آخرین اخبار اربعین از مرزهای خوزستان

کد خبر: 1240429

رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از پایانه مسافربری مرز شلمچه با تاکید بر اهمیت و ضرورت برقراری امنیت زائران اربعین حسینی و ا‌فزایش رفاه آنان، از استقرار شعب کشیک در پایانه‌های شلمچه و چذابه خبر داد.

 آخرین اخبار اربعین از مرزهای خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از پایانه مسافربری مرز شلمچه با تاکید بر اهمیت و ضرورت برقراری امنیت زائران اربعین حسینی و ا‌فزایش رفاه آنان، از استقرار شعب کشیک در پایانه‌های شلمچه و چذابه خبر داد.

کربلا تنها یک مکان و گوشه‌ای از کشوری دورتر از خاک وطن نیست، سفری معمولی که گاه‌گداری هوس رفتن به سرمان بزند و یا در برنامه‌هایمان بگنجانیمش نیست.کربلا چهار فصلی از زندگی آدم‌های دلداده است؛ چهار فصلی که هم زیبایی و طراوات بهار را دارد و هم غافلگیری زمستان را، هم شبیه برگ ریز زیبای پاییز است و هم آرامش تابستان را دارد. کربلا آرامش مومنان است و اشتیاق جوانان؛ راهی است برای کمی دلدادگی با سالاری که قرن‌هاست نام و یاد و دلاوری‌هایش مشق روز و شبمان شده است.

کربلا مامن دوستداران اهل بیت (ع) است، همان‌ها که در تاریکی و غربت به یاری‌مان می‌آیند و مواقع گرفتاری و سختی تنها نام آنها به زبان‌مان جاری می‌شود و امام حسین (ع) که بیشتر او را سالار شهیدان می‌نامیم در کربلا منزل گزیده است و خوشا به حال آن کسانی که سعادت راهی نصیبشان می‌شود که به کربلا و امام حسین (ع) ختم می‌شود. در آستانه اربعین حسینی هزاران نفر برای پیاده روی و رسیدن به او خود را آماده کرده‌اند؛ مهیای سفری شده‌انددر این باره با نزدیک‌ شدن به اربعین حسینی(ع) خوزستان برای میزبانی شایسته از زائران اربعین تمام قد آماده است.

 اسکان زائران اربعین در 80 مدرسه خوزستان

مسعود حمیدی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: بیش از 80 مدرسه در سطح استان خوزستان آماده پذیرایی و استقبال از زائران اربعین حسینی هستند.

وی ادامه داد: فضاهای آموزشی در نظر گرفته  شده در قالب 504 کلاس درس آماده اسکان زائران هستند و پیش‌بینی می‌شود در هر شبانه‌روز میزبان 2 هزار  تا 2 هزار و 500 نفر از زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این مدارس در شهرستان‌های ایذه، دزپارت، بهبهان، هندیجان، اندیمشک، شوش، کرخه، بستان، سوسنگرد، حمیدیه، اهواز، خرمشهر، آبادان و اروندکنار در نظر گرفته شده‌اند

 مسیرهای حادثه خیز در خوزستان با مواکب حسینی پوشش داده شود

 علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان در نشست ستاد گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت اوج قله کاری ما است؛ شهیدان رجایی و باهنر این را به یادگار گذاشتند که کار با اخلاص، اثرش جاودان می‌ماند.

وی با اشاره به شعار هفته دولت امسال تحت عنوان «دولت، مردم» بیان کرد: در هفته دولت از واژه‌های تأثیرگذار، کارهای جدید و نو استفاده شود؛ باید کاری کنیم که مردم شریک باشند.

استاندار خوزستان افزود: رابطه دلی با مردم، نخبگان و فراموش شدگانی که در گذشته از ظرفیتشان استفاده می‌شد اما اکنون دیده نمی‌شوند، برقرار شود و ما به سراغ آنها برویم.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه دستاوردهای دولت در قالب نمایشگاه برای مردم تشریح شود، تصریح کرد: تقسیم کاری میان فرمانداری‌ها، ادارات کل و شهرستان‌ها برای برگزاری نمایشگاه دستاورهای دولت صورت گیرد تا به گوش مردم برسد.

وی ادامه داد: ارتباط با کودکان و نوجوانان ضروری است در کنار غرفه‌ها نیز مکانی برای ارائه خوراک فرهنگی به کودکان و نوجوانان تعیین شود تا آنها با از دستاوردهای دولت آشنا شوند.

حسینی محراب گفت: برنامه‌ریزی های لازم برای افتتاح‌ها و کلنگ زنی‌ها در هفته دولت انجام شود و پروژه‌ها در سامانه ثبت شوند.

وی با تقدیر از زحمات نمایندگان مردم در مجلس تصریح کرد: در افتتاح پروژه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به تبلیغات زمان انتخابات نرسد.

استاندار خوزستان در ادامه به موضوع اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: فرمانداران در اربعین از ورودی پنج مسیر شوش، اندیمشک، هندیجان، بهبهان، ایذه باید کریمانه بودن خوزستان را به رخ بکشند.

وی تاکید کرد: مسیرهای حادثه خیز در خوزستان با برپایی موکب، چراغ‌های هشدار دهنده، پلیس و رادارها پوشش داده تا از وقوع حوادث برای زوار حسینی جلوگیری شود.

حسینی محراب یادآور شد: در ایام اربعین اتباع خارجی که ساکن ایران هستند از مرز بین‌المللی شلمچه خارج شوند و اتباع خارجی که از افغانستان و شبه قاره به کشور می‌آیند باید از مسیر چذابه خارج شوند.

 گذرنامه خاص مراسم اربعین حسینی صادر می‌شود

رستم عیدی‌پور سرپرست فرمانداری دشت آزادگان با اشاره به اینکه این گذرنامه جدید با توافق بین 2 کشور ایران و عراق به تصویب رسیده است بیان کرد: این گذرنامه برای زائرانی صادر می‌شود که فاقد گذرنامه هستند و تنها برای حضور در مراسم اربعین حسینی قائل استفاده است.

وی گفت: تلاش می‌شود تا شرایط برای علاقمندان جهت حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود.

عیدی پور افزود: جلسات مختلفی را با مسئولان عراق برای تسهیل در تردد زائران به این کشور به ویژه برای عبور اتباع خارجی از مرز چذابه برگزار شده است که طرف‌های عراقی همکاری خوبی در این زمینه دارند.

  تسهیل در تردد و زمینه‌سازی برای رفاه زائرین مهم‌ترین اولویت است

رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از پایانه مسافربری مرز شلمچه با تاکید بر اهمیت و ضرورت برقراری امنیت زائران اربعین حسینی و ا‌فزایش رفاه آنان، از استقرار شعب کشیک در پایانه‌های شلمچه و چذابه خبر داد.

علی دهقانی که به همراه جمعی از معاونین خود، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون امنیتی و انتظامی استانداری، مدیران دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه و رئیس دادگستری و دادستان‌ خرمشهر از پایانه مرزی شلمچه بازدید می‌کرد، گفت: در راستای دستور رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر تسهیل در تردد و تامین رفاه زائرین حضرت اباعبدالله الحسین از پایانه‌های مرزی شلمچه بازدید، نواقص، کمبودها و کاستی‌ها رصد و برای برطرف کردن آن‌ها دستورات لازم صادر شد.

وی با قدردانی از مردم شریف خوزستان به واسطه میزبانی از زوار امام حسین(ع)، افزود: انتظار ما این است که هر دستگاهی در حوزه‌ کاری خود و بر اساس تقسیم وظایف صورت گرفته، به مسئولیت خود عمل کند.

دهقانی گفت: دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه، اعضای شورای قضایی نیز همراه و همگام با سایر دستگاه‌ها به صورت میدانی و با استقرار شعب کشیک و اقدامات نظارتی، حمایتی، رسیدگی و پیگیری مسائل مرتبط با خدمت‌رسانی و رفاه زائرین در حال انجام وظیفه و میزبانی از زائرین شریف می‌باشند.

وی از استقرار شعب کشیک دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف به صورت تمام وقت در پایانه‌های مرزی خبر داد و گفت: ادارات سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی از جمله پزشکی قانونی، اداره ثبت اسناد و املاک و تعزیرات نیز با دایر نمودن شعب در پایانه‌های مرزی در راستای تسهیل در خدمت‌رسانی‌ها فعالیت می‌کنند.

دهقانی با بیان اینکه تاپایان اربعین، رئیس دادگستری و دادستان خرمشهر، علاوه بر استقرار کشیک به‌صورت میدانی، امورات را پیگیری و رسیدگی خواهند کرد، تأکید داشت: در مورد زائرینی که با مشکلات و موانع خروج مواجه می‌شوند، تسریعاً و در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری و رسیدگی لازم صورت گیرد و با رعایت موازین قانونی اقدامات و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید میدانی از پایانه مرزی شلمچه به موضوع تردد خودروهای حامل ملزومات مواکب نیز ورود و دستورات لازم را جهت تسهیل تردد صادر کرد.

قرارگاه رسانه اربعین در مبادی خروجی خوزستان برپا می‌شود

اکبر بهاری نائب رئیس خانه مطبوعات خوزستان اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مهم فرهنگی و انسان ساز که نقش تمدنی دارد، پیاده روی میلیونی اربعین است.

وی افزود: امپراطوری های رسانه ی دنیا که به کوچکترین مسأله بی ارزش در کشور ضریب می دهند، در حرکتی هماهنگی این پیاده روی میلیونی اربعین که از نظر تعداد، از نظر پشتیبانی و از نظر معنوی و تمدنی بی نظیر است، بایکوت می کنند.

نائب رئیس خانه مطبوعات خوزستان تاکید کرد: اینکه بیش از 20 میلیون عاشق اهل بیت از کشورهای مختلف با یک وحدت و انسجام معنوی در امنیت کامل این کنگره عظیم را خلق کنند، به مانند پتکی است بر سر آموزه های غربی است که فردگرایی و پایان معنویت را ترویج می‌دهند.

این فعال رسانه ی بیان داشت: خانه مطبوعات برای انعکاس زیبایی ها و عظمت انسانی این حرکت، مثل سالهای قبل قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مبادی خروجی خوزستان با حضور اصحاب رسانه برپا می کند.

وی ادامه داد: با تصویب خانه مطبوعات همچنین سوگواره فیلم و عکس اربعین نیز برگزار می‌شود که آثار برجسته مورد تقدیر خانه قرار می گیرد.

به گزارش تسنیم، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از  ماه صفر شروع می‌شود و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد و دستگاه‌های مختلف استان از مدت قبل خود را آماده حضور زائران کرده و زیر ساخت‌های لازم را در مرزها ایجاد کرده‌اند.مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان 2 گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

براساس تقویم رسمی کشور 15 شهریور اربعین حسینی است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها