جزئیات رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی رامک خودرو

کد خبر: 1229484

رئیس دیوان عالی کشور برای چهارمین بار همزمان با هفته قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی حضور یافت و به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان و به پرونده کثیرالشاکی رامک خودرو پرداخت.

جزئیات رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی رامک خودرو

رئیس دیوان عالی کشور برای چهارمین بار همزمان با هفته قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی حضور یافت و به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان و به پرونده کثیرالشاکی رامک خودرو پرداخت.

پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهم‌تر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضائی با مردم، همزمان با هفته قوه قضائیه حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافت و با مراجعه کنندگانی که متقاضی دیدار مردمی بودند، ملاقات کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در جریان این ملاقات مردمی به همراه صدقی معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور ضمن بررسی دقیق پرونده‌ها و اوراق قضائی، پاسخگوی درخواست‌های ۲۰ نفر از مراجعان شد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه انجام شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در ارتباط با برخی پرونده‌ها و درخواست‌های مطروحه در چارچوب قانون دستور پیگیری به مراجع مربوطه را صادر و در خصوص تقاضای مراجعان برای درخواست اعاده دادرسی ارشادات لازم را ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در ارتباط با پرونده کثیرالشاکی رامک خودرو دستوراتی در چارچوب مقررات صادر کرد.

رئیس دیوان عالی کشور درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: در ملاقات‌های مردمی هر کدام از مراجعان درخواست‌هایی را مطرح می‌کنند و با وجود اینکه برای برخی از متقاضیان آرای قطعی در دیوان عالی کشور و یا دادگاه‌های تجدید نظر صادر شده است، ولی قانع به حکم دادگاه نیستند، یا خود را محق می‌دانند یا به نحوی می‌خواهند حکم صادر شده نقض شود بنابراین سعی می‌کنند با ملاقات عمومی خواسته خود را منتقل کنند.

وی افزود: در ملاقات‌های مردمی متوجه می‌شویم که رأی بر اساس مقررات قانونی صادر شده و ادعای مراجعه کننده قابل پذیرش نیست بنابراین راهنمایی و ارشادات لازم انجام می‌شود تا مراجعان قانع شوند.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: در برخی از درخواست‌های مطرح شده متقاضی حق و حقوقی دارد به طوری که یا شکل دادرسی انجام شده صحیح نبوده و مراجعه‌کننده نتوانسته به حق خود برسد، که راهنمایی‌های لازم انجام می‌شود و یا اینکه رأی صادره اشکالاتی داره که باید نقض و دوباره پیگیری شود که این مورد به ندرت اتفاق می‌افتد.

گفتنی است؛ برنامه دیدار مردمی رئیس دیوان عالی کشور هر هفته، یک شنبه‌ها در سالن ملاقات مردمی دیوان عالی کشور برگزار می‌شود، این در حالی است که امروز یک‌شنبه ۴ تیرماه همزمان با هفته قوه قضائیه حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در مرکز ملاقات مردمی قوه قضائیه حضور یافت و در راستای سیاست‌های کلی قوه قضائیه و تکریم ارباب رجوع، پاسخگوی مراجعان بود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها