شرایط ناسالم در هوای تهران/ پاسداران در وضعیت قرمز

کد خبر: 1290871

کیفیت هوای تهران با قرار گرفتن شاخص لحظه‌ای روی عدد ۸۰ در وضعیت قابل قبول یا همان سالم قرار دارد ولی شرایط در سه ایستگاه نارنجی و در منطقه پاسداران نیز قرمز است.

شرایط ناسالم در هوای تهران/ پاسداران در وضعیت قرمز

میانگین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران صبح یکشنبه، عدد ۸۰ (سالم) را نشان می‌دهد البته در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۷۹ قرار داشت.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش هوای تهران، مناطق میدان فتح منطقه (۹)، پارک سلامت منطقه (۱۱) و شهرری منطقه (۲۰) در وضعیت نارنجی (برای گروه سنی حساس ناسالم) قرار دارد.

همچنین منطقه ۳ شهرداری در محدوده پاسداران وضعیت قرمز (ناسالم برای همه گروه‌های سنی) است که در این شرایط به کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنج روز هوای پاک و ۴۹ روز هم هوای سالم استنشاق کردند و تا امروز شرایط ناسالم در تهران ثبت نشده بود.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی هوا، ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده بود.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها