احتمال بازگشایی بیمارستان گاندی تا پایان بهمن/ بیکاری ۵۳۰ نفر از کارکنان

کد خبر: 1271767

رئیس سازمان نظام پزشکی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشایی مجدد بیمارستان گاندی تا پایان بهمن ماه، نسبت به درخواست رئیس بیمارستان گاندی برای حمایت دولت از این بیمارستان، واکنش نشان داد.

 احتمال بازگشایی بیمارستان گاندی تا پایان بهمن/ بیکاری ۵۳۰ نفر از کارکنان

محمد رئیس زاده با اشاره به این که روز گذشته جلسه‌ای با حضور ریاست بیمارستان به دستور معاونت دادستان داشتیم؛ اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی مشکلات پیش آمده برای بیماران و پرسنل بیمارستان گاندی، برگزار شد؛ در حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی،‌یکی از یال‌ها دچار آتش‌سوزی شده بود که عمدتاً مربوط به بخش هتل است و یال دیگر که ساختمان اصلی بیمارستان و شامل بخش‌های درمانی است دچار حادثه خاصی نشده بود.

وی افزود: بیمارستان گاندی متعاقب وقوع حادثه آتش‌سوزی به طور کامل تعطیل شده است که دو مشکل را پیش آورده است؛ یکی این که کارکنان آن، تا زمان بازگشایی بیمارستان بیکار شده‌اند؛ دوم آن که برخی از بیماران که در حال دریافت خدمات درمانی از این بیمارستان بودند دچار وقفه در امور درمانی شده‌اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بخش دیگر مشکل، مربوط به بانک سلولی و بانک IVF و جنین‌های نگهداری شده در این بیمارستان است که نباید مشمول گذر زمان شوند.

اخذ تأییدیه ایمنی زمان‌بر است

رئیس‌زاده گفت: یالی که دچار آتش‌سوزی شده از مدار خدمت خارج شده و بحثی در آن باره نداریم و بحث بازگشایی معطوف به بخش درمانی بیمارستان است. مقام قضایی به طور منطقی، بازگشایی بیمارستان را منوط به اخذ تأییدیه‌های ایمنی کرده است اما به دلیل آن که دریافت تأییدیه‌های ایمنی زمان‌بر است؛ روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور معاون دادستان، مسئولان شهرداری، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، آتش نشانی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط تشکیل شد درخواست کردیم که برای قسمت درمانی بیمارستان، هر چه سریع‌تر تأییدیه‌های ایمنی دریافت شود تا بتواند در کنار رعایت مسائل ایمنی، به بیماران نیز خدمت ارائه کند و پرسنل بیمارستان نیز دچار مشکل بیکاری نشوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سؤال که پیش بینی شما از زمان بازگشایی بیمارستان گاندی چیست؟ بیان کرد: امیدواریم که با این هماهنگی‌های انجام شده تا پیش از پایان بهمن ماه، بخشی از این مرکز که آسیب ندیده است به مدار خدمت رسانی بازگردد و شروع به کار کند.

بیکاری 530 نفر از پرسنل بیمارستان

وی درباره وضعیت کارکنان بیمارستان گاندی نیز تصریح کرد: حداقل حدود 530 نفر از کارکنان فعلاً بیکار شده‌اند؛ البته سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده که در این مدت بیمه بیکاری به پرسنل پرداخت خواهد شد.

واکنش رئیس نظام پزشکی به درخواست بیمارستان گاندی از دولت برای کمک‌ کردن

وی در پاسخ به این که با توجه به مقصر بودن بیمارستان در عدم رعایت اصول ایمنی، درخواست رئیس بیمارستان از دولت برای کمک کردن، با حواشی زیادی روبرو شده است؛ نظر شما دراین مورد چیست؟ اظهار کرد: به هر حال همه اتفاقات باید بر اساس روال قانونی پیش برود و اگر بیمارستان مقصر است باید طبق قانون بررسی و علت حادثه نیز مشخص شود؛ در عین حال باید توجه کرد که تأمین حقوق پرسنل در شرایط فعلی و اخذ تأییدیه‌های ایمنی هزینه‌های بسیار بالایی برای بیمارستان دارد و همه باید کمک کنند تا مشکل مردم و پرسنل حل شود. این که گفته می‌شود چون بیمارستان لاکچری بوده نباید به آن کمکی شود درست نیست و همه چیز باید بر اساس مصالح مردم و قانون پیش برود.

وی ادامه داد:‌ ما نمی‌گوییم که دولت از پول مردم باید به بیمارستان کمک کند اما می‌تواند با تسهیل فرآیندها و رفع مشکلات اداری به بازگشت بیمارستان به روند خدمت رسانی به بیماران، کمک کند.

رئیس‌زاده با بیان این که وزارت بهداشت، شهرداری و آتش نشانی بر ایمنی بیمارستان‌ها نظارت می‌کنند؛ گفت: وزارت بهداشت یکسری سنجه‌‌های اعتباربخشی برای تمدید پروانه فعالیت مراکز درمانی در نظر گرفته و براساس آنها اعتباربخشی مراکز درمانی انجام می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها