اخبار روز | اخبار زنده | اخبار سیاسی | خبر حوادث | اخبار اقتصادی

امشب؛ هدیه میلیونی رئیسی برای زنان خانه دار و شاغل | واریز یارانه معیشتی ۵ میلیون تومانی بحساب زنان ایرانی

کد خبر: 1229681

جزئیات خبر مهم واریز یارانه معیشتی 5 میلیون تومانی بحساب زنان خانه دار و شاغل را در سایت فردا با هم می خوانیم.

امشب؛ هدیه میلیونی رئیسی برای زنان خانه دار و شاغل | واریز یارانه معیشتی ۵ میلیون تومانی بحساب زنان ایرانی

یارانه معیشتی / یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.​

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. آخرین اخبار درباره یارانه معیشتی را با هم در سایت فردا میخوانیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: ۷۵۰۰ نفر از مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستائیان و عشایر سطح استان همدان از پوشش بیمه تکمیلی برخوردار هستند که این امر یکی از نیازهای مهم و ضروری این صندوق بود.

حاتم شکری دوشنبه ۵ تیرماه در جلسه صندوق بیمه روستائیان و عشایر شهرستان بهار، اظهار کرد: از سال تأسیس این صندوق تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سطح کشور عضو این صندوق شده اند و ۱۷۰ هزار نفر از این صندوق ماهانه حقوق دریافت می‌کنند.

وی صندوق بیمه روستائیان و عشایر را یکی از موفق ترین و جوان ترین صندوق های بیمه سطح کشور دانست و افزود: در حال حاضر تراز مالی صندوق بیمه روستائیان و عشایر تا سال ۱۴۲۲ نسبت به سایر صندوق های بیمه دیگر مثبت ارزیابی شده است.

شکری تصریح کرد: در سطح استان همدان ۱۴۵ هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه روستائیان و عشایر بوده که از این تعداد ۷۶۰۰ نفر از این صندوق ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند.

وی تعداد بیمه شدگان این صندوق در شهرستان بهار را ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر برشمرد و گفت: در شهرستان بهار در حال حاضر ۱۰۰۰ خانوار حقوق و مستمری از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت دریافت می‌کنند.

شکری با بیان اینکه کارگزاران صندوق بیمه روستائیان و عشایر شهرستان بهار از نظر جذب افراد بیمه شده صندوق یکی از موفق ترین کارگزاران سطح استان همدان بوده و رتبه اول تا ششم کارگزاران استان به شهرستان بهار اختصاص دارد، تصریح کرد: از ۱۰۰۰ خانوار صندوق بیمه دریافت کننده حقوق، مستمری و ازکارافتادگی و فوت شهرستان بهار حدود ۱۰ درصد این افراد دارای تمکن مالی قوی هستند و ۹۰ درصد نیز مشکلات آنها با حقوق پرداختی صندوق مرتفع شده و نیازی به سازمان ها و نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی ندارند.

وی با بیان اینکه هر چه صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور بزرگتر شود سازمان‌های حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی کوچکتر شده و کمک این سازمان هه واقعی تر خواهد شد، گفت: در حال حاضر از ۱۴۵ هزار نفر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر سطح استان همدان تعداد ۳۳ هزار نفر را بانوان تشکیل داده اند.

شکری ادامه داد: توسط این صندوق در استان همدان در  دولت سیزدهم ۲۲ هزار فقره تسهیلات پنج میلیون تومان بدون سود و ضامن به حساب مستمری بگیران صندوق  پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای این صندوق بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش صندوق بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۵۰۰ نفر مستمری بگیر صندوق در سطح استان همدان از پوشش بیمه تکمیلی برخوردار هستند و ۱۰۰۰ خانوار شهرستان بهار علاوه بر حقوقی که از صندوق دریافت می‌کنند پوشش بیمه تکمیلی نیز برای آنها شکل گرفته است.

شکری، همچنین نبود نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق بیمه روستائیان و عشایر و سایر صندوق های بیمه را یک چالش بزرگ برای این صندوق در گذشته دانست و گفت: خوشبختانه با پیگیری لازم این مشکل مرتفع شده و در سال گذشته در استان همدان ۲۰۰۰ نفر نقل و انتقال سوابق بیمه ‌ای در این صندوق داشته‌اند و ۱۰۰۰ خانوار نیز سوابق خود را به این صندوق آورده اند.

فرماندار شهرستان بهار هم با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر در این‌ شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند، گفت: به تفکیک در بخش مرکزی ۴۲۰۰ نفر، لالجین  ۷۰۰۰ نفر و صالح آباد ۳۹۰۰ نفر بیمه شده صندوق روستائیان و عشایر هستند و این شهرستان از لحاظ پوشش بیمه‌ای این صندوق شرایط بسیار خوبی دارد.

مجتبی فیض اللهی با تأکید بر تلاش هر چه بیشتر کارگزاری های صندوق بیمه روستائیان و عشایر برای جذب افراد بیشتر تصریح کرد: از کارگزاران شهرستان درخواست داریم اگر در رابطه با فرآیند جذب دارای مشکل هستند مشکلات خود را برای مرتفع شدن با ما در میان بگذارند.

وی همچنین با تأکید بر نقش اطلاع رسانی بین جامعه هدف به منظور جذب حداکثری، خاطرنشان کرد: شهرستان بهار در بحث حجم بیمه شدگان این صندوق در سطح استان همدان رتبه چهارم تا پنجم را دارد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها