقاطع تحصیلی مجازی است.

فعالیت سایر مدارس مناطق استان به صورت حضوری خواهد بود و همچنین حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، درباره استفاده از سیستم گرمایشی تمامی مراکزی که به صورت غیرحضوری است می‌بایست طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی عمل شود.

پلیس راهور نیز باید از تردد شبانه کامیون‌ها به جز کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسدشدنی جلوگیری کند. همچنین فعالیت کلیه واحد‌های تولید شن و ماسه و آسفالت و بتن آماده و کلیه معادن شرکت سیمان تهران ممنوع خواهد بود.

همچنین شهرداری‌ها باید نسبت به جلوگیری از روشن ماندن و درجا کار کردن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها اقدام کنند. واحد‌های اورژانس نیز باید نسبت به استقرار در میادین اصلی اقدام کنند. از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک مناسب N95 استفاده کنند. همچنین رؤسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

 غیرحضوری شدن مدارس خوی در پی استمرار پس لرزه‌های ناشی از زلزله

مدارس شهرستان خوی در روز شنبه یک بهمن ماه به جهت استمرار پس لرزه‌های ناشی از زلزله غیر حضوری شد.

 بر اساس اطلاع‌رسانی آموزش وپرورش استان آذربایجان ‌غربی، به جهت وقوع زمین‌لرزه خوی در روز چهارشنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه‌های نسبتاً شدید، با مد نظر قرار دادن مخاطرات احتمالی آتی ناشی از خروج دانش‌آموزان به هنگام وقوع پس‌لرزه‌ها، آموزش در مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ طی روز شنبه یک بهمن ماه، به‌صورت مجازی و در بستر سامانه شاد، استمرار می‌یابد./ فارس

تعطیلی مدارس و ادارات به استان اصفهان رسید

براساس تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، فعالیت کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در اصفهان و برخی شهرستان‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه به‌صورت غیرحضوری و فعالیت کلیه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این مناطق در روز شنبه به‌صورت دورکار خواهد بود.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این خبر، گفت: در پی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده‌ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم شد، با تصمیم این کمیته، به نیروگاه شهید منتظری ابلاغ شد که تا رفع شرایط کنونی اضطرار آلودگی هوا از مصرف سوخت مازوت خودداری نماید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین در این راستا کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان مصوب کرد کلیه دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی در روزهای شنبه و یکشنبه غیرحضوری شوند و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه قبلی کماکان برگزار شود.

شیشه فروش تصریح کرد: دورکاری کلیه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در روز شنبه، یکم بهمن‌ماه در مناطق یاد شده از دیگر مصوبات این کمیته است.

وی ادامه داد: مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان طی دو روز آینده از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مکلف شدند نسبت به انجام نظارت‌های لازم و اتخاذ تمهیدات به منظور خاموش نمودن سیستم‌های گرمایشی به منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: عدم تردد اتوبوس‌های دودزا و فرسوده و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها از مصوبات این کمیته و بر عهده شهرداران استان است.

شیشه فروش اضافه کرد: فعالیت تمامی واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا از جمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و به‌صورت موقت تعطیل اعلام شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد: شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها درصورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده کنند./ایسنا

 آغاز فعالیت ادارات و مدارس چهارمحال و بختیاری فردا از ساعت 9 صبح

با توجه به برودت هوا، شنبه کلیه ادارات، سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و مدارس چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را از ساعت 9 صبح آغاز می‌کنند.

با توجه به برودت هوا، روز شنبه یکم بهمن‌ماه، کلیه کودکستان‌ها و مدارس استان فعالیت آموزشی خود را از ساعت ۹ صبح آغاز می‌کنند.

همچنین مدارس در نوبت بعد از ظهر یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز و انرژی و کاهش مخاطرات اقلیمی، کلیه ادارات، سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و بانک‌ها (مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها) به استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و به غیر از شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد، فردا از ساعت ۹ آغاز به کار می‌کنند./فارس

 مدارس ابتدایی اراک، شازند و مهاجران غیر حضوری شد

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدارس ابتدایی اراک ، شازند و مهاجران فردا شنبه اول بهمن به دلیل انباشت آلاینده های جوی و آلودگی هوا غیر حضوری خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، چندی است که سرمای شدید همچون برخی استان‌های کشور میهمان مردم استان مرکزی است و همین امر سبب افزایش مصرف گاز و یخ‌بندان در معابر شده بنابراین در این چند هفته در راستای کاهش مصرف گاز مسئولان استان مرکزی در آموزش و پرورش و مسئولان استان در برخی شهرهای استان مرکزی، اقدام به تعطیلی و برخی تصمیمات در فعالیت مدارس گرفته‌اند.

از سوی دیگر آلودگی هوا و رسیدن وضعیت آلودگی به حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها که حتی به رنگ قرمز و نیز بنفش رسیده سبب شده تا مدارس در استان مرکزی بارها غیرحضوری و تعطیل باشند.

تعطیلی مدارس ابتدایی اراک، شازند و مهاجران

"اسماعیل جیریایی" رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تعطیلی مدارس اظهار داشت: مدارس ابتدایی اراک ، شازند و مهاجران فردا شنبه اول بهمن به دلیل انباشت آلاینده های جوی و آلودگی هوا غیر حضوری خواهند بود.

وی افزود: براساس تصمیمات انجام گرفته از سوی کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی با توجه به پیش بینی هواشناسی و روند افزایشی شاخص آلودگی و احتمال پایداری نسبی هوا ‌تمامی مدارس ابتدایی شهرهای اراک، شازند و ‌مهاجران فردا یکم بهمن ماه در نوبت صبح و عصر غیر حضوری برگزار می شود.

تاخیر در فعالیت واحدهای قضایی استان مرکزی

همچنین "رئیس‌زاده" رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: باتوجه به مصوبه کارگروه تامین پایدار انرژی استان و موافقت رییس کل دادگستری استان مرکزی، ساعت شروع به کار تمامی مجتمع ها و واحدهای قضایی از روز شنبه اول بهمن تا پنجشنبه ششم بهمن ساعت 9.15 خواهد بود./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها