آخرین وضعیت تعطیلی ادارت و مدارس تهران | تهران فردا 24 بهمن تعطیل است؟

کد خبر: 1204588

از نخستین ساعات امروز 23 بهمن ماه بارش برف در تهران و سایر استان‌ها آغاز شده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از بارش حداقل 10 سانتیمتر برف در تهران است. با این میزان برف، تهران فردا تعطیل است؟

آخرین وضعیت تعطیلی ادارت و مدارس تهران | تهران فردا 24 بهمن تعطیل است؟

 دوشنبه مدارس کدام شهرستان‌های تهران غیرحضوری است؟

به دلیل برودت هوا و ادامه بارش برف، مدارس برخی شهرستان‌های استان تهران در نوبت صبح فردا دوشنبه غیرحضوری خواهد بود.

 با توجه به تداوم بارش برف و برودت هوا در استان تهران، طبق اعلام آموزش و پرورش، مدارس برخی شهرستان‌ها فردا دوشنبه در شیفت صبح غیرحضوری خواهد بود.

براساس این گزارش کلیه مدارس شهرستان پردیس در تمامی مقاطع در نوبت صبح، روز دوشنبه 24 بهمن غیر حضوری است.

همچنین به دلیل تداوم بارش شدید برف، کلیه مقاطع تحصیلی مدارس مناطق دماوند و رودهن در نوبت صبح فردا دوشنبه، ۲۴ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ غیرحضوری است و در بستر مجازی شاد برگزار می‌شود.

تا لحظه تنظیم این خبر هنوز هیچ کدام از مقامات رسمی خبری درباره تعطیلی مدارس و یا کل شهر تهران برای فردا 24 بهمن منتشر نکرده‌اند. اما از برخی از شواهد می‌توان حدس زد که مدارس تهران فردا احتمالا تعطیل است. اما ادارات چطور؟

از روز گذشته هواشناسی اعلام کرده بود که تهران شاهد بارش بی‌سابقه برف است. برفی که تنها شامل مناطق شمالی تهران نمی‌شود و مناطق مرکزی و جنوب را هم سفیدپوش می‌کند. با این حال نه خبری از تعطیلی مدارس بود و نه مانند بار قبل خبری از تعیین تکلیف وضعیت تعطیلی ادارات تهران.

مدارس باید تعطیل شود

این مساله سبب انتقاد برخی از اعضای شورای شهر تهران شد. از آن جمله سید احمد علوی با اشاره به اینکه باید همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران با بارش برف تعطیل می‌شد گفت: از دیروز همه می‌دانستیم امروز سنگین‌ترین برف در کل شهر تهران آغاز می‌شود و علاوه بر مناطق شمالی مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران نیز درگیر می‌شود. انتظار این بود که استانداری تهران این یک الی دو روز را به دلیل بارش برف مدیریت می‌کرد. امیدوارم فرزندان ما که امروز به دلیل عدم تعطیلی مدارس به خارج از منزل رفته‌اند به سلامت به منزل برگردند.

علاوه بر این، انتقاد از عملکرد شهرداری تهران هم موضوع مورد بحث اعضای شورای شهر تهران بود. مهدی عباسی اظهار کرد: امروز باید در این خصوص عذرخواهی کرد؛ نباید توجیه صورت بگیرد و در جایی که نتوانستیم کار خود را انجام بدهیم بهترین کار، عذرخواهی است.

ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر تهران هم گفت: شهردار باید همه معاونان و شهرداران را به خط می کرد تا فاجعه در تهران رخ ندهد. ۶ ساعت زمان برد تا از سئول به اوین برسم. یا مردم در حال هل دادن ماشین بودند یا فرزندان خود را که زمین می خوردند، از زمین بلند می کردند.

این انتقادات نشان می‌دهد که شهرداری تهران نتوانسته برف‌روبی و شن‌پاشی معابر را به درستی انجام دهد و از طرف دیگر استانداری تهران هم ضعیف عمل کرده و تنها مدارس مناطق یک تا پنج تهران را تعطیل کرده است.

برای همین این گمانه قوت می‌گیرد که با توجه به این عملکرد، فردا مدارس تهران به دلیل یخبندان ناشی از برف تعطیل شود.

ادارات تهران فردا تعطیل است؟

هنوز هیچ خبری در این خصوص منتشر نشده است. اما تجربه قبلی نشان می‌دهد که با بارش برف، میزان مصرف انرژی در کشور به شدت افزایش پیدا می‌کند. در بارش قبلی، بسیاری از مناطق کشور بدون گاز ماندند و مردم مجبور شدند ساعت‌ها در صف خرید کپسول گاز بمانند.

همان زمان برای جلوگیری از مصرف بالای انرژی کلیه ادارات تهران تعطیل شد.

هواشناسی اعلام کرده که احتمال ادامه بارش‌ها تا روز سه شنبه وجود دارد و اگر با افزایش مصرف انرژی و احتمال قطع گاز مواجه شویم، احتمال تعطیلی تهران وجود دارد./تجارت نیوز

چرا "تعطیلی روز دوشنبه مدارس تهران" هنوز اعلام نشده است؟!

قطع به یقین صبح فردا، تهران شاهد یخبندان شدید در کنار انباشت برف در تمام مسیرهای تردد شهری و بین‌شهری خواهد بود حال با این اوصاف، سؤال اساسی از مسؤلان مربوطه این است که چرا هنوز هیچ تصمیمی برای تعطیلی مدارس در روز دوشنبه اتخاذ و اعلام نشده است؟!

تقریباً تمام شهرهای استان تهران طی روزهای اخیر شاهد بارش برف سنگین بوده و از صبح امروز بارش مستمر برف آغاز شده و تا به این ساعت تمام نقاط شهر تهران از شمال تا جنوب یکدست سفیدپوش شده و این وضعیت در تمام شهرستان‌های استان تهران نیز صادق است.

بارش سنگیم برف، امروز تعطیلی اکثر مدارس در نوبت صبح و عصر در استان را در پی داشت.

با وجود ادامه بارش برف در شهر تهران و  اعلام هواشناسی استان تهران مبنی بر اینکه "در همه ایستگاه‌های شهرستان‌های استان تهران، بارش برف ادامه دارد و انتظار می‌رود شرایط بارشی تا نیمه شب و صبح فردا دوشنبه 24 بهمن ادامه‌دار باشد" اما تا به این لحظه، تصمیمی برای تعطیلی مدارس استان تهران اتخاذ و اعلام نشده است!

قطع به یقین صبح فردا، تهران شاهد یخبندان شدید در کنار انباشت برف در تمام مسیرهای تردد شهری و بین‌شهری خواهد بود حال با این اوصاف، سؤال اساسی از مسؤلان مربوطه در استانداری تهران و آموزش و پرورش این است که چرا هنوز هیچ تصمیمی برای تعطیلی مدارس در روز دوشنبه اتخاذ نشده است؟

آیا بازهم برای فردا باید شاهد اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس، آن هم پس از حضور صبحگاهی دانش‌آموزان و معلمان در مدارس باشیم؟!

باید خطاب به مسؤلان مربوطه گفت که وضعیت جوی فردا و یخبدان معابر از عصر امروز به خوبی و وضوح قابل پیش‌بینی بوده و اعلام تعطیلی مدارس در روز دوشنبه، حداقل تصمیم مدبرانه در این شرایط جوی بود که می‌توانست عصر امروز اعلام شود اما متاسفانه تا به این ساعت، خلاف آن را شاهد بوده‌ایم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها