۱۳ ایستگاه تهران در وضعیت قرمز

کد خبر: 1200274

کیفیت هوای تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" است و هم‌اکنون ۱۳ ایستگاه هوا شرایط قرمز دارند.

 ۱۳ ایستگاه تهران در وضعیت قرمز

کیفیت هوای تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" است و هم‌اکنون ۱۳ ایستگاه هوا شرایط قرمز دارند.

کیفیت هوای تهران در عصر روز یکشنبه با ثبت عدد 129 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و هم‌اکنون 13 ایستگاه هوا شرایط قرمز دارند. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، تداوم این شرایط جوی همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت یکشنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که فردا(دوشنبه) با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته شود، بااین‌حال باتوجه به شرایط پایدار جو هم‌زمان با افزایش تردد خودروها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با تداوم پایداری و سکون جو همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود./تسنیم

 افزایش آلودگی هوا تا حد بسیار ناسالم در ۴ کلانشهر کشور

سازمان هواشناسی کشور نسبت به انباشت آلاینده‌ها در ۴ کلانشهر کشور و افزایش آلودگی هوا تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تقویت توده هوای سرد، پایداری جو و انباشت آلاینده‌های جوی از دوشنبه تا چهارشنبه (۳ تا ۵ بهمن‌ماه) در شهرهای تهران، اراک، کرج و اصفهان خبر داد.

براساس این شرایط جوی رشد شاخص آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه مناطق پرتردد تا حد «بسیار ناسالم» پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی از چنین شرایطی کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام افراد، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها