سورپزایز دولت برای مستاجران در این دهک ها | مسکن رایگان به همه خانوارها با این شرایط

کد خبر: 1234044

رییس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به آغاز ساخت چهار هزار واحد مسکونی دیگر برای خانوارهای دارای دو معلول گفت: برنامه داریم تمام خانوارهای دارای دو معلول کشور را صاحبخانه کنیم.

سورپزایز دولت برای مستاجران در این دهک ها | مسکن رایگان به همه خانوارها با این شرایط

رییس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به آغاز ساخت چهار هزار واحد مسکونی دیگر برای خانوارهای دارای دو معلول گفت: برنامه داریم تمام خانوارهای دارای دو معلول کشور را صاحبخانه کنیم.

پرویز فتاح، امروز (۲۷ تیر) در آیین افتتاح ۱۴ هزارمین واحد مسکونی خانوارهای دارای دو معلول در کرمانشاه، با اشاره به تفاهم نامه بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی برای ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول گفت: خوشبختانه امروز با افتتاح ۴۰ واحد مسکونی در شهر کرمانشاه، پرونده ساخت این ۱۴ هزار واحد بسته شد.

وی افزود: ساخت این واحدها از سال ۱۳۹۴ شروع شده و امروز شاهد افتتاح آخرین واحدهای آن هستیم و این ۴۰ واحد هم که امروز در استان کرمانشاه شاهد بهره برداری آن هستیم در دو سال اخیر احداث شده است.

به گفته رییس بنیاد مستضعفان، این بنیاد ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این ۱۴ هزار واحد مسکونی کمک کرده است.

فتاح با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای جدید برای ساخت چهار هزار واحد مسکونی دیگر برای خانوارهای دارای دو معلول گفت: از سازمان بهزیستی درخواست داریم تا اگر خانوار جدیدی هم باقی مانده به ما اعلام کند تا در نهایت بتوانیم به سرعت ظرف مدت کوتاهی این افراد را صاحبخانه کنیم.

وی از ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای محرومانی که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند، خبر داد و افزود: آیین افتتاح این واحدها هم فردا در استان کرستان برگزار می شود.

به گفته رییس بنیاد مستضعفان، ساخت این واحدها ظرف کمتر از دو سال صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان برای ساخت این واحدها هم حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان کمک کرده است.

وی افزود: علاوه بر این ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر را با همکاری کمیته امداد امام(ره) در دستور کار داریم و در حال انجام است.

رییس بنیاد مستضعفان در ادامه با اشاره هشت سال جنگ تحمیلی گفت: اگر بگویم استان کرمانشاه را وطن دوم خود می دانم اغراق نکرده ام، چرا که همراه خانواده در زمان جنگ در این استان بودم و بهترین یاران در همین استان شهید شدند و قطعا این استان برای ما ویژه خواهد بود.

وی افزود: هر کاری که برای محرومان انجام می‌دهیم در حقیقت معامله با خداست و می دانیم همین یاری گری خداوند نیروی ما را مضاعف می کند و بر همین اساس معتقدیم می توانیم کارهای بزرگ را انجام دهیم.

 فتاح: ۵۰ میلیارد تومان وام برای اشتغال و امور ضروری به کرمانشاه پرداخت می‌شود

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ۵۰ میلیارد تومان به عنوان وام قرض‌الحسنه ضروری و اشتغال از سوی بنیاد به استان کرمانشاه داده می‌شود که از هفته آینده با هدایت و نظر استاندار هدایت و جاری می‌شود.

فتاح: ۵۰ میلیارد تومان وام برای اشتغال و امور ضروری به کرمانشاه پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اقدامات حوزه بنیاد در استان کرمانشاه، اظهار کرد: امروز ۴۰ واحد بهزیستی که ۱۴ هزارمین واحد مسکونی ایران بود برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در استان کرمانشاه افتتاح شد.

وی ادامه داد: ۸۵۰ واحد برای محرومین از طریق کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مسکن با همکاری بنیاد مستضعفان در استان کرمانشاه داریم که بیشتر آن‌ها ساخته شده و مابقی هم حداکثر تا آخر سال‌جاری ساخته خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اضافه کرد: در راستای حمایت از کمیته امداد و بهزیستی استان کرمانشاه طی این سفر از سوی بنیاد، به هر کدام از این نهاد حمایتی ۱۰ میلیارد تومان در راستای امور معیشتی و نیازهای ضروری پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص دیگر برکت این سفر به استان کرمانشاه، تصریح کرد: غیر از وام‌های دولت از محل تبصره ۱۶ و ۱۸، از محل منابع بنیاد مستضعفان از طریق بانک سینا؛ ۵۰ میلیارد تومان به عنوان وام ضروری و اشتغال پرداخت می‌شود که از هفته آینده با هدایت و نظر استاندار هدایت و جاری می‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه برای مناطق محرم مانند سرفیروزآباد و سرپل‌ذهاب، مسکن، وام قرض‌الحسنه و بسته‌های معیشنی(۷۰ هزار بسته) از سوی بنیاد پرداخت شده است.

وی منطقه هدف بنیاد مستعضفان در استان کرمانشاه را بخش «سرفیروزآباد» عنوان کرد و گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان برای این منطقه اختصاص داده شده است.

فتاح با اشاره به طرح توسعه کارخانه قوطی‌سازی زمزم در کرمانشاه که رونق تولید و اشتغالزایی را در پی دارد، گفت: کارخانه قوطی‌سازی زمزم بدهی ۶۰ میلیون یرویی به صندوق توسعه ملی داشت که توسط بنیاد مستعضفان طی چهار ماه گذشته این بدهی با هزینه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به استقرار طرح کشاورزی بیستون در مرز خسروی و سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان بنیاد مستضعفان در آن منطقه، تصریح کرد: در این منطقه سد ساختیم، ۸۰۰ هکتار زمین در اختیار داریم؛ نوع کشت متحول می‌شود.

فتاح اشاره‌ای به واگذاری زمین ۴۷ هکتاری برای ساخت ۵۴۰۰ واحد نهضت ملی در دولت‌آباد شهر کرمانشاه از سوی این بنیاد داشت و افزود: مسوولیت ساخت و ساز و واگذاری با دولت، وزارت راه و شهرسازی است فقط بنیاد مستضعفان زمین را رایگان واگذار کرد و تنها برای سرعت کار ۳ هزار میلیارد تومان به ازای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان از سوی بانک سینا پرداخت خواهد شد.

وی از علاقمندی بنیاد مستعضفان در حوزه اقتصادی و محرومیت‌زدایی سخن گفت و اظهار کرد: هر چقدر زمینه برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود و گره‌‌ها باز شود؛ بنیاد حضور خواهد یافت.

فتاح در پایان اشاره‌ای به خدمات بنیاد مستضعفان در مراسم راهیمایی اربعین در حوزه تأمین آب آشامیدنی برای زائران داشت و گفت: امسال در نقاط مرزی موکب برپا خواهیم کرد و حضوری پررنگ حضور خواهیم داشت.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه، دغدغه مشترک مردم و مسؤولان برای استان کرمانشاه را ایجاد اشتغال مولد، مفید و پایدار دانست و گفت: بنیاد مستعضفان با توجه به رویکرد و هدف‌گذاری انقلابی یکی از بهترین نهادهایی است که در این زمینه در خدمت اهداف انقلاب قرار می‌گیرد.

وی به توافقات خوبی استان در زمینه صنعت، کشاورزی و گردشگری با بنیاد مستعضفان اشاره کرد و گفت: برخی از این توافقات ابتدایی است و باید از امروز برای اجرای آن پیگیری شود و برخی از جنس کارگشایی و گره‌گشایی است.

استاندار کرمانشاه گفت: بنیاد مستعضفان هم در فعالیت مستقیم خود برای استان مفید است و هم سودی که از این فعالیت‌ها حاصل می‌شود؛ مجددا در اختیار مستعضفان و محرومان استان قرار می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها