انهدام باند پولشویی ۱۰۰۰ میلیاردی

کد خبر: 1254795

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا:بررسی‌ کارآگاهان نشان داد که فردی به هویت معلوم با شیوه و شگرد فروش خودروهای صفر کیلومتر به قیمت کارخانه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از تعداد ۱۳۷ نفر از شهروندان پول دریافت کرده است.

انهدام باند پولشویی ۱۰۰۰ میلیاردی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از انهدام باند هشت نفره پولشویی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال خبرداد.

سردار حسین رحیمی در این‌باره گفت: به دنبال کسب اطلاعات و اخبار به دست آمده با موضوع پولشویی، پرونده‌ای با این موضوع تشکیل شده و رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت. بررسی‌ کارآگاهان نشان داد که فردی به هویت معلوم با شیوه و شگرد فروش خودروهای صفر کیلومتر به قیمت کارخانه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از تعداد ۱۳۷ نفر از شهروندان پول دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه در جریان بررسی‌ها مشخص شد که متهم اصلی پرونده از طریق مرز زمینی از کشور خارج شده است، گفت: انجام اقدامات برای ردیابی اموال و دارایی های متهم در دستورکار قرار گرفت که در جریان تعداد سه دستگاه آپارتمان، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان انواع ارز متعلق به این فرد شناسایی و توقیف شد.

رحیمی با بیان اینکه در این رابطه هفت نفر که در رابطه با جرائم پولشویی و متواری شدن متهم به خارج از کشور نقش فعال و گسترده‌ای داشتند دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: این افراد به همراه متهم اصلی که جمعا هشت نفر هستند، شکل یک باند با یکدیگر فعالیت داشتند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت:‌ همچنین با انجام اقدامات اطلاعاتی  و با همکاری پلیس اینترپل متهم اصلی در حین ورود به کشور شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد. این فرد با تبدیل وجوه دریافتی از مردم به ملک و ارز و ... سعی در پول شویی و گم‌کردن رد مبالغ داشت که با هوشیاری ماموران پلیس امنیت اقتصادی ناکام ماند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها