خطر سقوط بهمن در ارتفاعات تهران

کد خبر: 1205667

سازمان هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی، احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ را طی امروز و یکشنبه در ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی کرد.

خطر سقوط بهمن در ارتفاعات تهران

سازمان هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی، احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی را طی امروز و یکشنبه در ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی کرد.

بر اساس این گزارش، طی پنج روز آینده وضعیت جوی استان تهران آسمان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعضی ساعات به ویژه طی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

باتوجه به اینکه در ارتفاعات با توجه به افزایش نسبی دما، احتمال سقوط بهمن پیش‌بینی شده است، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در گذر از جاده‌های کوهستانی و برفگیر توصیه می‌شود.

طی این مدت با توجه به سکون نسبی جو در مناطق پرتردد شهری، پرجمعیت و صنعتی افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار می‌باشد.

برای چند روز آینده، روند افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود./فارس

افزایش دما تا پایان هفته در مازندران/ هشدار سقوط بهمن در ارتفاعات

مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، گفت: از امروز تا صبح پنج‌شنبه چهارم اسفند ماه امسال شاهد افزایش دما در استان و وزش باد گرم نسبتا شدید و گاهی شدید در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هستیم.

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی، اظهار کرد: براین اساس با شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی از امروز تا صبح پنج‌شنبه چهارم اسفند ماه امسال شاهد افزایش دما در استان و وزش باد گرم نسبتا شدید و گاهی شدید در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه گرم دامنه‌ها و ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن، ذوب شدن برف و در جنگل‌های دامنه استان افزایش پتانسیل آتش‌سوزی از مخاطرات این سامانه محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: توصیه هواشناسی بر رعایت احتیاط در تردد در محورهای کوهستانی بخصوص محور هراز و کندوان، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها