نشست ضد مقاومت در عقبه اردن

کد خبر: 1207392

نشست ضد مقاومت در عقبه اردن؛ حماس: تشکیلات خودگردان به هماهنگی با اشغالگران پایان دهد

 نشست ضد مقاومت در عقبه اردن

جنبش حماس حضور تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست «عقبه» را به شدت محکوم کرد و اعلام کرد که برگزاری نشست با صهیونیست‌ها خروج از اجماع ملی فلسطین و نادیده گرفتن خون شهدا و تلاش آشکار برای سرپوش گذاشتن بر جنایات مستمر اشغالگران اسرائیلی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین  از حضور خود در اجلاس «عقبه» که امروز یکشنبه در اردن  برگزار می‌شود، خبر داد،  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این اقدام تشکیلات خودگردان، این نشست را محکوم و اعلام کرد که نشست عقبه، خنجری از پشت به ملت فلسطین و نادیده گرفتن خون شهدا و تلاش آشکار برای سرپوش گذاشتن بر جنایات مستمر اشغالگران است. حماس از این تشکیلات خواست به هماهنگی امنیتی با اشغالگران پایان دهد.

تلویزیون دولتی اردن گزارش داد که اردن امروز میزبان نشست امنیتی فلسطین و رژیم اسرائیل در شهر العقبه واقع در جنوب این کشور است و قرار است در آن نشست در مورد وضعیت پیش آمده  و تحولات اخیر در فلسطین گفت‌وگو شود.

یک منبع آگاه  در این زمینه گفت: این نشست در هماهنگی کامل با فلسطینی‌ها با توجه به وضعیت پیش آمده و به منظور جلوگیری از وخامت اوضاع تشکیل شده است و در این نشست نمایندگانی از مصر و آمریکا نیز حضور دارند.

در ادامه این گزارش آمده است که این نشست جهت تکمیل تلاش‌های فشرده‌ای است که اردن با هماهنگی تشکیلات خودگردان فلسطین و بقیه طرف‌ها انجام می دهد تا اقدامات یکجانبه و تنش‌های شدید امنیتی را  در کرانه باختری متوقف کند و از درد و رنج اقتصادی و امنیتی مردم فلسطین بکاهد.

در همین راستا، خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی مدعی شد، عصر جمعه، زمانی رهبران تشکیلات خودگردان فلسطینی حاضر به شرکت در این نشست شدند که تضمین‌هایی برای توقف تشدید تنش‌ها و توقف جنایت‌ها از طرف رژیم اسرائیل دریافت کردند.

پس از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که در این نشست شرکت می‌کند، جنبش مقاومت اسلامی حماس به عملکرد تشکیلات خودگردان واکنش نشان داد و گفت که این نشست هماهنگی امنیتی با اشغالگران رژیم صهیونیستی است.

در بیانیه جنبش مقاومت حماس آمده است: برگزاری نشست با صهیونیست‌ها خروج از اجماع ملی فلسطین و نادیده گرفتن خون شهدا و تلاش آشکار برای سرپوش گذاشتن بر جنایات مستمر اشغالگران و نشان دادن چراغ سبز به آن‌ها برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت، سرزمین و مقدساتمان است. تشکیلات خودگردان باید به تداوم این روند بیهوده و بی نتیجه پایان داده و در برابر سیاست‌های دیکته شده صهیونیستی آمریکایی تسلیم نشود و هماهنگی امنیتی را با اشغالگران پایان دهد.

جنبش حماس اظهار داشت: ما با مشارکت تشکیلات خودگردان در نشست امنیتی عقبه اردن در کنار مقامات رژیم صهیونیستی مخالفیم، این نشست پوششی برای اشغالگران و جنایات آنها علیه ملت ما به شمار می رود.

سخنگوی حماس: تشکیلات خودگردان نباید به وعده‌های آمریکا و اسرائیل، دل ببندد

عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت حماس، تاکید کرد: هیچ راهی در برابر ملت ما جز گزینه مقاومت و تشدید عملیات وجود ندارد و تشکیلات خودگردان باید با توقف پیگرد نیروهای مقاومت در کرانه باختری در کنار ملت قرار گیرد.

بنا به گزارش رسیده، بعد از ظهر دیروز شنبه بالگرد اردنی در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله فرود آمد و «حسین شیخ»، وزیر امور مدنی و «ماجد فرج»، رئیس سرویس امنیتی و اطلاعاتی و «احمد الخالدی»، مشاور سیاسی رئیس تشکیلات خودگردان را برای نشست امروز (یکشنبه) به اردن انتقال داد.

از سوی دیگر، از طرف آمریکا «برت مک‌گورگ»، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه در این نشست حضور دارد. بر اساس گزارش‌های رسیده «تساحی هانگبی»، رئیس شورای امنیت رژیم اسرائیل، به نمایندگی از بنیامین نتانیاهو به همراه «رونن بار»، رئیس امنیت داخلی رژیم اسرائیل (شاباک) در این نشست حضور دارند.

همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی از مهمترین موانع پیش روی ملت مبارز فلسطین در کرانه باختری است و گروه‌های مقاومت بارها از محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان) خواسته‌اند با پایان دادن به این خیانت‌های پرهزینه برای ملت فلسطین، دست مقاومت را در کرانه باختری باز بگذارد.

علی‌رغم ادعاهای اخیر عباس، این خبر نشان می‌دهد که او همانطور که ناظران می‌گویند برای ماندن در قدرت راهی جز تن دادن به خواسته‌‌های اشغالگران و پشت کردن به آرمان فلسطین و فلسطینیان ندارد.

واکنش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به نشست عقبه اردن

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در واکنش به حضور تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست «عقبه» اردن گفت: عملیات حواره پاسخی  قاطع و واقعی به «اجلاس سران شکست» در عقبه اردن است که برای سرکوب قیام‌های  مردم فلسطین و تشدید تشدید تنش‌ها و خشونت‌ها کنار هم جمع شده‌اند.

در ادامه بیانیه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین آمده است: این عملیات از نظر زمان، دلالت‌ها و روش اجرا پیام‌های بزرگی دارد، پیام این عملیات این است که مردم فرصت‌ها را از دست نخواهند داد و حضور اشغالگران را در سرزمین خود برنمی‌تابند و تمام توطئه‌ها و پروژه‌های مشکوک آن‌ها را  که برای تعرض به حقوق و سرزمین فلسطین است، نقش برآب می‌کند.

مردم ما به مبارزه خود ادامه می‌دهند و  می‌دانند که راه مبارزه راهی سخت و طولانی است و با فداکاری شکست اشغالگران بدست می‌آید و این روند عملیات پیامی نیز برای سران تشکیلات خودگردان فلسطین می دهد که  خود را در  سطح  بالا که فداکاری مردم است، نشان دهند و از مماشات با رژیم صهیونیستی دوری کنند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها