خبر مهم برای تهرانی ها | منتظر بارش باران در آخر هفته باشید

کد خبر: 1251886

کارشناس هواشناسی ضمن ارائه توصیه‌های هواشناسی برای عشایر و کوهنوردان، گفت: آسمان تهران در روزهای پایانی هفته بارانی است.

خبر مهم برای تهرانی ها | منتظر بارش باران در آخر هفته باشید

فریبا گودرزی، کارشناس هواشناسی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به کشور، امروز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، لرستان، مرکزی، شمال استان‌هایی مانند خوزستان، چهارمحال بختیاری و ارتفاعات شرقی تهران شاهد بارندگی هستیم. فردا ه در برخی نقاط استان‌هایی مانند لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال فارس، خراسان رضوی و جنوبی و ارتفاعات استان‌هایی مانند کرمان و البرز بارندگی را داریم. این بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در این مناطق با شدت و ضعف کماکان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در چهارمحال بختیاری، خوزستان، ایلام، جنوب مرکزی، شمال غرب و غرب اصفهان، آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق و شمال استان هرمزگان بارش‌ها به نسبت شدیدتر بوده و احتمال تگرگ نیز وجود دارد. در ارتفاعات شاهد بارش برف نیز خواهیم بود که لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب‌ها را در این مناطق در پی خواهد داشت. لذا توصیه می‌شود که هموطنان عزیز در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند. فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر در این مناطق پیشنهاد نمی‌شود.

گودرزی اظهار کرد: این بارش‌ها احتمال وارد کردن خسارت به محصولات زراعی و ماشین‌آلات کشاورزی را نیز خواهد داشت. همچنین با توجه به بارش‌ها محلول‌پاشی و سم‌پاشی در این مناطق توصیه می‌شود انتقال محصولات کشاورزی به محل مسقف صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: قطعاً این بارش‌ها برای کسانی که کشت دیم دارند بسیار خوشایند خواهد بود. ضمن اینکه فردا در تهران شاهد بارش‌های پراکنده با وزش بادها خواهیم بود و آسمان تهران در روزهای آخر هفته بارانی خواهد بود.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها