اطلاعیه تعطیلی مدارس و ادارات | مدارس کدام استان‌ها یکشنبه ۲ بهمن ماه تعطیل شد؟

کد خبر: 1200077

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: فعالیت تمام مقاطع تحصیلی هشت شهرستان استان کرمانشاه فردا یکشنبه با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

اطلاعیه تعطیلی مدارس و ادارات | مدارس کدام استان‌ها یکشنبه ۲ بهمن ماه تعطیل شد؟

با توجه به ‌افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و همچنین ‌‌برودت بی‌سابقه هوا در چند استان‌‌، مدارس و دانشگاه‌ها در برخی استان‌ها‌ در روز یکشنبه دوم بهمن‌ماه تعطیل شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم،‌ با توجه به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا‌ در تعدادی از استان‌ها و افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و همچنین با توجه به برودت بی‌سابقه هوا در استان‌های کرمانشاه و ‌چهارمحال و بختیاری‌، مدارس و دانشگاه‌ها در برخی استان‌ها‌ در روز یکشنبه دوم بهمن‌ماه غیرحضوری شد.

مدارس شهرستان خوی غیر حضوری شد

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد:مدارس شهرستان خوی در روز یکشنبه ۲ بهمن ماه به جهت ایجاد آرامش روانی غیر حضوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران استان و به جهت ایجاد آرامش روانی ، آموزش در مدارس شهرستان خوی در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ روز یکشنبه ۲ بهمن ماه، بصورت مجازی و در بستر سامانه شاد استمرار می یابد.

روز شنبه نیز مدارس خوی به دلیل استمرار پس لرزه ها غیرحضوری بود.

وضعیت فعالیت مدارس در روز یکشنبه 2 بهمن 1401

ردیف

استان

ادارات_ اصناف

مدارس

دانشگاه

1

آذربایجان شرقی

دایر است

دایر است

دایر است

2

آذربایجان غربی

دایر است

دایر است

دایر است

3

اردبیل

دایر است

دایر است

دایر است

4

اصفهان

تعطیل

تعطیل

تعطیل

5

البرز

دایر است

تعطیل

تعطیل

6

ایلام

دایر است

دایر است

دایر است

7

بوشهر

دایر است

دایر است

دایر است

8

تهران

دایر است

تعطیل

تعطیل

9

چهارمحال‌وبختیاری

دایر است

تعطیل

تعطیل

10

خراسان جنوبی

دایر است

دایر است

دایر است

11

خراسان رضوی

دایر است

دایر است

دایر است

12

خراسان شمالی

با تاخیر 1.5 ساعته

تعطیل

تعطیل

13

خوزستان

دایر است

دایر است

دایر است

14

زنجان

دایر است

دایر است

دایر است

15

سمنان

دایر است

دایر است

دایر است

16

سیستان و بلوچستان

دایر است

دایر است

دایر است

17

فارس

دایر است

دایر است

دایر است

18

قزوین

با تاخیر یک ساعته

تعطیل

تعطیل

19

قم

دایر است

تعطیل

دایر است

20

کردستان

دایر است

دایر است

دایر است

21

کرمان

دایر است

دایر است

دایر است

22

کرمانشاه

دایر است

تعطیل (کنگاور و سنقر و کلیایی)

بقیه شهرها با یک ساعت تاخیر

دایر است

23

کهگیلویه و بویراحمد

دایر است

دایر است

دایر است

24

گلستان

با تاخیر یک ساعته

با تاخیر یک ساعته

با تاخیر یک ساعته

25

گیلان

دایر است

دایر است

دایر است

26

لرستان

دایر است

دایر است

دایر است

27

مازندران

دایر است

دایر است

دایر است

28

مرکزی

دایر است

تعطیل

دایر است

29

هرمزگان

دایر است

دایر است

دایر است

30

همدان

دایر است

دایر است

دایر است

31

یزد

دایر است

دایر است

دایر است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: فعالیت تمام مقاطع تحصیلی هشت شهرستان استان کرمانشاه فردا یکشنبه با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

افشین یگانه ، از تأخیر دو ساعته در فعالیت تمام مقاطع تحصیلی مدارس هشت شهرستان استان به دلیل سرمای هوا در روز یکشنبه دوم بهمن خبر داد و اظهار داشت: این تأخیر شامل مدارس نوبت صبح شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، صحنه، پاوه، روانسر، جوانرود، اسلام آباد غرب و دالاهو خواهد بود.

وی عنوان کرد: فردا مدارس نوبت صبح شهرستان‌های کنگاور و سنقر و کلیایی تعطیل و به صورت غیرحضوری است.

 یگانه گفت: تأخیر و تعطیلی مدارس استان شامل شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی نمی‌شود و فعالیت مدارس در این چهار شهرستان به روال عادی خواهد بود.

وی افزود: فعالیت مدارس در زمان تعطیلی یا تأخیر به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» ادامه می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه گفت: فعالیت ادارات، بانک‌ها و دانشگاه‌ها در روز یکشنبه به روال عادی خواهد بود./تسنیم

مدارس و دانشگاه‌های البرز فردا غیرحضوری شد

بر اساس مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، مدارس، دانشگاه‌ها و کلیه آموزشگاه‌های خصوصی و دولتی البرز فردا دوم بهمن غیرحضوری شد.

مدارس آبیک و قزوین یکشنبه و دوشنبه تعطیل شدند

با مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان قزوین مدارس آبیک، البرز و قزوین در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شدند.

 مدارس ابتدایی 7 شهرستان چهارمحال و بختیاری فردا غیرحضوری شد

روز یکشنبه ۲ بهمن‌ماه، فعالیت آموزشی کلیه کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، بن، کیار، سامان و کوهرنگ (به غیر از بخش بازفت) در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری در شبکه شاد برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با توجه به برودت هوا، روز یکشنبه ۲ بهمن ماه، فعالیت آموزشی کلیه کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، بن، کیار، سامان و کوهرنگ (به غیر از بخش بازفت) در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری در شبکه شاد برگزار می‌شود.

مقاطع متوسطه اول و دوم شهرستان‌های ذکر شده ساعت ۹ صبح آغاز به کار می‌کنند و در نوبت بعدازظهر نیز یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

لازم به ذکر است کلیه کودکستان‌ها و مدارس شهرستان‌های لردگان، اردل، فلارد، خانمیرزا و بخش بازفت ساعت ۹ صبح فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند و در نوبت بعدازظهر یک ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی اصفهان فردا هم تمدید شد

براساس تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، دورکاری ادارات در برخی شهرستان‌ها برای روز یکشنبه دوم بهمن‌ماه تمدید شد.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم شده است، با تصمیم این کمیته، همه ادارات و بانک ها در شهرستان های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر و نیز بخش های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف آباد و شهر سجزی برای دومین روز متوالی به صورت دورکار فعالیت کنند.

وی افزود: مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

شیشه فروش یادآور شد: طبق اعلام قبلی از مصوبات این کارگروه، یکشنبه دوم بهمن ماه مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌ های یاد شده به صورت غیرحضوری برگزار می شوند و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان همچنان از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند.

شیشه فروش اضافه کرد: فعالیت تمامی واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا ازجمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و بصورت موقت تعطیل اعلام شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت های ورزشی در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پرترافیک شهرها درصورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده کنند.

مدارس اصفهان فردا یکشنبه ۲بهمن هم مجازی است

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: طبق اعلام کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان کلیه دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی فردا یکشنبه غیرحضوری است.

جلال سلمانی افزود: بر اساس تصمیم کیمته اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، امتحانات مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه یکم و دوم بهمن ماه طبق برنامه قبل برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون‌های المپیاد نیز در روزهای شنبه و یکشنبه طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

سلمانی تاکید کرد: آموزش‌های غیرحضوری از طریق پلتفرم‌های داخلی در طی این دو روز برگزار خواهد شد و نظارت بر برگزاری دقیق کلاس‌ها طبق برنامه درسی بر عهده مدیران محترم مدارس خواهد بود.

تغییر ساعت کار ادارات و تعطیلی برخی مدارس به دلیل آلودگی هوا در قزوین

 کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان قزوین با صدور اطلاعیه‌ای از تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی و تعطیلی برخی مدارس طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، براساس تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان قزوین ساعت کار تمام دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم بهمن ۹ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: مدارس شهرستان البرز به جز مدارس روستایی بخش محمدیه در این مدت تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

بنابر این خبر تمامی مدارس شهرستان آبیک به جز روستاهای آقچری، چناسک، شکرناب، خوزنان، ابراهیم آباد، صمغ آباد و زیاران تعطیل و آموزش‌ها مجازی خواهد بود.

همچنین مدارس شهر قزوین، اقبالیه و محمودآباد نمونه نیز در روزهای دوم و سوم بهمن تعطیل و آموزش دانش‌آموزان به شکل مجازی انجام می‌شود.

براساس این اطلاعیه، حضور عوامل اجرایی مدارسی که در این مدت غیرحضوری هستند الزامی نیست و سیستم گرمایشی این مدارس باید طبق شیوه‌نامه ابلاغی خاموش شوند.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: امتحانات دانشگاه‌ها طبق روال قبل برگزار خواهد شد و در صورت تداوم آلودگی محدودیت تردد خودروها به شکل زوج و فرد در سه شهرستان قزوین، آبیک و البرز از روز دوشنبه اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش هوای استان قزوین، شاخص آلودگی قزوین شنبه اول بهمن به ۱۹۰ واحد رسید.

مدارس نوبت صبح ۲ شهرستان کرمانشاه روز یکشنبه تعطیل است/ مدارس ۸ شهرستان تاخیر دارد

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، فردا(یکشنبه، دوم بهمن)مدارس نوبت صبح دو شهرستان استان تعطیل است و مدارس هشت شهرستان هم تاخیر دارند.

افشین یگانه از تاخیر دو ساعته در فعالیت تمام مقاطع تحصیلی مدارس هشت شهرستان استان به دلیل سرمای هوا در روز یکشنبه، دوم بهمن خبر داد و گفت: این تاخیر شامل مدارس نوبت صبح شهرستانهای کرمانشاه، هرسین، صحنه، پاوه، روانسر، جوانرود، اسلام آباد غرب و دالاهو خواهد شد.

یگانه افزود: فردا(یکشنبه)مدارس نوبت صبح شهرستانهای کنگاور و سنقروکلیایی تعطیل و به صورت غیرحضوری است.

یگانه گفت: تاخیر و تعطیلی مدارس استان شامل شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی نمی‌شود و فعالیت مدارس در این چهار شهرستان به روال عادی خواهد بود.

به گفته یگانه، فعالیت مدارس در زمان تعطیلی یا تاخیر به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» ادامه می‌یابد.

 مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه همچنین اعلام کرد که فعالیت ادارات، بانک‌ها و دانشگاه‌ها در روز یکشنبه به روال عادی خواهد بود.

 مدارس استان کردستان تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس استان خبر داد.

هاشم ناظمی‌جلال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از تعطیلی مدارس استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: این تصمیم با پیشنهاد کمیته مدیریت بحران و موافقت استاندار به‌دلیل تداوم سرما و یخبندان صورت گرفته است‌.

وی افزود: فردا یکشنبه دوم بهمن ماه مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در شهرستان‌های سنندج ،کامیاران و بیجار در هر دوشیفت صبح و بعدازظهر تعطیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: کل مدارس شهر و روستایی شهرهای دهگلان، قروه ،دیواندره در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل و آموزش در شبکه شاد برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ همچنین با تصمیم ستاد بحران، ادارات و نهادها و بانک‌ها به جز مراکز درمانی ،اورژانس اتش‌نشانی شهرستان دهگلان فردا تعطیل است.

 آغاز با تاخیر فعالیت ادارات و مراکز آموزشی در گلستان تا دوشنبه

براساس اعلام استانداری گلستان، یکشنبه (دوم بهمن) و دوشنبه (سوم بهمن)، ادارات و مراکز آموزشی در استان گلستان با تاخیر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،  حاجی گلدی کر، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان اظهارداشت: در پی پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم سرمای هوا، با هدف حفظ پایداری جریان گاز در استان، به موجب مصوبه جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران گلستان و حسب دستور استاندار؛ آغاز فعالیت همه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرای استان به غیر از انتظامی، امدادی و خدمات رسان در روز‌های یکشنبه (دوم بهمن) و دوشنبه (سوم بهمن) از ساعت 9 صبح خواهد بود.

کر افزود: بر این اساس همچنین همه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در استان در این دو روز، حضوری است و فعالیت آن‌ها از ساعت 8 و نیم صبح آغاز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان افزود: درصورت هرگونه جمع بندی جدید ستاد مدیریت بحران استان، مراتب متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

 تمدید دورکاری ادارات در برخی شهرستان‌های اصفهان

براساس تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان دورکاری ادارات در برخی شهرستان ها برای روز یکشنبه دوم بهمن ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، منصور شیشه فروش در این خصوص اظهار داشت: درپی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده‌ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم شده است، با تصمیم این کمیته، همه ادارات و بانک‌ها در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف آباد و شهر سجزی برای دومین روز متوالی به صورت دورکار فعالیت کنند.

وی افزود: مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: طبق اعلام قبلی از مصوبات این کارگروه، یکشنبه دوم بهمن ماه مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌ های یاد شده به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان همچنان از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند .

شیشه فروش اضافه کرد: فعالیت تمامی واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا ازجمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و بصورت موقت تعطیل اعلام شد.

وی گفت: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد، شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها درصورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها