بارش برف و باران تا آخر هفته/ تهران فردا یخبندان می‌شود‌

کد خبر: 1204520

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در تهران کاهش محسوس دما و یخبندان پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما به 3 درجه زیر صفر خواهد رسید.

بارش برف و باران تا آخر هفته/ تهران فردا یخبندان می‌شود‌

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور در 5 روز آینده اظهار داشت:‌ همانگونه که از قبل هم اعلام شد امروز در بسیاری از استان‌های کشور بارش برف و باران داریم؛ امروز در نیمه غربی کشور، شمال‌شرق، شرق و مرکز کشور، استان‌های واقع در سواحل خزر، استان‌های البرز، تهران، قزوین و همچنین مناطقی از‌ فارس و بوشهر‌بارش برف و باران داریم و کولاک برف در ارتفاعات زاگرس پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روزهای دوشنبه وسه‌شنبه هفته جاری بارش برف گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال‌شرق خوزستان،‌ جنوب لرستان، شمال‌غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان پپش‌بینی می‌شود. همچنین بارش باران در بخش‌هایی از دامه جنوبی البرز، شرق و شمال‌شرق کشور، سواحل خزر، خوزستان، شمال بوشهر و مرکز کشور خواهیم داشت که در برخی مناطق با باران همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز چهارشنبه علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد در شمال‌غرب و غرب نیز بارش برف و باران به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: در چهار روز آینده شدت بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال شرق خوزستان و جنوب و غرب اصفهان خواهد بود.

وی افزود: در پنج روز آینده در مناطقی از جنوب، جنوب‌شرق‌، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جوی روز چهارشنبه شدیدتر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز 26 بهمن در شمال فارس، جنوب اصفهان، همچنین یزد و کرمان طوفان گرد و خاک‌، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری به تدریج بعدازظهر کاهش ابر و سپس کاهش محسوس دما و یخبندان پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 6 و 3 درجه زیر صفر خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه و سنندج با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا در ؟؟ مرکز استان  کمینه دما صفر و زیر صفر درجه است که شامل ارومیه، اردبیل، اراک، ایلام، بجنورد، تبریز، خرم‌آباد، تهران، زنجان، سمنان، شهرکرد، سنندج، قزوین، قم، کرج ، کرمانشاه و همدان خواهد بود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها