توصیه های پزشکی به زائران حج | نسخه انگلیسی داشته باشید

کد خبر: 1221171

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: زائران حج ۱۴۰۲ که بیمار هستند برای بردن داروهایشان به عربستان نسخه انگلیسی همراه داشته باشند.

توصیه های پزشکی به زائران حج | نسخه انگلیسی داشته باشید

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره آخرین اقدامات انجام شده برای حج ۱۴۰۲ گفت: بر اساس مصوبه مجلس ارائه خدمات درمانی به زائران در عراق، سوریه و عربستان به مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر واگذار شده است.

درودی در ادامه با بیان اینکه عملیات حج ۱۴۰۲ از ۸ ماهه قبل آغاز شده است خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای انتخاب کادر درمان، تهیه دارو و هماهنگی با طرف سعودی از جمله اقداماتی است که در این چند ماه انجام شده است.

وی در ادامه گفت: داروی لازم برای حدود ۸۶ هزار زائر حج امسال خریداری، تهیه و به عربستان ارسال خواهد شد.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به اینکه امسال سن زائران حج بالا است، اولویت با اعزام زائران بود و کادر پزشکی اعزام شونده کمتر شدند.

درودی ادامه داد: ورود کلیه داروهای مخدر به عربستان ممنوع است اما زائرانی که بیماری مزمن مثل بیماری قلبی، فشارخون، دیابت، تیروئید و غیره دارند حتماً داروهای خودشان را به همراه داشته باشند و نسخه خود را به صورت انگلیسی از پزشک خود دریافت کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت توضیح داد: بر اساس فارماکوپه دارویی ۴۲۵ قلم دارو تهیه و آماده ارسال به عربستان است.

درودی با اشاره به اینکه برای حج امسال ممنوعیت اعزام برای حدود ۲۰۰ زائر اعلام شده است توضیح داد: ممنوعیت اعزام به دو صورت موردی و مطلق است. منع اعزام موردی به این صورت است که فرد مشکلی دارد که امکان برطرف شدن آن در سال آینده وجود دارد و می‌تواند سال بعد به حج مشرف شود ولی منع مطلق به دلیل شرایطی است که زائر داراست و حتی در سال‌های آینده هم نمی‌تواند به حج اعزام شود.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها