شرط جدید ثبت‌نام مدارس | ثبت نام محل سکونت در سامانه املاک الزامی شد

کد خبر: 1290689

ثبت نام مشروط به تایید اطلاعات محل سکونت توسط والدین در سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی (http://amlak.mrud.ir/) است.

شرط جدید ثبت‌نام مدارس | ثبت نام محل سکونت در سامانه املاک الزامی شد

معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، مشروط به تایید اطلاعات محل سکونت توسط والدین در سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی به آدرس amlak.mrud.ir است.

بهامین تختایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پیش‌ثبت‌نام پایه اول ابتدایی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز شده است.معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان گفت: ثبت‌نام پایه‌های ورودی مدارس یعنی پایه‌های اول، هفتم و دهم از طریق پنل والدین به شکل الکترونیکی در پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir انجام خواهد شد.معاون مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت نام مشروط به تایید اطلاعات محل سکونت توسط والدین در سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی به آدرس amlak.mrud.ir است.تختایی در خصوص نحوه ثبت‌نام گفت: بدین منظور والدین باید ابتدا وارد my.medu.ir شده و با کلیک بر روی دکمه «ورود والدین/عموم/فرهنگیان» وارد پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش شوند. پس از ورود، سامانه پیغامی را برای تایید کدپستی و آدرس محل سکونت به والدین نمایش می‌دهد.وی افزود: در صورت درست نبودن آدرس، والدین بایستی نسبت به ثبت کدپستی محل سکونت خود در سامانه ملی املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir اقدام نمایند. سپس مجدداً به پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir وارد شده و نسبت به تایید آدرس محل سکونت خود اقدام کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: در صورت تغییر در آدرس محل سکونت، والدین محترم پس از درج کدپستی و آدرس جدید در سامانه ملی املاک و اسکان، در بخش پروفایل سامانه مای مدیو وزارت آموزش و پرورش، اطلاعات خود را بروزرسانی کنند. تختایی گفت: آدرس پستی ثبت شده در سامانه ملی املاک و اسکان (وزارت راه و شهرسازی)، پایه‌ ارائه کلیه خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش است.معاون مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: احراز محل سکونت دانش‌آموزان (از طریق احراز کدپستی والدین آن‌ها) برای دومین سال پیاپی به صورت برخط و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش از طریق سامانه ملی املاک و اسکان انجام می‌پذیرد و منجر به یکپارچگی داده‌ها و اطلاعات ملی خواهد شد.تختایی تاکید کرد: راهنماها و دستورالعمل‌های لازم برای تسهیل کار والدین محترم از طریق هر دو سامانه ملی املاک و اسکان، و همچنین پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش در دسترس کاربران قرار گرفته است./ فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها