رگبار باران و طوفان در این استان | مدارس ابتدایی زاهدان تعطیل شد؟

کد خبر: 1254487

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان: به دلیل فعالیت سامانه بارشی که در برخی ساعات با رگبار و آذرخش، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی، مرکزی و غرب استان، همراه خواهد بود، مدارس ابتدایی نوبت صبح زاهدان تعطیل شد.

رگبار باران و طوفان در این استان  | مدارس ابتدایی زاهدان تعطیل شد؟

بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران استان مدارس ابتدایی نوبت صبح زاهدان تعطیل شد.

در همین راستا مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان فعال است.

محسن حیدری افزود: فعالیت این سامانه به شکل بارش باران برخی ساعات رگبار و آذرخش، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی، مرکزی و غرب استان بویژه در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون هیرمند، نیمروز، زاهدان، تفتان، خاش و سه شنبه و چهارشنبه در سطح استان همراه خواهد بود.

وی توصیه کرد: افراد از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود./ ایسنا

 خبر تعطیلی مدارس زاهدان تکذیب شد

از حدود ساعت ۶ صبح امروز خبری مبنی بر تعطیلی مدارس ابتدایی نوبت صبح ناحیه ۲ زاهدان در فضای مجازی و کانال‌های خبری منتشر شد و مدیران بسیاری از مدارس ابتدایی زاهدان با ارسال پیام برای خانواده‌ها مدارس را تعطیل اعلام کردند، خبری که کذب است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، شب گذشته بارش باران قسمت‌هایی از استان سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان را فرا گرفت به نحوی که مدیرکل هواشناسی استان  سیستان و بلوچستان اعلام کرد که از هفت ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شده که تمندان با 15 میلیمتر پربارش‌ترین ایستگاه هواشناسی استان بوده است.

در ادامه از حدود ساعت 6 صبح امروز خبری مبنی بر تعطیلی مدارس ابتدایی نوبت صبح ناحیه 2 زاهدان در فضای مجازی و کانال‌های خبری منتشر شد که در این پیام آمده بود بر اساس اعلام مدیریت بحران استان، در پی بارندگی و شرایط آب و هوایی، مدارس ابتدایی تعطیل است.

در پی انتشار این پیام، مدیران بسیاری از مدارس ابتدایی زاهدان با ارسال پیام برای خانواده‌ها در پیام‌رسان «شاد» تعطیلی مدارس را اعلام کردند و این در حالی بود که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را با سرویس به مدرسه فرستاده بودند و این موضوع موجب سردرگمی بسیاری از کودکان درب مدارس شد.

حالا مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرده «خبر منتشر شده در برخی از گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مبنی بر تعطیلی مدارس ابتدایی زاهدان به علت بارندگی صحت ندارد. تمامی مدارس شهر زاهدان در همه مقاطع تحصیلی امروز دایر است. مرجع رسمی اعلام تعطیلی مدارس در مواقع ضروری، روابط عمومی استانداری است و انتشار دهندگان اخبار و اطلاعیه‌های  کذب از طریق مراجع ذی‌ربط و پلیس فتا تحت تعقیب قانونی خواهند بود». / تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها