تداوم خبرسازی‌ های رسانه‌های معاند| مجرمی که به کما رفت و سر از مرزها در آورد!

کد خبر: 1202253

مرکز رسانه قوه قضاییه با انتشار خبری اعلام کرد، فردی به نام حسن فیروزی که رسانه‌های ضدانقلاب ادعا کرده بودند در زندان شکنجه شده و به کما رفته است، در حال فرار از مرزهای کشور در محدوده آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران نزدیک جزیره قشم بازداشت شد.

تداوم خبرسازی‌ های رسانه‌های معاند| مجرمی که به کما رفت و سر از مرزها در آورد!

مرکز رسانه قوه قضاییه با انتشار خبری اعلام کرد، فردی به نام حسن فیروزی که رسانه‌های ضدانقلاب ادعا کرده بودند در زندان شکنجه شده و به کما رفته است، در حال فرار از مرزهای کشور در محدوده آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران نزدیک جزیره قشم بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آذرماه سال جاری رسانه ‎های معاند در راستای تداوم خبرسازی‌های خود که طی اغتشاشات و حوادث رخ داده اخیر در کشور به یک عادت تبدیل شده بود، این بار نام یکی از افراد ایرانی را سوژه اقداماتشان کردند. «حسن فیروزی»؛ نامی که معاندین این بار با طرح یک سناریوی به اشتباه و کذب از پیش طراحی شده بر سرزبان‎‌ها انداختند، با این عنوان که وی به اتهام محاربه بازداشت و در زندان اوین مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته و به زودی قرار است که حکم اعدام وی اجرا شود.

رسانه‌های ضد انقلاب نوشتند که فردی به نام حسن فیروزی در تهران دستگیرشده است.

جالب ‌توجه آنکه در خبر اعلامی، فیروزی پس از شکنجه در سلول‌های بخش انفرادی زندان مستقیم به دادگاه رفته و حکم اعدام گرفته است. در خبر اعلامی به مرجع دستگیر کننده، شعبه رسیدگی‌کننده به جرائم اشاره نشده اما برای افزودن پیازداغ ماجرا گفته‌شده بود که حسن فیروزی در آخرین لحظات فرزند نوزاد خود را بوسیده و از خانه مستقیم به دادگاه رفته و حکم اعدام گرفته است. این خبر خیلی زود توسط رسانه‌های تروریستی چون بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال بازنشر شده و مورد توجه چند رسانه آمریکایی نیز قرار گرفت.

یکی دیگر از ادعاها دروغین مطرح شده در رابطه با نام حسن فیروزی عنوان شد که وی پدر دختری تازه متولد شده است که تنها ۱۸ روز سن دارد و در ادامه این سناریوی ساختگی یک فایل صدایی از حسن فیروزی منتشر کردند که در آن فایل حسن فیروزی گفت: «کاری کنید که دخترم را یک بار ببینم. من چه امضا بکنم و چه نکنم مرا می‌کشند. دلم می‌خواهد آخرین بار دخترم را ببینم. فقط ۱۸روز دیدمش و خیلی دلم برای دخترم تنگ شده و تنها آرزویم این هست، قبل از اینکه بلایی سرم بیاورند دخترم را ببینم.»

 

در ادامه جریان سازی‎های معاندین با محوریت حسن فیروزی، آن‌ها مدعی شدند که وی بر اثر جراحات شدید وارده ناشی از شکنجه دچار خونریزی شده به کما رفته است. رسانه‌های سلطنت طلب با انتشار تصاویری از بدن سیاه و کبود شده حسن فیروزی طوری به مخاطبان خود القا کردند که گویی وی در واقعیت مورد شکنجه واقع شده است و به همین دلیل هم به کما رفته است.

سوالی که در این رابطه مطرح می‎شود این است که رسانه های معاند چگونه خود را به حسن فیروزی در مرکز درمانی رسانده و توانستند با جزئیات دقیق از بدن وی تصاویری را به ثبت برسانند؟

در این بین رسانه‌ ‌هایی مانند اینترنشنال که بارها با تهیه برنامه‌ها و محتواهای بی اساس و دروغین به خورد و القای افکار عمومی می‎دهد نیز ساکت ننشسته و با روی خط آوردن افرادی که خود را وکیل معرفی می‌‎کنند، سعی در هدایت نادرست افکار عمومی دارد.

اما واقعیت ماجرا چه بود؟

در وانفسای انتشار شایعات پیرامون « حسن فیروزی» توسط معاندین، خبرگزاری میزان تحقیقات جامع و ویژه‌‌ای را در این رابطه آغاز و برای تنویر افکار عمومی از مراجع ذیربط به صورت دقیق موضوع را مورد تفحص قرار داد.

معاندین این‌بار از «هیچ» یک داستان تخیلی کامل ساختند؛ خلق فردی که در زندان‌های ایران وجود خارجی ندارد/ «حسن فیروزیِ معاندان» نه بازداشت شده و نه زندانی است.

بررسی‌های دقیق صورت گرفته نشان داد فردی به نام «حسن فیروزی» با جرائم ذکر شده در ادعاهای معاندین نه تنها حکم محکومیت و کیفرخواست و قرار طی ماههای گذشته، ندارد بلکه در هیچ کدام از زندان‌های ایران در بازداشت یا گذران دوران محکومیت نیست.

همچنین استعلامات از نهادهای انتظامی و امنیتی نیز نشان داد، فردی با این هویت و مشخصات حتی به صورت موقت بازداشت نشده است.

پس از افشا و برملا شدن واقعیت «حسن فیروزی»، رسانه های ضد انقلاب که پیش از این مدعی شکنجه وی در زندان شده بودند و اخبار جعلی مرتبط با او را به صورت گسترده پوشش می‌دادند، با تغییر مواضع خود معترف شدند که پرونده حسن فیروزی ساختگی بوده است.

بازداشت و انتقال حسن فیروزی به تهران

در ادامه بررسی‎ها، سربازان گمنام امام زمان (عج) رد «حسن فیروزی» را در حال فرار از مرزهای کشور در محدوده آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران نزدیک جزیره قشم بازداشت و بامداد ۵ بهمن ماه سال جاری با پرواز شماره ۱۲۴۱ به تهران منتقل کردند، در اولین اظهارات خود بیان کرد: در مدت زمان مفقودی به جنوب کشور رفته بودم.

وی همچنین درخصوص تصاویر و فایل‌‌های صوتی منتسب به خود گفت: فایل‌ها را خودم تهیه می‌کردم و به درخواست مدیران کانال و یک شبکه رسانه‌ای معاند تهیه و برایشان ارسال می‌کردم. از آن جایی که عکس‌‎های من در شبکه های مجازی به صورت گسترده منتشر شده بود، مدیران رسانه‌ای که با آن‌ها در ارتباط بودم از من خواستند تا دستورات و خواسته‎هایشان را اجرا کنم.

حسن فیروزی در واکنش به اینکه آیا در هفته‌های اخیر در بازداشت بوده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته گفت: من حتی یک روز هم در پی حوادث اخیر کشور دستگیر نشده و در بازداشت نبوده‌ام. هیچ جای بدنم کبود نیست و هیچ گاه تحت شکنجه قرار نگرفته‌ام.

وی در تشریح اقدام اخیر خود برای سناریوسازی بازداشت و شکنجه در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: چون به طلبکاران خود بدهی داشتم برای همین تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم و به همین دلیل در تاریخ ۲۹ آبان ماه ضمن فرار از منزل سناریوی بازداشت و شکنجه خود را طراحی و آن را با اعضای رسانه‌های خارج از کشور مطرح کردم. قصدم این بود تا بتوانم از این داستان به نفع خودم استفاده کنم و با ربط دادن موضوع دستگیریم به اتفاقات اخیر در کشور عنوان کردم که توسط ماموران امنیتی بازداشت و روانه زندان شده‌ام تا از دست طلبکاران نجات پیدا کنم.

یک بدهکار مالی به کمک رسانه‌های معاند مخاطبین خود را سرکار گذاشت

اما پس از بازداشت حقیقی «حسن فیروزی» و حضور وی در زندان، جزئیات بیشتری را در خصوص ادعاها و شایعات منتشر شده پیرامون خود توسط معاندین و بازوهای آن‌ها مطرح کرد.

حسن فیروزی درخصوص تصاویر و فایل‌‌های صوتی منتسب به خود گفت: فایل‌ها را به درخواست و هدایت ادمین یک صفحه معاند به نام فریاد ازادی تهیه و برایشان ارسال می‌کردم. از آن جایی که عکس‌‎های من در شبکه‎های مجازی به صورت گسترده منتشر شده بود، سهیل ادمین صفحه ای که با آن‌ها در ارتباط بودم از من خواست تا دستورات و خواسته هایشان را اجرا کنم.

فیروزی درباره جزییات ماجرا و بدهی مالی که داشته می‌گوید: شریک داشتم و در بازار با برادر خود در میدان‌تره‌بار کار می‌کردم.

وی گفت: با کارهایی که انجام دادم خانه و ماشین خریدم، به دلیل اینکه شریکم سرم کلاه گذاشت، به مشکل مالی خوردم و تمام طلبکارها به سراغم آمدند.

حسن فیروزی اظهار کرد: طلبکارها به دلیل افزایش بدهی سفته‌های زیادی از من گرفتند. نزدیک به ۲ میلیارد سفته دست طلبکارها داشتم.

فیروزی ادامه داد: بعد از اینکه فشار طلبکارها و خانواده زیاد شد، تصمیم گرفتم خانه را ترک کنم. به مهمانسرایی در مرکز تهران رفتم و حدود ۱۳ روز در آنجا ماندم بعد تصمیم گرفتم به جنوب کشور بروم.

حسن فیروزی اینگونه ادامه می‌دهد که «بردارزاده‌ام عکسم را منتشر کرده و گفته بود که عموی من بیمار است و گم شده است.»

حسن فیروزی گفت: در یکی از صفحات رسانه های اپوزیسیون در بخش‌ کامنت‌ها نوشتم که این حسن فیروزی آدم گرفتاری هست و خانواده وی به پول نیاز دارند. ادمین این صفحه به من پیام داد و گفت باید ثابت کنی که با حسن فیروزی ارتباط داری و من هم برای همین دلیل ۴ ۵ ویس برای وی ارسال کردم.

فیروزی ادامه داد: تمام مطالبی که درباره من در فضای مجازی منتشر شده و گفتند که در کما هستم را خود آن افراد به واسطه سهیل (ادمین یکی از صفحات معاند در فضای مجازی) در رسانه‌های معاند منتشر کرده‌ بودند. پس از مدتی که از ارتباط من با سهیل گذشت او از من خواست عکس‌هایی که بدون لباس هستم را برای او ارسال کنم تا پروژه وارد فاز جدیدی شود. آن عکس‌ها را ارسال کردم و خود او با استفاده از نرم افزار روی بدن من آثار کبودی ایجاد کرد.

وی در مورد چگونگی انتشار خبرها ی جعلی و تصویر فتوشاپی از وی در بی بی سی و اینترنشنال گفت: انها به صورت مستقیم مطلبی از من قبول نمی‌کردند همه موارد و ارتباطات از طریق ادمین صفحه ضد انقلاب «فریاد ازادی » انجام میشد و هر چه ادمین این صفحه تایید می‌کرد بلافاصله در اینترنشنال و بی‌بی‌سی منتشر می‌شد.

فیروزی در رابطه با اینکه آیا در طول مدت مفقود شدن خودخواسته بازداشت یا شکنجه شده بوده است یا نه افزود: در طول مدتی که به خواست خودم کسی از من خبر نداشت، اصلا در بازداشت نبودم که بخواهند من را بزنند. تمام اطلاعات غلطی که درباره من تولید و منتشر می‌شد توسط رسانه‌های ضد انقلاب تهیه و در فضای مجازی بارگذاری می‌شد.

فیروز گفت: ادمین صفحه رسانه ضد انقلاب در توجیه اینکه چرا با عکس‌ها و نام من در حال تولید محتواست به من می‌گفت که عکس‌هایت را ادیت می‌کنم تا به تو کمک کنیم مشهور شوی و بعد بدهی هایت را پرداخت کنی.

رسانه‌های معاند بعد از شکست مفتضحانه در پروژه ایجاد آشوب و ناامنی در شهرهای ایران با بهره‌گیری از روش‌های مختلف دروغ رسانه‌ای از قبیل کشته‌سازی و مظلوم‌نمایی از اغتشاشگران و قاتلان، اکنون وارد مرحله خلق زندانی و داستان‌سرایی بر این اساس شده‌‌اند و با چنین ترفندهایی سعی دارند، فضای خبری کشور را همچنان تحت تاثیر قرار دهند/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها