هشدار؛ احتمال وزش تندباد لحظه‌ای در تهران | تهران ۱۲ درجه سردتر می شود

کد خبر: 1249449

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در استان تهران خبر داد.

هشدار؛ احتمال وزش تندباد لحظه‌ای در تهران | تهران ۱۲ درجه سردتر می شود

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از کاهش شش تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در استان تهران خبر داد.

بر اساس این هشدار از پنجشنبه تا پایان شنبه دمای هوا در نیمه شمالی تهران به طور میانگین بین هشت تا ۱۲ درجه و در نیمه جنوبی تهران به طور میانگین بین شش تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

اثر مخاطره آمیز این شرایط شامل «رخداد تنش دمایی به ویژه در نیمه شمالی استان گاهی رگبار برف و وزش سوز باد در نواحی مرتفع کوهستانی، یخبندان شبانه سطح زمین در ارتفاعات بالادست» اعلام شده است.

همچنین سازمان هواشناسی کشور توصیه کرده نسبت به «محافظت از ماشین آلات و تجهیزات حساس به دما، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و محافظت از محصولات و تولیدات در بخش‌های کشاورزی» اقدام شود.

احتمال وزش تندباد لحظه‌ای در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از امروز تا جمعه به تناوب در بعضی ساعات وزش باد شدید در پایتخت پیش بینی می‌شود.

به گزارش مهر، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران با توجه به بروز ناپایداری‌ها از امروز تا روز جمعه (۱۹ تا ۲۱ مهرماه) به تناوب در بعضی ساعات وزش باد شدید در ارتفاعات شمالی و نیمه جنوبی و غربی استان و گاهی وزش باد خیلی شدید با احتمال تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد خیزش موقت گرد و خاک مورد انتظار است.

برای بعد از ظهر امروز تا روز جمعه در بعضی ساعات در سطح استان بارش پراکنده باران، در ارتفاعات و بخش‌های غربی رگبار و رعدوبرق و در قله‌ها احتمال بارش برف و تگرگ پیش بینی می‌شود.

از امروز تا روز جمعه روند کاهش دما روز پنج شنبه کاهش محسوس دما و از روز شنبه (۲۲ مهرماه) افزایش نسبی دما در سطح استان رخ خواهد داد.

پیش از این اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال جاری شدن روان‌آب همچنین کاهش دما تا ۱۲ درجه سلسیوس در این استان هشدار داده بود.

از تردد در مسیل‌های تهران خودداری کنید

معاون فرماندار تهران گفت: شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از جمله محدوده رودخانه کن خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران گفت: با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی، روز چهارشنبه تا جمعه به ویژه در نیمه شمالی و مناطق غربی تهران بعضی از ساعت‌ها وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش قابل ملاحظه دما و نفوذ توده هوای سرد، آبگرفتگی و لغزندگی معابر، رخداد مه و تگرگ بسیار محتمل خواهد بود.

بشیری افزود: به هموطنان توصیه می‌شود ضمن احتیاط در جاده‌ها، پرهیز از کوهنوردی، اجتناب از پرواز با چتربال و هواپیمای آموزشی و استحکام سازه‌های موقت، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها از جمله حوزه آبریز کن و محور سولقان- امامزاده داوود (ع) خودداری کنند.

بشیری با تاکید به عدم جابجایی عشایر و چرایی دام در ارتفاعات تصریح کرد: هشدارهای لازم جهت آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی داده شده است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها