اخرین آمار تلفات چهارشنبه‌سوری در تهران / ۱۰ مصدوم و ۴ فوتی

کد خبر: 1210332

رئیس مرکز اورژانس تهران از مصدومیت ۱۰ نفر و فوت ۴ تن بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری امسال خبر داد.

اخرین آمار تلفات چهارشنبه‌سوری در تهران / ۱۰ مصدوم و ۴ فوتی

یحیی صالح‌طبری درباره آمار مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری امسال اظهار کرد: حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال در تهران تاکنون 10 مصدوم و 4 نفر فوتی برجای گذاشته است.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به اقداماتی برای کاهش مخاطرات حوادث چهارشنبه‌سوری افزود: از پرتاب ظروف کپسولی و حشره‌کش‌ها به درون آتش خودداری کنید زیرا این وسایل خاصیت انفجاری دارند؛ مواد منفجره را به سمت محل عبور افراد پرتاب نکنید؛ مواد محترقه را در ظروف پلاستیکی شیشه‌ای و فلزی قرار ندهید؛ مواد محترقه غیراستاندارد از قبیل اکلیل سرنج و کلرات اصلی‌ترین گزینه در انفجارها و آسیب‌دیدگی‌های شدید در بین جوانان هستند.

وی ادامه داد: از انجام هرگونه اقدام به آتش‌بازی در اماکن سربسته و مکان‌های دارای وزش شدید باد خودداری کنید و از پوشیدن لباس‌های بلند، گشاد و از جنس پلاستیکی در هنگام پریدن از روی آتش نیز خودداری کنید.

صالح‌طبری درباره اقدامات اولیه در مواجهه با مصدومین سوختگی بیان کرد: در ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید و سپس با اورژانس 115 تماس بگیرید؛ ناحیه آسیب‌دیده را سرد کنید و از قرار دادن یخ به طور مستقیم روی زخم خودداری کنید، همچنین تاول‌های پوستی را دستکاری نکنید.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها