محاصره ۳۰ روستای کوهرنگ در برف‌/ انتقال هوایی بسته‌های غذایی

کد خبر: 1205577

هر چند که به گفته مسئولان چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون وضعیت در مناطق محاصره در برف کمی بهتر شده و بسیاری از روستاها بازگشایی ‌شده‌اند اما همچنان بارش برف و مسدود شدن راه‌ها منطقه را تهدید می‌کند.

 محاصره ۳۰ روستای کوهرنگ در برف‌/ انتقال هوایی بسته‌های غذایی

 در پی بارش بی سابقه برف در چهارمحال و بختیاری به ویژه در شهرستان کوهرنگ که به گفته مسئولان و مردم در برخی مناطق ارتفاع برف تا 15 متر هم رسیده است، سبب شد تا دولت تمام امکانات لجستیکی و برفروب را به منطقه ارسال کند و در کنار آن نیز وزیر کشور به منطقه رفت تا مدیریت کار به دست گیرد و سریعا راهکاری برای خروج رو‌ستاهای محاصره در برف بیندیشد.

هر چند که به گفته مسئولان استانی هم‌اکنون وضعیت کمی بهتر شده و بسیاری از روستاها از محاصره برف خارج شده‌اند اما همچنان بارش برف و مسدود شده راه‌ها منطقه را تهدید می‌کند و به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری ‌امکان بازگشایی برخی روستاها از سمت کوهرنگ به دلیل ارتفاع زیاد برف وجود ندارد، لذا با استان لرستان هماهنگ شد و از سمت الیگودرز این منطقه بازگشایی شده است.

امدادرسانی به 6 هزار نفر در برف و کولاک چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت‌: از ابتدای بارشها تا جمعه 28 بهمن ماه 44 حادثه شامل 25 حادثه برف و کولاک، 4 حادثه جاده‌ای و 10 حادثه ریزش آوار و 11 مورد سیل و آب گرفتگی و یک مورد کوهستان  توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد.

مثنوی افزود: در ساعات اولیه بارش برف سنگین، کولاک و مه شدید، امکان امداد هوایی وجود نداشت و به صورت زمینی برای رهاسازی خودروها، امدادرسانی به مسافران در راه مانده و انتقال 9 مادر باردار به مراکز درمانی اقدام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام 155 تیم عملیاتی با حضور 558 امدادگر و نجاتگر به همراه 51 دستگاه آمبولانس به مناطق برف‌گرفته خبر داد و گفت: در این مدت 213 نفر اسکان اضطراری داده شدند و همچنین 14 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. مثنوی خاطر نشان کرد: طی 2 سورتی پرواز 658 بسته غذایی 72 ساعته، 840 تخته پتو ، 107 تخته موکت ، 926 کیلو نایلون ، 660 بسته مواد غذایی یک ماهه، 1000 قرص نان ، 200 کیلو گرم خرما به مناطق تحت تاثیر بارش برف ارسال و توزیع شده است.

مثنوی در ادامه گفت: در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر استان 22 پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی و حضور 835 امدادگر و نجات‌گر شامل 176 نفر خواهر، 659 نفر برادر و 18 نفر عضو تیم ایثار آماده خدمات رسانی به مردم و حادثه دیدگان استان هستند.

بارش برف و تخریب 44 منزل مسکونی در شهرستان بن

علی بیگی فرماندار شهرستان بن گفت: بارش برف سنگین به 44 منزل مسکونی و 25 واحد دامداری و مرغداری خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به بارش یک و نیم متری برف در این شهرستان گفت: کانکس، غذای گرم و پتو از اقلام مورد نیاز مردم روستا‌های پهنا، آزادگان، حیدری و جمالو است.

فرماندار شهرستان بن افزود: پرونده منازل تخریبی تشکیل و به بنیاد مسکن شهرستان بن ارسال شده است.

بازگشایی بیشتر راه‌های روستایی کوهرنگ

اکبری فرماندار کوهرنگ درباره آخرین وضعیت بازگشایی راه‌ها و امدادرسانی در این شهرستان گفت: تاکنون روستا‌های زیادی که بر اثر بارش برف مسدود بودند بازگشایی شدند.

وی افزود: هم اکنون 30 روستا در این شهرستان مسدود است.

بازگشایی جاده 85 روستا در چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به دلیل شرایط نامساعد جوی، هواپیمای حامل وزیر کشور در شامگاه چهارشنبه نتوانست فرود بیاید، لذا از طریق سفر زمینی صبح پنج‌شنبه وارد استان شد.

وی ادامه داد: پس ازگزارش آخرین وضعیت استان چهارمحال و بختیاری به ریاست جمهوری و معاون اول رئیس جمهور، ابلاغ‌های بسیار مطلوبی به وزارت‌خانه‌ها توسط معاون اول رییس جمهور صورت گرفت. جاده ارتباطی 125 روستا مسدود بود که خوشبختانه تاکنون با بازگشایی جاده‌های اکثر روستاها، این عدد به 40 روستا رسیده که به زودی بازگشایی می‌شوند.

حیدری با بیان اینکه حجم برف در گردنه چری و شاه‌منصوری و منطقه موگویی بسیار زیاد است، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته از سمت خوزستان، از سمت گردنه تاراز راه بازگشایی شده است که طی هماهنگی با استاندار خوزستان امدادرسانی به منطقه بازفت از طریق استان خوزستان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از 67 روستایی که جاده‌شان در منطقه بازفت مسدود بود، اکنون این عدد به 10 روستا رسیده است که به زودی بازگشایی می‌شوند، اظهار کرد: در منطقه موگویی که جاده ارتباطی 15 روستا مسدود است، امکان بازگشایی از سمت کوهرنگ به دلیل ارتفاع زیاد برف وجود ندارد، لذا با استان لرستان هماهنگ شد و از سمت الیگودرز این منطقه بازگشایی شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع اقلام غذایی و معیشتی توسط بالگرد، خاطرنشان کرد: اقلام غذایی و معیشتی امروز توسط 3 فروند بالگرد هوانیروز ارتش و هلال احمر در روستاهای محاصره در برف توزیع شد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها