آمار زائران نوروزی امسال مشهد

کد خبر: 1211924

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند پارسال تا پایان ششم فروردین ماه جاری تعداد ۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۱ نفر وارد استان شدند.

آمار زائران نوروزی امسال مشهد

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند پارسال تا پایان ششم فروردین ماه جاری تعداد ۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۱ نفر وارد استان شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی افزود: روز گذشته ۴۷۹ هزار و ۹۴ زائر وارد مشهد شده‌اند.

وی ادامه داد: طی ۲۱ روز گذشته پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۲۰۶ نفر - شب اقامت در کلانشهر مشهد ثبت شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: امسال برای نخستین بار برنامه خدمات فرهنگی زائر از مبدا تا مبدا تهیه و تنظیم شد که اتفاق مبارکی است و با توجه به الگویی که در حوزه خدمات فرهنگی طراحی شد نقطه آغاز مبادی سفر هماهنگی هایی شد و برنامه های فرهنگی از همان مبدا آغاز و در استان و ورودی مشهد به پررنگ ترین حالت رسید.

گنابادی نژاد اظهار داشت: در این راستا در مشهد برای هر ۲۰ واحد اقامتی یک مبلغ دینی پیش بینی شد و با هدف ارایه خدمات فرهنگی، اعزام مبلغ برای واحدهای اقامتی با مشارکت لازم دستگاههای متولی تامین شد.

وی اضافه کرد: در طرح تحقیقاتی که توسط آستان قدس رضوی انجام شد مشخص گشت که زائر از ۲۴ ساعت حضورش در مشهد ۲ ساعت در حرم مطهر حضور دارد که با احتساب استراحت و سایر امور حداقل ۱۰ ساعت حضور روزانه اش را در سایر مکانها از جمله مکانهای تجاری و تفریحی می گذراند بنا بر این ارائه خدمات فرهنگی در اولویت ارائه در این مکان ها قرار گرفت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها