کشف بیش از ۳۰ هزار تایر احتکار شده/ بازداشت ۴۴ محتکر

کد خبر: 1255843

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۳۰ هزار تایر احتکار شده خودرو در کشور خبرداد.

کشف بیش از ۳۰ هزار تایر احتکار شده/ بازداشت ۴۴ محتکر

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به التهابات پیش آمده در بازار تایر خودرو پلیس امنیت اقتصادی نیز برای برخورد با سودجویان و اخلالگران در این بازار وارد عمل شد و در همین راستا نیز طرح سراسری و ویژه برخورد با احتکار لاستیک را به مرحله اجرا درآورد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اجرای این طرح طی روز‌های اخیر ۳۴ پرونده در خصوص احتکار لاستیک تشکیل شده است، گفت: این پرونده‌ها منجر به کشف ۳۰ هزار و ۶۵۳ عدد لاستیک به ارزش بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال شده است. این تایر‌ها شامل انواع سایز تایر از جمله تایر خودرو‌های سبک، سنگین و ... است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه تاکنون ۴۴ محتکر نیز شناسایی و دستگیر شدند؛ گفت: برای دستگیرشدگان پرونده قضایی تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده‌اند. تحقیقات تکمیلی در مورد پرونده هر یک از این افراد از سوی ماموران پلیس درحال انجام است.

رحیمی با بیان اینکه در نتیجه برخی از اقدامات افراد سودجو، قیمت‌های کاذب در بازار ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: پلیس باهرگونه احتکار و برهم زدن نظم و امنیت اقتصادی برخورد خواهدکرد.

وی درباره اینکه آیا پلیس امنیت اقتصادی با مواردی از قاچاق تایر به خارج از کشور مواجه شده یا خیر گفت: در این طرح چنین مواردی نداشتیم و عمده تمرکز نیز بر روی احتکار تایر‌ها بود که نتایج خوبی نیز از آن حاصل شد. اجرای چنین طرح‌هایی ادامه خواهد داشت و طبیعی است که اگر افراد سودجو در حوزه‌های دیگر از جمله قاچاق و ... نیز سعی در برهم زدن نظم اقتصادی داشته باشند، با آن برخورد خواهد شد.

ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها