۶ تیم امدادی و درمانی به ترکیه اعزام شد

کد خبر: 1203369

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر از اعزام ۶ تیم امداد و نجات و درمانی به ترکیه خبر داد.

۶ تیم امدادی و درمانی به ترکیه اعزام شد

 معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر از اعزام ۶ تیم امداد و نجات و درمانی به ترکیه خبر داد.

بهنام سعیدی با اشاره به وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه اظهارداشت: پس از وقوع این زلزله در ترکیه، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با ارسال پیامی ضمن تسلیت و ابراز همدردی، اعلام آمادگی این جمعیت را برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی در راستای تحقق اهداف جمعیت یعنی حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن تبعیض، کوشش برای برقراری دوستی و تسکین آلام بشری اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۶ تیم در قالب تیم‌های جست‌وجو، امداد و نجات، درمان اضطراری و مدیریت هماهنگی عملیات برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه به این کشور اعزام می‌شوند.

به گفته سعیدی، کارهای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای حضور در مناطق زلزله‌زده با وزارت امور خارجه در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه (۱۷ بهمن) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

تا لحظه انتشار این خبر، شمار جان باختگان زلزله به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده و وزارت بهداشت سوریه از افزایش شمار جان باختگان زلزله این کشور به ۴۰۳ نفر خبر داده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها