بارش‌ها در کشور ادامه دارد/ احتمال وقوع کولاک در استان تهران

کد خبر: 1204822

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی همچنین یزد و اصفهان بارش خواهیم داشت و از اواخر وقت فردا و روز چهارشنبه در استان‌هایی نظیر قزوین، البرز، تهران و قم نیز بارش داریم.

بارش‌ها در کشور ادامه دارد/  احتمال وقوع کولاک در استان تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی همچنین یزد و اصفهان بارش خواهیم داشت و از اواخر وقت فردا و روز چهارشنبه در استان‌هایی نظیر قزوین، البرز، تهران و قم نیز بارش داریم.

صادق ضیائیان ، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز و فردا در برخی نقاط خراسان‌ شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی همچنین یزد و اصفهان بارش خواهیم داشت.

وی افزود: از اواخر روز فردا و همچنین روز چهارشنبه علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد در استان‌های مرکزی، همدان، سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم، و استان‌های ساحلی خزر باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: تا روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد،‌ برخی نقاط خوزستان و شمال فارس به صورت بارش برف و باران است.

ضیائیان گفت: روز پنج‌شنبه 27 بهمن در شمال‌شرق کشور، برخی نقاط شرق، شمال فارس و برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش داریم و روز جمعه سامانه بارشی پس از فعالیت از شرق کشور خارج می‌شود.

* ‌هشدار ‌‌قرمز ‌سازمان هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری‌

وی گفت: تا روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ بارش برف شدید، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، کولاک برف، وقوع بهمن در چهارمحال و بختیاری‌ خواهیم داشت که اثر آن انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، اختلال در انتقالِ حامل‌های انرژی‌، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، شکستن شاخه‌های درختان، احتمال تخریب سقف‌ها در صورت عدم برف روبی است.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال حامل‌های انرژی، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی کامل دستگاه های اجرایی و امداد رسان، در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: همچنین روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ در کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، ارتفاعات خراسان رضوی، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود که ضرورت دارد توصیه‌هایی که ذکر شد، در این استان‌ها نیز حتما مورد توجه باشد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و فردا شب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه مجددا در تهران آسمان ابری همراه با بارش برف خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 7 درجه و یک درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای 11 درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای 10 درجه زیرصفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌فردا در 14 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل ایلام، ارومیه،‌ اردبیل، اراک، بجنورد، تبریز، زنجان، سنندج، رشت، قزوین، کرج، قم، کرمانشاه و همدان خواهد بود.

 احتمال وقوع کولاک در استان تهران/ کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع کولاک در ارتفاعات، تاکید کرد: به همه کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ظهر از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و وقوع کولاک در ارتفاعات استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این مخاطرات برای آخر وقت فردا سه شنبه ۲۵ بهمن تا چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه پیش بینی شده است.

وی در ادامه پیرامون تردد و اتراق نکردن در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، پرواز نکردن با هواپیماهای سبک و بالگرد، مستحکم‌سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی نیز هشدار داد.

یزدی مهر بر ضرورت توجه به هشدارهای مدیریت بحران تاکید و خاطرنشان کرد: برای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سامانه دوم وزش باد شدید را خواهیم داشت که وقوع باد شدید، کولاک در ارتفاعات، و ریزش بهمن در مناطق مستعد مورد انتظار است و در این زمینه تاکید می‌شود مردم عزیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

وی همچنین از برگزاری اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ از فردا سه شنبه ۲۵ بهمن خبر داد و افزود: این رویداد توسط، سازمان مدیریت بحران کشور در مرکز همایش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مدت سه روز برگزار می‌شود که اداره کل مدیریت بحران استان تهران با تمام توان در این رویداد حضور خواهد داشت./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها