دادستان کل کشور: پشت پرده تبلیغات دشمن را برای مردم تبیین کنید

کد خبر: 1222425

دادستان کل کشور گفت: از فسادی که به دستگاه قضایی منعکس می‌شود نمی‌گذریم و در این زمینه نیز سامانه‌ای ایجاد شده است تا مردم اطلاعاتی که دارند را ارائه کنند.

دادستان کل کشور: پشت پرده تبلیغات دشمن را برای مردم تبیین کنید

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری عصر امروز در گردهمایی تبیینی علما و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در یک برهه حساس از تاریخ قرار گرفته‌ایم که یک آزمون بزرگ الهی است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: هر انسانی در هر جایگاهی که قرار دارد به نحوی مورد امتحان قرار می‌گیرد و اگر مراقب نباشیم دچار آسیب و انحراف در این مسیر می‌شویم.

جنگ امروز، جنگ ترکیبی است

وی با اشاره به ضرورت بیان نقدها، بیان کرد: امروز در شرایط سخت جنگ ترکیبی هستیم که آمیخته‌ای از مسائل سیاسی، مجازی و سایبری، خبررسانی‌های جعلی، مسائل دیپلماتیک بین‌الملل، فرهنگی، تضاد دینی، تضاد قومی، جنگ اقتصادی و جنگ نظامی است.

منتظری با اشاره به تلاش بی‌وقفه دولت برای پیروزی در این جنگ، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه شما در این جنگ ترکیبی جهاد تببین است، تا جایی که امکان دارد به دنبال واقعیت بروید و حقیقت را کشف کنید چرا که تا زمانی که دچار ابهام باشید نمی‌توانید به خوبی تبیین کنید.

وی اظهار داشت: جلسات هفتگی برگزار شود تا مسائل روز تبیین شوند و متوجه شوید که دشمن چه نقشه‌هایی برای از بین بردن نظام دارد.

منتظری با اشاره به اغتشاشات سال گذشته گفت: حوادث اخیر با برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته بود اما مردم با بصیرت این اغتشاشات را همراهی نکردند و موجب شکست دشمن شدند.

برخورد قضایی با بی‌حجابی در مرحله اول موثر نیست

وی در رابطه با مطالبه مردم برای برخورد با مفاسد و کشف حجاب، افزود: برخی تصور می‌کنند همه اقدامات در اختیار قوه قضاییه است اما طبق مطالعات جامع صورت گرفته در مرحله اول برخورد قضایی و فیزیکی موثر نیست.

منتظری ادامه داد: ما در چارچوب قانون برای برخورد با بی‌حجابی حبس و جزای نقدی را داریم اما در مقابل هم به موجب قانون حبس کمتر از سه ماه به جزای نقدی تبدیل می‌شود و عملا ما نمی‌توانیم کسی را حبس کنیم و جزای نقدی نیز موثر نیست.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون خاطرنشان کرد: کارهایی برای اصلاح قانون در چند ماه گذشته انجام شد و متن به دولت فرستاده شد، دولت نیز با انجام اصلاحات هفته گذشته طرح را به مجلس ارائه کرد.

منتظری تصریح کرد: در مواردی مسئله صرفا کشف حجاب نیست بلکه تشویق دیگران به ولنگاری و فساد است که حساب دیگری دارد و برنامه دشمن در این زمینه حساب‌شده است.

پشت پرده تبلیغات دشمن را برای مردم تبیین کنید

دادستان کل کشور اظهار داشت: در این لایحه قانونی نکاتی پیش‌بینی شده که می‌تواند بازدارنده باشد، شما نیز تلاش کنید از برخورد تند با افراد بی‌حجاب پرهیز کنید و با صحبت و تبیین مسائل پشت پرده تبلیغات دشمن را برای افراد نمایان کنید.

وی گفت: از فسادی که به دستگاه قضایی منعکس می‌شود نمی‌گذریم و در این زمینه نیز سامانه‌ای ایجاد شده است تا مردم اطلاعاتی که دارند را ارائه کنند.

منتظری با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اولویت دستگاه قضاست، ادامه داد: برخی گزارش‌های ارسالی مبنای درستی ندارند اما باز هم از همه جهات مورد بررسی قرار می‌گیرند و پیگیری می‌شوند.

وی بیان کرد: دولت فعلی در راس به شدت با فساد مقابله و مبارزه می‌کند و شما نیز باید در این مسیر با جهاد تببین و مقابله با فساد و آسیب‌های اجتماعی به دولت کمک کنید./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها