توفان شن پرواز فرودگاه زابل را لغو کرد/ ۴۷۴ نفر راهی مراکز درمانی شدند

کد خبر: 1234093

موج جدید وزش طوفان گردوخاک از بامداد روز گذشته بار دیگر برای چهارمین بار از ابتدای تیرماه تاکنون منطقه سیستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است‌.

 توفان شن پرواز فرودگاه زابل را لغو کرد/ ۴۷۴ نفر راهی مراکز درمانی شدند

 موج جدید وزش طوفان گردوخاک از بامداد روز گذشته 27 تیرماه بار دیگر برای چهارمین بار از ابتدای تیرماه تاکنون منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است‌.

شرایط به نحوی است که بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به تداوم طوفان گرد و خاک صبح امروز فعالیت تمامی ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به جز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات رسان با دو ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

همچنین طبق اعلام شرکت هواپیمایی ماهان پرواز تهران- زابل و بالعکس صبح امروز به دلیل شرایط نامساعد و طوفان شن باطل اعلام شد. طوفان در چند سال اخیر میلیاردها تومان خسارت به سیستم حمل و نقل عمومی سیستان وارد کرده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، تا اواسط هفته آینده در منطقه سیستان واقع در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید تداوم دارد که در نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید خواهد شد. طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار حواهیم داشت.

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه گزارش WHO نشان دهنده این است که طوفان‌های شن و گرد و غبار ممکن است باعث افزایش مرگ به علت بیماری‌های تنفسی،‌ قلبی، افزایش مراجعه به مرکز اورژانس و افزایش حوادث ترافیکی به علت کاهش دید شود، گفت: طی سال گذشته «زابل» به دنبال بروز طوفان‌های گرد و غباری، آلوده‌ترین هوا را در میان شهرهای کشور داشته است.

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: در پی موج جدید وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از ساعت 6 صبح روز گذشته 27 تیرماه تاکنون 474 نفر بوده که 30 نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها