صدور هشدار نارنجی در فیروزکوه

سیلاب در حال حرکت به سمت شهر فیروزکوه +فیلم

کد خبر: 1225909

معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه گفت: سیلاب هم‌اکنون در حال حرکت به سمت شهر فیروزکوه است، لذا شهروندان ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری از توقف و حضور در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و مناطق پرخطر اجتناب کنند.

سیلاب در حال حرکت به سمت شهر فیروزکوه +فیلم

معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه گفت: سیلاب هم‌اکنون در حال حرکت به سمت شهر فیروزکوه است، لذا شهروندان ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری از توقف و حضور در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و مناطق پرخطر اجتناب کنند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از فیروزکوه، حیدرقلی قاسم‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال موقوع سیل در فیروزکوه، اظهار داشت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در دهستان پشتکوه، محور فیروزکوه - سمنان مسدود شده است، با توجه به شرایط، لازم است مسافران ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: محورهای روستایی دهستان پشتکوه نیز هم‌اکنون بر اثر سیلاب مسدود بوده و تردد در این محورها امکان‌پذیر نیست.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان فیروزکوه در ادامه گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران هم‌اکنون در منطقه حضور دارند و در حال ارزیابی خسارات و ساماندهی مناطق سیل‌زده هستند.

قاسم زاده تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات جانی نداشتیم، اما سیل به برخی از مزارع و باغات در دهستان پشتکوه خساراتی وارد کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام راه‌آهن بر اثر بارش زیاد مسیر راه‌آهن نیز فعلاً مسدود است.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان فیروزکوه در پایان خاطرنشان کرد: سیلاب هم‌اکنون در حال حرکت به سمت شهر فیروزکوه است و لازم است شهروندان ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری، از توقف و حضور در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و مناطق پرخطر اجتناب کنند.

 صدور هشدار نارنجی در فیروزکوه/ سیل به مزارع و باغات دهستان پشتکوه خسارت زد

فرماندار فیروزکوه از آماده باش کامل مدیریت بحران در پی سیل و مقابله با هرگونه خطر احتمالی در فیروزکوه خبرداد و گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات جانی نداشتیم، اما سیل به برخی از مزارع و باغات در دهستان پشتکوه خساراتی وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فیروزکوه، محمد حیدری‌منش در حاشیه نشست اضطراری مدیریت بحران، اظهار داشت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در دهستان پشتکوه (لاجورد) و جاری شدن سیل در فیروزکوه ستاد بحران شهرستان به حالت آماده باش کامل در آمد.

وی افزود: بارش شدید باران منجر به جاری شدن سیل در روستاهای طرود، سرانزا، گورسفید، طارم و کمند شهرستان فیروزکوه شد.

 فرماندار فیروزکوه در ادامه گفت: همزمان با جاری شدن این سیل، فرماندار فیروزکوه، مسئولان شهرستانی، نیروی نظامی و انتظامی عازم منطقه شده‌اند.

وی با اشاره به جاری شدن سیل و بروز مشکلاتی در برخی از روستاهای دهستان پشتکوه ابراز داشت: عوامل مدیریت بحران و راهداری شهرستان فیروزکوه، بخشداری و دهیاران همچنان با حضور در مناطق در تلاش هستند تا مشکلات به وجود آمده برطرف شود.

فرماندار فیروزکوه یادآور شد: بارندگی به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهرستان فیروزکوه ادامه داشته و مردم از تردد در مناطق کوهستانی و سیل خیز خودداری کنند، خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات جانی نداشتیم اما سیل به برخی از مزارع و باغات در دهستان پشتکوه خساراتی وارد کرده است.

حیدری منش در پایان خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی از هموطنان و همشهریان گرامی در خواست می شود تا از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

 تیم های ارزیاب هلال احمر عازم مناطق سیل‌زده فیروزکوه شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از وقوع سیلاب در محدوده جاده فیروزکوه به سمنان خبر داد و گفت: تیم‌های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر فیروزکوه عازم منطقه شدند.

 شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعاتی پیش بارش شدید باران در محدوده روستاهای طرود و سرانزا در شهرستان فیروزکوه، این مناطق را دچار سیلاب کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله تیم های ارزیاب و عملیاتی جمعیت هلال احمر از شهرستان فیروزکوه به مناطق سیل زده اعزام شدند.

فتحی با اشاره به این که طبق گزارشات، طغیان رودخانه در جاده فیروزکوه به سمنان رخ داده است، بیان کرد: تمامی عوامل هلال احمر شرق استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: تا این لحظه گزارشی از تلفات انسانی گزارش نشده است و صرفا در روستای طرود، گل و لای به روستا و برخی خانه ها ورود کرده و به بسیاری از باغات مسیر سیل خسارت وارد شده است. به محض دریافت آخرین گزارش‌ها، اخبار از طریق رسانه های معتبر به هموطنان اطلاع رسانی خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها