خُنک شدن دمای هوا در شهرهای شمالی از سه شنبه | فردا گرمترین روز هفته تهرانی ها | دمای هوای تهران به ۴۰ درجه می‌رسد + نقشه

کد خبر: 1232246

از بعد از ظهر سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر با نفوذ جریانات خنک، کاهش نسبی دما و بارش به‌شکل رگبار پیش‌بینی می‌شود.

خُنک شدن دمای هوا در شهرهای شمالی از سه شنبه | فردا گرمترین روز هفته  تهرانی ها | دمای هوای تهران به ۴۰ درجه می‌رسد + نقشه

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از بعد از ظهر سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر با نفوذ جریانات خنک، کاهش نسبی دما و بارش به‌شکل رگبار پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش‌ها به شکل رگبار پراکنده در شمال آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود که همراه با رعد و برق و وزش باد شدید است.

از بعد از ظهر سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر با نفوذ جریانات خنک، کاهش نسبی دما و بارش به‌شکل رگبار پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید برای منطقه زابل و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که سبب طوفان و گرد و خاک خواهد شد.

رگبار باران در شمال و جنوب کشور/ دمای هوای تهران به ۴۰ درجه می‌رسد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در شمال و جنوب کشور و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۱۹ تیر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است. تنها در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات شمالی آذربایجان غربی شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود.  

وی افزود: سه‌شنبه(۲۰ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، مناطقی از اردبیل و سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت چهارشنبه(۲۱ تیر) در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه خواهد داشت.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه(۲۲ تیر) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و جمعه (۲۳ تیر) جوی پایدار در سطح کشور پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: در ساعات بعد از ظهر سه‌شنبه و چهارشنبه رگبار پراکنده باران در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و همچنین ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان وزش باد طی پنج روز آینده پدیده غالب در نیمه‌شرقی کشور است که از اواخر سه‌شنبه بر شدت وزش باد در شرق و جنوب شرق به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شده و با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود. همچنین سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور وزش باد شدید با احتمال گردوخاک رخ می‌دهد.

وی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه به‌طور محسوسی از گرمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: امروز دریای عمان و تنگه هرمز و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر به نسبت مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۰ تیر) صاف، در بعض ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۲۱ تیر) صاف، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک و در اواخر وقت قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ تیر) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند./ ایسنا

تهران فردا گرمترین روز هفته را تجربه می‌کند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روند افزایش دما تا فردا (سه شنبه) در اغلب مناطق کشور ادامه دارد تا جایی که دمای پایتخت فردا به حدود ۴۰ درجه خواهید رسید و تهران فردا گرمترین روز هفته را تجربه خواهد کرد.

«صادق ضیاییان» امروز دوشنبه درباره وضعیت هوا به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: وضعیت دمای استان تهران، شهر تهران در روز گذشته با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه ثبت شد، گرمترین مکان هم در استان تهران در روز گذشته ورامین با حدود دمای ۴۱ درجه بود.

وی ادامه داد: تهران امروز دوشنبه قدری گرمتر می‌شود و به دمای ۳۹ درجه می‌رسد. انتظار داریم گرمترین روز تهران طی این هفته فردا (سه شنبه) باشد که دمای هوا تا ۴۰ درجه افزایش خواهد داشت.

ضیاییان گفت: برای سایر شهرهای کشور ماکسیمم دما در امیدیه خوزستان روز گذشته به ۴۹ درجه رسید. کمترین دما هم مربوط به قاملو در کردستان است که روز گذشته دمای ۷ درجه را تجربه کرد.

بر اساس اعلام مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بین مراکز استان‌ها گرم ترین شهر اهواز با ۴۸ درجه و خنک‌ترین محور استان شهر کرد با دمای ۸ درجه بوده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناس با پیش بینی جوی آرامی و هوای آفتابی در اغلب استان‌ها طی امروز گفت: از فردا شب بارش‌ها در سواحل دریای خزر و استان‌های گیلان و مازندان آغاز خواهد شد. بارش‌ها به شکل خفیف و رگباری خواهد بود که طی روز چهارشنبه بیشتر می‌شود. به دلیل بارش باران هوا نیز در گیلان و غرب کشور قدری خنک‌تر می‌شود. با این حال روند روند افزایش دما تا فردا سه شنبه در اغلب مناطق کشور ادامه دارد و از روز چهارشنبه با ثبات دما و همزمان کاهش دما در نوار شمالی خزر مواجه هستیم./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها