هشدار زرد هواشناسی در تهران | وزش باد شدید در پایتخت

کد خبر: 1212096

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در نیمه غربی و جنوب استان خبرداد و گفت: شهروندان مراقب سقوط اجسام از ارتفاعات باشند.

هشدار زرد هواشناسی در تهران | وزش باد شدید در پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در نیمه غربی و جنوب استان خبرداد و گفت: شهروندان مراقب سقوط اجسام از ارتفاعات باشند.

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در پایتخت خبر داد و اظهار داشت: طبق گزارش هواشناسی، وزش باد و گرد و خاک از فردا چهارشنبه نهم فروردین آغاز تا پنج شنبه دهم فروردین ماه این روند ادامه پیدا خواهد داشت.

یزدی مهر ضمن اعلام هشدار در خصوص سقوط اجسام گفت: شهروندان به خصوص در نیمه جنوبی و غربی استان که منطقه اثر مخاطره پیش بینی شده مراقب سقوط اجسام از ارتفاعات و ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران توصیه کرد: شهروندان نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت و تبلیغاتی، محافظت از تأسیسات و حساس نسبت به گرد و خاک و عدم پارک خودرو در کنار محل‌های پر خطر توجه جدی داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

وی در خصوص کاهش دید و کیفیت هوا نیز هشدار داد و عنوان داشت: به همه کوهنوردان توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند همچنین مردم از استقرار در مناطق مرتفع بپرهیزند.

یزدی مهر از آماده باش مدیریت بحران در استان تهران خبر داد./مهر

 

ناپایداری جوی تهران طی ۴ روز آینده/کاهش کیفیت هوا بدنبال وزش باد شدید

ناپایداری جوی تهران طی ۴ روز آینده/کاهش کیفیت هوا بدنبال وزش باد شدید

اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن تشریح وضعیت هوا طی چهار روز آینده، نسبت به ناپایداری جوی و رگبار و رعد برق همچنین کاهش کیفیت هوا براثر وزش باد شدید و خیزش گردوخاک هشدار داد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار از ناپایداری هوا برای امروز سه‌شنبه (۸ فروردین) خبر داد. در این روز وضعیت جوی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد را برای تهران شاهد خواهیم بود.

در روز چهارشنبه (۹ فروردین) وضعیت هوا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود. همچنین شاهد هوای ناپایداری خواهیم بود.

روز پنج‌شنبه (۱۰ فروردین) هوای تهران ناپایدار خواهد بود، به‌گونه‌ای که هوای تهران قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

همچنین در روز جمعه ( ۱۱ فروردین) هوای تهران ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بنابراین  وضعیت جوی ناپایداری خواهیم داشت.

در روز شنبه (۱۲ فروردین) وضعیت جوی ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد همچنین در اواخر وقت کاهش ابرناکی پیش بینی می‌شود. همچنین شاهد جوی ناپایدار در این روز هستیم.

کاهش کیفیت هوا براثر وزش باد شدید و خیزش گردو خاک

همچنین در ادامه اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان تهران خبر داد.

براثر این مخاطرات جوی احتمال کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، آسیب‌ به سازه‌های موقت و خطر سقوط اشیاء وجود دارد.

برای کاهش تلفات ناشی از این وضعیت جوی این اداره محافظت و استحکام سازه‌های موقت، عدم تردد و پارک خودرو در کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه تمام، عدم استقرار در مناطق مرتفع مانند پشت‌بام، داربست و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها