محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد تهران در روز سیزده بدر

کد خبر: 1212725

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز سیزده بدر گفت: تردد کامیون‌ها در روزهای دوازدهم شنبه و سیزدهم یکشنبه در شهر تهران ممنوع است.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد تهران در روز سیزده بدر

به گزارش پلیس راهور تهران بزرگ، سردار محمدحسین حمیدی افزود: بر اساس سنت دیرینه و کهن ایرانیان، همه ساله شهروندان تهرانی در روز سیزدهم فروردین که به روز طبیعت مشهور می‌باشد، به‌منظور گردش و تفریح به دامان سبز طبیعت مانند پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های عمومی داخل و اطراف شهر عزیمت می‌کنند. از طرفی با توجه به وضعیت خاص سال ۱۴۰۲ و قرار داشتن روز مذکور در ماه مبارک رمضان، احتمال تغییر زمان حضور شهروندان در نشانگاه‌های موصوف متصور بوده به نحوی که شاهد حضور گسترده آنان در زمان بعدازظهر و یا افطار خواهیم بود؛ بنابراین پلیس راهور فاتب با پیش‌بینی این موضوع اقدام به پوشش ترافیکی مناسب در معابر پیرامونی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر تهران از جمله پارک‌های چیتگر، سرخه حصار، یاس فاطمی و... نموده است.

وی گفت: این تمهیدات ترافیکی به منظور برقراری نظم و ایمنی ترافیکی و سهولت حرکت در معابر و تقاطع‌های پیرامون تفرجگاه‌های شهر تهران، انضباط بخشی پارک حاشیه‌ای معابر شهر تهران به ویژه معابر پیرامونی پارک‌ها و بوستان‌ها و جلوگیری از گره‌های ترافیکی در محدوده‌های هدف و همچنین کنترل ترددهای منتهی به تفرجگاه‌ها انجام می‌پذیرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: تردد تمامی کامیون‌ها و تریلرها به استثنای وسایل نقلیه حامل مواد سوختی و مواد غذایی فاسد شدنی در کلیه معابر شهر تهران از ساعت 6 صبح تا یک شب در روزهای شنبه مورخ ۱۲ و یکشنبه ۱۳ فروردین ممنوع می‌باشد.

سردار حمیدی به شهروندان و رانندگان توصیه‌هایی کرد که پلیس راهور با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می‌کند، علاوه بر این و تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در این روز به محض مشاهده تخلفاتی از جمله جابه‌جایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت همچنین سوار کردن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، اضافه بار روی باربند و اطاق بار، سوار کردن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده و جابه‌جایی مسافر در قسمت بار وانت‌ها، ضمن اعمال قانون از حرکت این وسایل جلوگیری به عمل خواهند آورد.

وی به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد: با سرعت مجاز و از سمت راست در معابر حرکت کنند و از حرکت و تردد دسته جمعی پرهیز کنند و برابر ظرفیت مجاز تردد و حتماً خود و سرنشین از کلاه ایمنی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها ممنوع است و رانندگان به تابلوی هدایت مسیر توجه بیشتری کنند و پلیس راهور با این تخلف به صورت جد برخورد می‌نماید و همچنین رانندگان می‌بایست پارک خودروی خود را در جایی مناسب و بدون ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران انتخاب و از توقف‌های دوبله و منجر به سد معبر پرهیز نمایند.

سردار حمیدی بیان کرد: در روز طبیعت تمامی همکاران بنده در معابر حضور دارند و طرح‌های ترافیکی مقطعی برقرار می‌کنند که نیاز به همکاری شهروندان و رانندگان گرامی دارد و از کلیه رانندگان تقاضا می‌شود با پلیس راهور مستقر همکاری لازم را صورت دهند و اگر مشاهده می‌کنند که پلیس راهور به صورت مقطعی محلی را مسدود می‌کند به جهت جلوگیری از گره‌های ترافیک و وران سازی رفت و آمد است و پلیس انتظار دارد که شهروندان عزیز همکاری لازم را در این خصوص با خدمتگزاران خود در پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند.

وی گفت: رانندگان توجه داشته باشند که توقف در حاشیه بزرگراه به جهت سرعت بالا و احتمال وقوع حوادث جانی و مالی ممنوع می‌باشد پلیس راهور اجازه توقف و پارک حاشیه‌ای را به رانندگان نخواهد داد و حتماً می‌بایست رانندگان و مراجعین به پارکینگ مراجعه نمایند چرا که توقف حتی لحظه‌ای هم در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: امید است با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان گرامی در این روز هیچ‌گونه حادثه‌ای را شاهد نباشیم و شهروندان روز طبیعت را به خوشی و خرمی در پارک‌ها و بوستان‌ها سپری نمایند.

سردار حمیدی در پایان گفت: شاید معدودی از رانندگان با دیدن خلوتی معابر در این روز با سرعت غیرمجاز در معابر تردد و از خلوتی سطح شهر جهت زودتر رسیدن و یا انجام حرکات نمایشی و لایی کشی بخواهند بهره ببرند که به این رانندگان توصیه می‌گردد جدا از سرعت و سبقت در معابر خلوت پرهیز کرده و فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است ضمن اینکه پلیس راهور فاتب به صورت محسوس و نامحسوس و از طریق سامانه‌ها و دوربین‌ها، حرکت رانندگان را در کلیه معابر شهر زیر نظر دارد و به صورت جدی و بدون هیچ‌گونه اغماضی با تخلفات حادثه‌ساز برخورد خواهد کرد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها