اورژانس: مرگ ناشی از گرمازدگی در اربعین نداشتیم

کد خبر: 1243674

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به این‌که در ایام اربعین مرگ و میر ناشی از گرمازدگی نداشتیم، گفت: ۸ هزار و ۷۵۸ مصدوم و بیمار در این ایام توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

 اورژانس: مرگ ناشی از گرمازدگی در اربعین نداشتیم

جعفر میعادفر؛ رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه 567 هزار و 348 زائر اربعین از خدمات فوریت‌های پزشکی استفاده کردند، اظهار کرد: 8 هزار و 758 مصدوم و بیمار در این ایام توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که نسبت به سال گذشته، کاهش داشته است.

وی با اشاره به انتقال دو هزار و 585 مصدوم حوادث ترافیکی به مراکز درمانی توسط اورژانس، اظهار کرد: در این مدت، 33 مصدوم و بیمار به وسیله بالگردهای اورژانس به مراکز درمانی استان‌های مرزی و 66 بیمار و مصدوم نیز توسط هواپیما از ایلام به تهران منتقل شده‌اند. همچنین از 27 مرداد تا 18 شهریور، 54 هزار و 739 نفر نیز دچار گرمازدگی شده بودند که 6 هزار و 835 نفر، سرم درمانی شده‌اند.

میعادفر آمار گرمازدگی و سرم درمانی بیماران دچار گرمازدگی را در مقایسه با بیش از 8 میلیون تردد رفت و برگشت زائران بالا ندانست و گفت: خوشبختانه دراین ایام مرگ و میر ناشی از گرمازدگی نداشتیم و از سوی دیگر تمهیدات خوبی از جمله اتاق و کانکس‌های سرد در مرزها در نظر گرفته شده بود که در بهبود وضعیت بسیاری از بیماران، نقش موثری ایفا کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تزریق 86 هزار و 670 دوز واکسن برای اتباع بیگانه در ورودی مرزهای شرقی کشور، یادآور شد: در این مدت 9 هزار و 187 بیمار در بیمارستان‌ها پذیرش و یک هزار و 780 بیمار و مصدوم، بستری شده و 442 عمل جراحی و 33 مورد جراحی اورژانس برای آن‌ها انجام شده است. همچنین 409 هزار و 84 مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت در مناطق مرزی 8 گانه ثبت شده که 86 هزار و 552 نفر، خدمات بهداشتی و درمانی و یک هزار و 342 نفر، خدمات دندانپزشکی و دو هزار و 304 مورد نیز خدمات آزمایشگاهی را دریافت کرده‌اند.

به گفته میعادفر، در این مدت 12 هزار و 673 بازدید بهداشتی از مراکز اقامتی و موکب‌ها، 57 هزار مورد بازدید از مراکز طبخ غذا و 156 هزار متر مکعب کلرسنجی توسط بازرسان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده است. همچنین در این مدت یک هزار و 924 ویزیت طب ایرانی برای زائران انجام و 30 هزار جلد کتاب «زیارت به سلامت» و 20 هزار بسته داروهای گیاهی نیز توزیع شده است.

وی با اشاره به همکاری سازمان انتقال خون در تامین خون مورد نیاز برای موارد ضروری جهت خدمت رسانی به زائران، گفت: 223 واحد خونی در این مدت برای مصدومان و بیماران، تامین شد و مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها حدود 6 میلیون نفر در دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس سفر می‌کنند، تصریح کرد: کمیته بهداشت و درمان در این راستا هماهنگی های لازم را انجام داده و بیمارستانهای صحرایی، درمانگاه های سیار، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس، اورژانس هوایی و آمبولانس در مشهد مقدس و مسیرهای پیاده‌روی زائران از سبزوار تا مشهد، مستقر می‌شوند و این امکانات از فردا (20 شهریورماه) تا پایان مراسم عزاداری دهه پایانی صفر استقرار خواهند داشت تا خدمات مورد نیاز بیماران و مصدومان حرم مطهر رضوی نیز به نحو شایسته ای ارائه شود.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها