انهدام باند سرقت مسلحانه در تهران

کد خبر: 1202215

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۴ مرد جوانی که‌ اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند خبر داد و گفت: متهمان در جریان اعمال مجرمانه خود یک نفر را نیز به قتل رساندند.

 انهدام باند سرقت مسلحانه در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۴ مرد جوانی که‌ اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند خبر داد و گفت: متهمان در جریان اعمال مجرمانه خود یک نفر را نیز به قتل رساندند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت امروز اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک گاراژ در مرکز تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست راهی صحنه وقوع جرم شدند و با تحقیقات میدانی پی بردند، 4 مرد جوان با سلاح کلت کمری و کلاشینکف وارد گاراژ مورد نظر شدند و پس از بستن دست و پای افراد حاضر و نگهبان در گاراژ و ایجاد رعب و وحشت با سلاح گرم اقدام به سرقت مسلحانه 3 خودرو و یک موتورسیکلت کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان که در صحنه جرم مشغول تحقیقات بودند، با اقدامات پلیسی متوجه شدند، متهمان با خودروی پژو 405 مشکی رنگ به نزدیکی گاراژ آمده و پس از ساعت‌ها زاغ‌زنی در یک فرصت مناسب با تخریب درب اقدام به سرقت مسلحانه کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تحقیقات تخصصی شبانه‌روزی را کلید زدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم، هویت 4 مرد جوان را شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: از سوی دیگر بررسی‌های کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی نشان داد، متهمان در اطراف تهران با سلاح کلت کمری و کلاشینکف اقدام به سرقت‌های مسلحانه زیادی کرده و در جریان این اعمال مجرمانه با شلیک گلوله یک نگهبان را به قتل رسانده‌اند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پس از کشف این سرنخ مهم، با روش‌های علمی، خیلی زود مخفیگاه متهمان را در جنوب تهران و یکی از استان‌های غربی کشور ردیابی کردند.

وی افزود: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی متذکر شد: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر 16 فقره سرقت مسلحانه از اماکن خصوصی اطراف تهران به خصوص گاراژ‌ها و قتل یک‌نفر در جریان این سرقت‌ها با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: در بررسی بیشتر کارآگاهان از مخفیگاه متهمان 2 سلاح کلت کمری و کلاشینکف که در اعمال مجرمانه استفاده می‌شد به همراه 16 دستگاه ال سی دی، موتورسیکلت‌ و اموال دیگر مسروقه به همراه 400 گرم موادمخدر کشف شد.

وی با بیان اینکه مالباختگان پس از مراجعه به اداره یکم پلیس آگاهی متهمان را شناسایی کردند، افزود: تحقیقات بیشتر کارآگاهان نشان داد، متهمان در اکثر سرقت‌های خود نگهبانان گاراژ‌های مورد نظر را هدف ضرب و جرح شدید قرار داده و این سارقان حرفه‌ای در  توزیع موادمخدر نیز فعالیت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها