خبر فوری: سه شنبه سوم مردادماه ادارات تعطیل شد | ادارات این استان فردا 3 مرداد 1402 تعطیل است

کد خبر: 1234904

با تصمیم کارگروه اضطرار گردوغبار ادارات سه شنبه سوم مردادماه سال جاری تعطیل شد.

خبر فوری: سه شنبه سوم مردادماه ادارات تعطیل شد | ادارات این استان فردا 3 مرداد 1402 تعطیل است

با تصمیم کارگروه اضطرار گردوغبار ادارات استان قم سه شنبه سوم مردادماه سال جاری تعطیل شد.

با تصمیم کارگروه اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار استان قم و با توجه به پیش بینی استمرار شرایط آلودگی هوا و ماندگاری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون، فردا سه شنبه سوم مردادماه، کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان (به استثنای دستگاه های خدمات رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند) تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه، همچنین فردا سه شنبه تمام کلاس‌های مؤسسات و آموزشگاه‌ها تعطیل خواهد بود.

در ضمن طبق توافق با کمیسیون هماهنگی بانک ها، شعب منتخب طبق اعلام کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در این روز به صورت کشیک دایر خواهد بود.

از اصناف و مدیران بخش خصوصی درخواست می‌شود به منظور کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا، ملاحظات لازم را رعایت و تسهیلات مورد نیاز برای آن دسته از کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در نظر گرفته شود./اقتصادآنلاین

پیشنهاد تعطیلی استان‌های جنوبی بعلت گرمای شدید

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه استان‌های جنوبی ایران رکورددار دما در سطح کشور هستند، گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهرها را اعمال کند.

مجتبی یوسفی، با اشاره به گرمای هوا در استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: بر اساس داده‌های جهانی، دمای هوا در استان‌های جنوبی کشور به ویژه در استان خوزستان رکوردهای جدیدی ثبت می‌کند و این استان به سرلیست گرم‌ترین مناطق کشور رسیده است.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهرها را اعمال کند، زیرا سلامت مردم خط قرمز است.

وی افزود: البته این همه مسئله نیست، در حال حاضر قیمت وسایل سرمایشی کم مصرف بسیار بالا رفته و خانواده‌ها در تامین این وسایل با مشکل مواجه هستند  و وزارت صمت باید فکری به حال این مسئله کند.

یوسفی تاکید کرد: از طرف دیگر امکان سفر باید برای مردم مهیا شود و در قالب حمایت‌هایی از جمله مرخصی و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل زمینه سفر مردم به استان‌هایی با دمای بهتر مهیا شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل مرتبط با استان خوزستان کاهش داشته و ما این مسئله را به وزیر راه و شهرسازی تذکر داده‌‍ایم.

این نماینده مجلس گفت: سلامت مردم در خطر دمای بسیار بالا قرار گرفته و در هفته آینده هم این مسئله تشدید خواهد شد و باید تصمیم عاجلی اتخاذ شود.

بر اساس گزارش کارشناسان هواشناسی، تابستان کنونی یکی از گرمترین تابستان‌های 11 سال اخیر است و همین مسئله می‌تواند روی سلامت مردم اثرگذار باشد./تسنیم

دورکاری کارمندان دارای بیماری‌های پرخطر و تعطیلی آموزشگاه‌های استان مرکزی در سوم مرداد

 به دنبال استمرار آلودگی هوا در استان مرکزی، فردا سوم مردادماه، کارمندان دارای بیماری‌های پرخطر و زمینه‌ای دور کار شدند.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه کارگروه اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار استان در اینباره آمده است: فردا هیچ کدام از ادارات و بانک‌های استان مرکزی تعطیل نیستند.

برای فردا سه شنبه سوم مردادماه، کارمندان و پرسنل دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تایید شده بیمارهای زمینه ای قلبی، تنفسی، ریوی و... هستند و همچنین کلیه مادران باردار به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد و این پرسنل با هماهنگی مدیر خود، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند. درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با نیروهای خود داشته باشند.

کلاسهای کلیه موسسات و آموزشگاه های زیر نظر آموزش و پرورش شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیر دولتی و همچنین پایگاه های اوقات فراغت تابستانی، فردا سه شنبه سوم مردادماه، تعطیل خواهند بود.

استفاده از مایعات و ماسک به میزان قابل توجهی اثرات گردوخاک را کاهش می دهد.

همچنین ضمن درخواست مجدد از مردم استان مرکزی جهت کاهش تردد در فضاهای باز، خواهشمند است تلاش شود امورات اداری و بانکی از طریق بسترهای دولت الکترونیک انجام پذیرد.

اطلاعیه قبلی کارگروه مبنی بر تعیین وظایف دستگاه های مسئول به ویژه برخورد صمت و محیط زیست با کارگاه های منشاء گردوخاک و ممنوعیت هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز با نظارت ورزش و جوانان پابرجاست.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها