تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۲۷ آذر | مدارس تهران فردا تعطیل است | آخرین وضعیت تعطیلی مدارس بخاطر آلودگی هوا

کد خبر: 1262621

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که شاخص آلاینده ها در تهران به ۱۴۴ رسیده و از این رو هوا ناسالم است.

تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۲۷ آذر | مدارس تهران فردا تعطیل است | آخرین وضعیت تعطیلی مدارس بخاطر آلودگی هوا

معاون استاندار تهران از غیر حضوری شدن کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۷ آذرماه خبر داد.

میر محمد غراوی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا استان و با توجه به نامه دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت آموزشی کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۷ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی نیز در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری می‌باشد، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری نمایند.

غراوی ادامه داد: کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …) از تردد در فضای باز خودداری نمایند و از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری شود.

غراوی سپس گفت: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نماید.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و… که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد همه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

مدارس ابتدایی تهران فردا مجازی شد

معاون استاندار تهران: کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر فردا غیرحضوری شد.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که شاخص آلاینده ها در تهران به ۱۴۴ رسیده و از این رو هوا ناسالم است.

براساس نقشه‌ منتشر شده از سوی این شرکت، ۱۸ منطقه تهران در ساعت ۱۸:۴۸ عصر در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه قرار دارند./همشهری آنلاین

 هوای ۱۲ شهر استان تهران آلوده شد

طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا شاخص آلودگی هوای تهران عدد ۱۴۹ یعنی ناسالم برای گروه‌های حساس است، همچنین هوای ۱۱ شهر دیگر استان آلوده می‌باشد.

طبق داده های شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص آلودگی هوا در تهران در وضعیت نارنجی و با شاخص ۱۴۹ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

طبق توصیه های شرکت کنترل کیفیت هوا، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

اسلامشهر با شاخص ۱۳۳، پردیس با شاخص ۱۰۱، دماوند با شاخص ۱۲۸ و ورامین با شاخص ۱۳۹ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

باغستان با شاخص ۱۵۹، باقرشهر با شاخص ۱۶۱، پاکدشت با شاخص ۱۶۰، پیشوا با شاخص ۱۵۲، شهریار با شاخص ۱۵۶، قرچک با شاخص ۱۶۷ و لواسان با شاخص ۱۵۱ در وضعیت قرمز یعنی ناسالم قرار دارد.

میرمحمد غراوی معاون عمرانی استانداری تهران اظهار کرد:کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۷ آذرماه غیرحضوری شد.

مردم تهران از ابتدای سال تاکنون فقط ۹ روز هوای پاک را تجربه کرده‌اند.

 تمامی مدارس شهر اصفهان تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری در ۹ شهرستان + جزئیات

با استمرار پایش های کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا و تغییر سطح هشدار سازمان هواشناسی از زرد به نارنجی، مدیرکل مدیریت بحران ‌اصفهان از غیرحضوری شدن آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش شهر اصفهان و ۹ منطقه آموزش و پرورش استان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: باتوجه به تغییر سطح هشدار زرد هواشناسی به هشدار نارنجی و اعلام هواشناسی مبنی بر قرار گرفتن شاخص آلاینده‌ها در وضعیت ناسالم برای عموم، فردا 27 آذر ماه، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان، شهرستان لنجان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار و مبارکه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در مناطق ذکر شده، افرادی که به بیماری زمینه‌ای، قلبی و عروقی مبتلا هستند، زنان باردار و مادران شاغلی که فرزند زیر شش سال و مقطع ابتدایی دارند می‌توانند با موافقت مدیر خود از مرخصی استفاده کرده و یا به صورت دورکاری فعالیت نمایند.

وی تصریح کرد: سایر مفاد مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا منطبق بر اطلاعیه قبلی خواهد بود./تسنیم

مدارس ابتدایی شهری و روستایی اردبیل فردا تعطیل شد

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: فعالیت‌های آموزشی حضوری مدارس ابتدایی شهری و روستایی به دلیل برودت هوا فردا تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن اسکندرزاده در خصوص نحوه استمرار فعالیت‌های آموزشی مدارس در روز دوشنبه اظهار کرد: به دلیل برودت هوا و بارش برف در شهر اردبیل فعالیت های آموزشی دوره های پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی در نوبت صبح و عصر تعطیل صد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کلیه مدارس استثنایی به صورت غیر حضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

بعد از تهران و اصفهان و اردبیل، مدارس ابتدایی البرز هم غیرحضوری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز: بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز، فردا ۲۷ آذرماه مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقطع دبستان به غیر از شهرستان طالقان بصورت مجازی خواهد بود.

مدارس ابتدایی استان البرز فردا غیرحضوری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز، فردا ۲۷ آذرماه مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقطع دبستان به غیر از شهرستان طالقان بصورت مجازی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز، فردا ۲۷ آذرماه مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقطع دبستان به غیر از شهرستان طالقان بصورت مجازی خواهد بود.

احمد افضلی افزود: این تصمیم با توجه به استقرار جو‌ پایدار، روند افزایش آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا اتخاذ شده است.

احمد افضلی از شهروندان درخواست کرد از حضور در فضای باز خودداری کرده و‌ جهت تردد در سطح استان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی با مرخصی کارکنان با اولویت افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی، خانم‌های باردار و مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند، موافقت کنند.

گفتنی است غیرحضوری شدن مدارس استثتایی در تمامی مقاطع تحصیلی و همچنین عدم فعالیت های ورزشی در فضای باز برای سایر مقاطع از دیگر مصوبات این جلسه بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها