موافقت شفاهی عراقی‌ها برای تردد ۲۴ ساعته زائران اربعین از مرز خسروی

کد خبر: 1225631

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در فصل گرما از استقبال عراق برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی خبر داد.

موافقت شفاهی عراقی‌ها برای تردد ۲۴ ساعته زائران اربعین از مرز خسروی

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در فصل گرما از استقبال عراق برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی خبر داد.

سیدمجید میر احمدی ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران استانی در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اربعین یک رویداد بزرگ جهانی است که هر ساله تعداد زیادی از مردم کشورمان برای شرکت در آن راهی کشور عراق می‌شوند.

وی افزود: با توجه به بازدیدی که از مرز خسروی صورت گرفت افزایش گیت‌های تردد زوار در مرز منذریه عراق جزو کلیدی ترین موضوعات است که در این راستا مسئولان استانی باید برای حل مشکل اقدام کنند و اعتبارات لازم نیز اختصاص خواهد یافت.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه سال‌های آتی مراسم اربعین در فصل گرما برگزار می‌شود اگر کشور عراق نیز با مشکلاتی رو به رو بود باید برای تسهیل تردد زوار کشورمان نسبت به کمک به طرف عراقی برای حل مشکلات اقدام کنیم.

میراحمدی با اشاره به افزایش کرایه وسایل حمل و نقل طی سال گذشته، خاطر نشان کرد: نرخ کرایه وسایل نقلیه در عراق قابل کنترل و پیگیری نیست اما این مشکل به مقامات عراقی اطلاع رسانی شده و پیگیر حل آن هستیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین بین کشور ایران و عراق، گفت: در این قرارگاه مشکلات اصلی مطرح و برای رفع موانع اقدام خواهیم کرد اما مسئولان استانی نیز نباید منتظر مصوبات کشوری باشند و باید رایزنی خود را مقامات عراقی افزایش دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه قدرت ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، افزود: با توجه به این موضوع باید تلاش کنیم پارکینگ لازم برای سفر با خودروهای شخصی را در مرزها افزایش دهیم و نباید جابجایی پارکینگ به مشکل جدی برای زوار تبدیل شود.

میراحمدی بیان کرد: اربعین یک عملیات است و تنها مختص به رزم نیست و در این راستا استانداران باید به صورت مداوم و پیوسته ایجاد زیرساخت‌های مرزی را رصد و کنترل کنند تا در ایام اربعین مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه مرز خسروی از مرزهای قدیمی کشورمان با عراق است، اضافه کرد: ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی با استقبال طرف عراقی رو به رو شده است و باید برای تحقق این مهم اقدامات لازم صورت گیرد زیرا امسال اربعین در فصل گرم سال برگزار می‌شود و لازم است تردد زوار تسهیل شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: ایجاد ۱۰ هزار متر مربع سایبان که از تعهدات وزارت نفت و صمت است به همراه مه پاش، وسایل خنک کننده باید تا قبل از آغاز سفر اربعین در مرز خسروی به اتمام برسد تا زائران با مشکل مواجه نشوند.

میراحمدی با اشاره به انتخاب استان‌های اردبیل، قم، سمنان و گلستان به عنوان معین استان کرمانشاه در ایام اربعین، گفت: استان‌های معین بر اساس توانایی و امکانات خود نسبت به قبول تعهدات اقدام کنند تا مسئولان در اجرای رویداد اربعین با مشکل مواجه نشوند و بر اساس شرایط موجود برنامه‌ریزی کنند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها