روایت پلیس از دقایق آخر در خانه داریوش مهرجویی | سرقت اعلام نشده است

کد خبر: 1250288

تازه‌ترین گزارش پلیس از قتل داریوش مهرجویی و همسرش دارای جزئیاتی جدید از این پرونده است که رئیس پلیس آگاهی فراجا به تشریح آن پرداخته است.

روایت پلیس از دقایق آخر در خانه داریوش مهرجویی | سرقت اعلام نشده است

در ساعات پایانی شنبه ۲۱ مهرماه بود که خبر قتل داریوش مهرجویی کارگردان نامدار کشورمان و همسرش وحیده محمدی‌فر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. خبری که از قتل فجیع این کارگردان و همسرش حکایت داشت. ساعاتی بعد این خبر به شکل رسمی از سوی پلیس نیز به تائید رسید و سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تائید این جنایت، جزئیاتی از آن را شرح داد و گفت: « این حادثه از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران پلیس در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند. این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی به پلیس اطلاع داده شد و تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.»

او همچنین گفته بود که «این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.»

صبح امروز نیز سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا اعلام کرد که «به زودی عاملان این جنایت دستگیر و به دستگاه عدالت سپرده خواهند شد.» ساعاتی بعد منتظرالمهدی جزئیاتی بیشتر از این پرونده را تشریح کرد و به خبرنگاران گفت: « نتایج تازه‌ترین تحقیقات کارآگاهان حاکی از آن است که سرنخ‌های جدیدی در این پرونده به دست آمده است، ازجمله اینکه چهار مظنون مورد شناسایی قرار گرفته و در این میان دو نفر از افراد مظنون دستگیر شده‌اند و دو نفر دیگر تا ساعاتی دیگر دستگیر خواهند شد.»

سخنگوی پلیس کشور همچنین با بیان اینکه «تمامی اطلاعات و دلایل موجود در صحنه جرم توسط کارآگاهان ویژه کشف قتل برداشت شده است»، گفته بود:«عملیات بررسی صحنه ساعاتی پیش به پایان رسید و کارآگاهان در حال تجزیه و تحلیل ادله موجود هستند. متاسفانه در ویلای مرحوم مهرجویی دوربینی نبود. دوربین‌های ورودی شهرک هم کار نمی‌کرد و البته این کارنکردن مربوط به یکی دو روز اخیر نیست و از مدت‌ها قبل دوربین‌ها غیرفعال بودند. اما دوربین‌های دیگری که در این شهرک وجود داشت از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات موجود در آن تخلیه شد.»

منتظرالمهدی با اشاره به استفاده از سگ‌های ویژه کشف قتل در این پرونده نیز گفته بود:«ردزنی‌هایی بر اساس رد خون مقتولین در مسیر فرار متهمان پیدا شده است. همچنین بالغ بر چهارهزار خط تلفن مورد رصدقرار گرفته و عملیات پلیس با جدیت در حال انجام است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن افراد قاتل شناسایی شوند.»

حالا در تازه‌ترین گزارشی که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس به شکل ویدیویی از ویلای شخصی مرحوم مهرجویی در زیبادشت استان البرز تهیه کرده، جزئیاتی بیشتر از این جنایت اعلام شده است. در این گزارش، سردار حمید هداوند، رئیس پلیس استان البرز اعلام کرد که آثار «ضرباتی از برخورد چوب با سر مرحوم مهرجویی» وجود دارد. موضوعی که نشان می‌دهد علاوه بر اصابت جسم تیز، قاتل یا قاتلان ضرباتی را نیز با چوب به این کارگردان سینمای کشورمان وارد کرده‌اند.

همچنین سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا هم با حضور در محل وقوع جنایت گزارشی از نتایج تحقیقات اولیه ماموران پلیس آگاهی را که حدود ۳۰ نفر از آنان رسیدگی به موضوع را عهده دار شده‌اند، شرح داد و گفت: « کل همکاران من در پلیس آگاهی تلاششان بر این است که هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسند و قاتل یا قاتلان را شناسایی و دستگیر کنند.»

آثار تخریب روی درهای باغ و ساختمان داریوش مهرجویی وجود ندارد

قنبری با بیان اینکه «آثار از خود دست مقتول وجود دارد که احتمالا برای قاتل است.» اظهارکرد: «هیچ تخریبی روی در ورودی ساختمان و همچنین ویلا صورت نگرفته است که این نشان می‌دهد کسی با زور وارد نشده است.»

رئیس پلیس آگاهی فراجا در ادامه با حضور در قسمت هال ساختمان محل قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر ادامه داد: « درگیری اولیه در این قسمت از ساختمان و مرحوم مهرجوبی به صورت دمر بر روی زمین افتاده است.» همچنین بر اساس شواهد به دست آمده ما احتمال می‌دهیم که «خانم از این قسمت (هال) فرار کرده و وارد اتاق خواب شده است، آثار این‌جور نشان می‌دهد و در نهایت جسد همسر مرحوم مهرجویی نیز در اتاق خواب و مقابل تخت افتاده است.»

قنبری زمان اعلام وقوع این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  را ساعت ۲۲:۳۰ اعلام کرد و گفت: « این حادثه از سوی دختر مرحوم به پلیس اطلاع داده شد. او حوالی ساعت ۱۴:۳۰ از خانه خارج و گویا به یک گالری رفته بود و وقتی به خانه بازگشته با چنین صحنه‌ای مواجه شده است.»

مشاهده آثار به هم ریختگی در ساختمان

پلیس:تا کنون آماری از سرقت به ما اعلام نشده است

تصاویری که از داخل خانه داریوش مهرجویی و همسرش منتشر شده، نشان دهنده به هم ریختگی خانه و جستجو در مدارک و اشیا داخل آن است. موضوعی که رئیس پلیس آگاهی فراجا درباره آن اینطور گفت: « به نظر می‌رسد که به دنبال پول و مدارک بودند اما اینکه چیزی بردند یا نه تا حالا آماری به ما ندادند و دختر ایشان چیزی در مورد سرقت به ما اعلام نکردند.»

او همچنین درباره اینکه رسیدگی به این پرونده چه زمانی به نتیجه خواهد رسید نیز گفت:«اعلام زمان رسیدگی به نتیجه در تحقیقات پلیسی و جنایی به‌گونه‌ای نیست که بتوان زمان دقیق برای آن اعلام کرد. اما کارآگاهان ما عزم خود را که جزم کردند  و با تمام توان علمی و آزمایشگاهی خود درحال رسیدگی به این پرونده هستند. ما منتظر نتایج تجزیه و تحلیل‌های آزمایشگاهی هستیم و تا زمانی که این‌ها به دست نیاید نمی‌توان زمانی را اعلام کرد.»

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، دیشب در خانه خود در کرج توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند. مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ بود و با ساخت آثاری مانند «گاو»،«آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «هامون»،«بانو»، «لیلا»، «سارا»، «پری»، «درخت گلابی»، «اجاره نشین‌ها»، «مهمان مامان»، «نارنجی‌پوش»، «سنتوری»، «آسمان محبوب»، «اشباح» و «لامینور» از جمله کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران به شمار می‌آمد.

مرحوم مهرجویی تاکنون ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی را به سبب ساخت آثارش به دست آورده و بسیاری او را مروج «موج نو» در سینمای ایران می‌دانند.

وحیده محمدی‌فر نیز متولد سال ۱۳۴۷ بود و در عرصه فیلمنامه‌نویسی، بازیگری، طراحی لباس و ... فعالیت داشت.

درپی قتل این کارگردان مطرح کشورمان و همسرش، شمار زیادی از بازیگران و سینماگران کشورمان ابراز تاسف و ناراحتی خود را بیان کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها