وزیر بهداشت: داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است

کد خبر: 1288947

وزیر بهداشت گفت: در توزیع اینترنتی دارو، مسئولیت دارو بر عهده مسئول فنی داروخانه است و سکو تنها مسئولیت تحویل دارو را برعهده دارد که موجب دسترسی آسان‌تر مردم به دارو می شود.

وزیر بهداشت: داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است

بهرام عین اللهی، در پاسخ به سوالی درباره اینکه با فروش اینترنتی دارو موجب ایجاد مافیا نمی‌شود، افزود: هدف از ابلاغ آئین نامه این طرح آن بود که مردم راحت تر به دارو دسترسی داشته باشند، همانطور که مردم مواد غذایی را به راحتی بر بستر اینترنت سفارش می‌گذارند و تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند داروی خود را از داروخانه مدنظرشان تهیه کنند، سپس انتقال دارو با شماره پیگیری انجام می‌شود و پیک اطلاعی از داروها ندارد. در این روش انتقال داروها در بسته بندی‌هایی قرار دارد که محتویات آنها مشخص نیست و مسئولیت دارو و محتویات آن به عهده داروساز مسئول فنی داروخانه است، پیک مربوط به سکو اینترنتی هم با شماره پیگیری داروها را بسته بندی شده تحویل می‌گیرد و تحویل بیماری که دارو را سفارش داده قرار می‌دهد.

 

اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران

وزیر بهداشت گفت: افزایش ۸۰۰درصدی حق الزحمه دستیاران در دولت مردمی یکی از کارهایی بود که در راستای ایجاد انگیزه دستیاران صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر امروز در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از توفیقات بزرگ ما در ساختار نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی در جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تعامل برای دستیابی به یکپارچگی، ادغام نظام ارائه خدمات سلامت و نظام آموزش علوم پزشکی بود، نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاورد های عظیم انقلاب اسلامی است که با ادغام با نظام آموزش و پژوهش در علوم پزشکی یک الگوی منحصر به فردی را در راستای پاسخگویی به نیاز های جامعه و مردم میهن عزیز اسلامی مان ارائه کرده است.

وی افزود: اهداف اصلی نظام آموزش علوم پزشکی ادغام یافته در نظام سلامت افزایش ظرفیت تربیت دانشجو، افزایش تعداد دانشکده ها، افزایش تعداد اعضای هیات علمی، افزایش تعداد تخت های آموزشی، افزایش تماس دانشجو با جامعه، افزایش حضور دانشجو در محیط ارائه خدمات و طرح مسائل سلامت در آموزش است.

عین اللهی افزود: راهبردهای اصلی نظام آموزش علوم پزشکی مبتنی بر نیازهای جامعه و مسائل جامعه و صلاحیت جامعه است.

وزیر بهداشت افزود:هماهنگی های وزارت بهداشت با بنیاد نخبگان در خصوص جذب نخبگان بدون فراخوان در دانشگاه علوم پزشکی کشور با هدف ایجاد انگیزش و ماندگاری نخبگان برای آموزش علوم پزشکی کشور حرکتی با خروجی مفید بود.

وی افزود: افزایش ۸۰۰درصدی حق الزحمه دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی یکی از کارهایی بود که وزارت بهداشت برای افزایش انگیزه و امید آفرینی انجام داد.

عین اللهی تدوین آیین نامه تسهیل و افزایش مدت زمان مرخصی زایمان جهت دستیاران و ایجاد تسهیلات جهت مادران باردار در دوران دستیاری را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش انگیزه و امید آفرینی دستیاران عنوان کرد.

در پایان این مراسم گروه های برتر جشنواره شهید مطهری و اساتید برتر دانشگاه های علوم پزشکی تقدیر شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها