حکم قصاص قاتل شهید احترامی صادر شد

کد خبر: 1234588

پس از گذشت حدود ۱۴ ماه از وقوع حادثه قتل شهید ستوان سوم رضا احترامی، «مأمور یگان امداد فراجا در بندرعباس»، حکم عامل این جنایت در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر شد و قاتل محکوم به مجازات قصاص نفس شد.

حکم قصاص قاتل شهید احترامی صادر شد

 رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم قصاص برای قاتل شهید رضا احترامی "مأمور یگان امداد فراجا" خبر داد.

 ‌مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: پس از گذشت حدود 14 ماه از وقوع حادثه قتل شهید ستوان سوم رضا احترامی "مأمور یگان امداد فراجا در بندرعباس"، حکم عامل این جنایت در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر شد.

وی با بیان اینکه اتهام وارده به محکوم علیه، مباشرت در قتل عمدی شهید رضا احترامی بوده است، عنوان کرد: پس از دستگیری فرد مذکور، ضمن تکمیل تحقیقات و روند مصرّح در قانون آئین دادرسی کیفری، پرونده وی با صدور کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان ارسال شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: به محض وصول پرونده از دادسرا با رعایت مواعد قانونی و تشریفات دادرسی، وقت رسیدگی شعبه دادگاه کیفری یک استان هرمزگان در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین شد و جلسات این شعبه با حضور نماینده دادستان، وکلای متهم و اولیای دم برگزار شد و در نهایت با اثبات ارتکاب قتل عمد و درخواست اولیای دم، منجر به محکومیت قاتل به مجازات قصاص نفس شد.

قهرمانی تصریح کرد: رأی صادره ظرف مدت 20 روز از زمان ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در راستای تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر مقابله با جرایم مخل امنیت و حمایت از ضابطین، افرادی که به مأموران انتظامی سوءقصد یا تعرض کنند یا به اماکن و خودرو‌های فراجا خسارت بزنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

گفتنی است؛ شهید ستوان سوم رضا احترامی "مأمور یگان امداد شهرستان بندرعباس" در تاریخ 26 اردیبهشت ماه 1401 در راستای مقابله بی امان با قاچاقچیان در درگیری با قاچاقچیان سوخت به فیض شهادت نائل شد و به همرزمان شهیدش پیوست./ تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها