برای سلامت قلبتان دور این غذاها را خط بکشید

کد خبر: 1205625

دریافت سدیم بیش از حد، یک عامل خطر برای فشار خون بالا و بیماری قلبی است.

برای سلامت قلبتان دور این غذاها را خط بکشید

به گزارش مدیسن نت، محققان کانادایی در بیانیه‌ای اعلام کردند ۱۵ گروه غذایی که در مصرف سدیم رژیم غذایی نقش دارند، بیش از ۵۰ درصد از کل سدیم دریافتی را برای بزرگسالان تشکیل می‌دهند. پیتزا، نان‌ها، غذاهای سرد، سوپ و بوریتوها پنج عامل اصلی در افزایش مصرف سدیم هستند.

در صدر این لیست پیتزا با ۵.۳ درصد از کل سدیم دریافتی رژیم غذایی قرار دارد و پس از آن نان‌ها و رول ها با ۴.۷ درصد قرار دارند.

سپس غذاهای سرد و گوشت‌های پخته شده با ۴.۶%؛ سوپ با ۴.۴٪؛ بوریتو و تاکو با ۴.۳%؛ تنقلات شور با ۴.۱%؛ و طیور ۴% قرار دارند.

نیمه انتهایی لیست که بین ۱.۵ تا ۳.۱ درصد سدیم مصرفی را شامل می‌شود، پنیر؛ غذاهای همراه با پاستا؛ برگر؛ غذاهای مخلوط گوشت؛ کوکی ها، براونی ها و کیک‌ها؛ بیکن و سوسیس؛ سبزیجات؛ و ناگت مرغ هستند.

برای این مطالعه، محققان دانشگاه تورنتو از داده‌های نظرسنجی سلامت ایالات متحده برای سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ استفاده کردند. در این نظرسنجی از پاسخ‌دهندگان خواسته شد آنچه را که خورده‌اند گزارش کنند.

به گفته نویسندگان این مطالعه، کمپین‌های آموزشی و برچسب‌گذاری مواد غذایی برای ترغیب مردم به کاهش مصرف نمک تأثیر کمی داشته است.

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کنند مصرف سدیم را محدود کنید تا خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی کاهش یابد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها