اخبار زلزله ترکیه | جدیدترین آمار زلزله هولناک ترکیه

کد خبر: 1205034

بنا به اعلام منابع رسمی در ترکیه، شمار قربانیان زلزله اخیر این کشور از ۳۱ هزار تن گذشت.

اخبار زلزله ترکیه | جدیدترین آمار زلزله هولناک ترکیه

بنا به اعلام منابع رسمی در ترکیه، شمار قربانیان زلزله اخیر این کشور از ۳۱ هزار تن گذشت.

به نقل از شبکه الجزیره، با گذشت بیش از یک هفته از زلزله مرگبار در سوریه و ترکیه، شمار قربانیان آن از مرز ۳۸ هزار تن عبور کرد.

مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) امروز سه شنبه اعلام کرد که تا به امروز ۳۱ هزار و ۹۷۴ تن در زلزله مرگبار ترکیه جان خود را از دست داده اند.

همچنین گفته می‌شود که تا امروز سه شنبه، تعداد قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به حدود ۳۸ هزار نفر رسیده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که زلزله ترکیه بزرگترین بلای طبیعی اروپا در یک قرن گذشته محسوب می‌شود.

بامداد دوشنبه زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرده است.

اما مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند. این سازمان ترکیه‌ای در بیانیه‌ای دوم خود اعلام کرد بزرگی این زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتر بوده است./مهر

 زلزله چقدر به ترکیه خسارت زد

معاون رئیس کل بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت که بازسازی ترکیه و سوریه در پسِ زلزله‌‌های بزرگ در این کشور میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی،کنفدراسیون شرکت‌ها و بنگاه‌های غیردولتی ترکیه تخمین زده که وقوع دو زلزله سهمگین 84.1 میلیارد دلار به اقتصاد ترکیه آسیب زده است. در زلزله قبلی که در سال 1999 و در منطقه مرمره در ترکیه رخ داد، و شهر ازمیت را تخریب کرده و به کشته شدن 17 هزار نفر منجر شد، 51.1 میلیارد دلار خسارت به بار آمد.

فرید بلهاج، معاون رئیس کل بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، گفت: بازسازی سوریه و ترکیه پس از دو مورد زلزله بزرگ در این کشور طی هفته گذشته، میلیارد‌ها دلار هزینه خواهد داشت.

وی گفت: بانک جهانی تاکنون کمک 1.8 میلیارد دلاری را برای آنکارا در نظر گرفته و می‌خواهد به سوریه هم کمک کند.

وی طی مصاحبه‌ای در دبی گفت: در موضوع ترکیه، ما 1.8 میلیارد دلار کمک مالی را متعهد شده‌ایم. دلیل آن هم این است که ما در ترکیه صندوق داریم. در آنجا پروژه انجام داده‌ایم و امکان استفاده مجدد از منابع‌مان در این کشور فراهم است.

بازسازی مناطق زلزله‌زده به افزایش چالش‌ها در اقتصاد ترکیه منجر می‌شود و این در حالی است که تا پیش از این،‌ این کشور با مشکل تورم بسیار بالا و بحران افزایش هزینه‌‌‌‌‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کرد.

اعلام جزئیات خدمات دارویی و درمانی هلال‌احمر به زلزله‌زدگان ترکیه

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از ارائه ۹ هزار و ۲۵۶ خدمت دارویی و درمانی به زلزله زدگان ترکیه در هفته اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمت رسانی تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر ایران به زلزله‌زدگان ترکیه در قالب استقرار در بیمارستان شهر اصلاحیه گفت: در یک هفته گذشته ۱۸۶۹ فقره تریاژ انجام شده که بر این اساس به ۱۳۶ نفر خدمات تخصصی پزشکی ارائه و ۱۷۳۳ نفر توسط پزشکان عمومی ویزیت شدند.

وی افزود: همچنین به ۸۲ نفر از زلزله زدگان که دچار سوختگی شده بودند، خدمات درمانی ارائه و برای ۵۰۸ نفر عمل پانسمان انجام شد. در یک هفته گذشته ۱۹۲ نفر سرم تراپی، ۲۵۸ فقره تزریقات، ۳۱۹ عمل آتل بندی و گچ‌گیری و زخم‌های ۱۹۰ بیمار بخیه زده شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر نامدار ادامه داد: در این بازه زمانی ۹۷ نوار قلب و ۹۴ اقدام به اکسیژن تراپی انجام شده تا آسیب دیدگان زلزله ترکیه روند درمان را به شکل بهتری سپری کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در یک هفته گذشته ۱۸۶۹ خدمت دارویی و ۴۰ فقره سونوگرافی نیز در اختیار متاثرین از زلزله ترکیه قرار گرفت و این روند برای کمک رسانی به همسایگان عزیزمان تداوم خواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها