«فیتیله‌ای‌ها» هم به شبکه خانگی می‌روند

کد خبر: 168304

جالب اینجاست که به تازگی، طیف برنامه سازان گروه کودک هم مجال زیادی برای عرض اندام در تلویزیون برای خود نمی‌بینند و حالا نوبت زوج "عموپورنگ و امیر محمد" و عموهای "فیتیله‌ای" شده تا از رسانه فراگیر صدا و سیما به شبکه ویدئویی خانگی پناه ببرند!

«فیتیله‌ای‌ها» هم به شبکه خانگی می‌روند

تابناک: گویا روند کوچ ستارگان از صدا و سیما ادامه‌دارد. هنرمندانی که برنامه سازان محبوب مردم هستند و سخت‌گیری‌ها و کج رفتاری ها رنجورشان کرده است. افراد شاخصی که در کسوت بازیگر، کارگردان و حتی مجریان برنامه‌های مختلف موفق عمل کرده‌اند. جالب اینجاست که به تازگی، طیف برنامه سازان گروه کودک هم مجال زیادی برای عرض اندام در تلویزیون برای خود نمی‌بینند و حالا نوبت زوج "عموپورنگ و امیر محمد" و عموهای "فیتیله‌ای" شده تا از رسانه فراگیر صدا و سیما به شبکه ویدئویی خانگی پناه ببرند!

به گزارش خبرنگار «تابناک»، گروه هنری «فیتیله» در روز اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها، با حضور در غرفه این پایگاه خبری، ضمن ابراز خوشحالی از بازگشت دوباره به برنامه های کودک، از ویژگی‌های کار جدیدشان گفتند. علی فروتن، عضو گروه «فیتیله» در این باره گفت: اتفاقی که افتاد و ما را برای مدتی از برنامه سازی بازداشت، در مجموع به نفع برنامه شد و بعد از هشت سال، با یک نگاه جدید و تازه برگشتیم که نتیجه‌اش سری جدید این برنامه است که طبق آمار چند روز پیش، با 92 درصد مخاطب، توانسته جای خوبی بین برنامه‌ها برای خودش باز کند و پربیننده‌ترین برنامه لقب گرفته است. حمید گلی، دیگر عضو این گروه گفت: سعی کرده‌ایم که در سری جدید برنامه، تمام مواردی که ارتباط با کودکان باید بگوییم را دسته بندی کنیم تا بتوانیم از دو ساعت وقت برنامه به خوبی بهره ببریم. مثلا همه مسایل اجتماعی را یکجا دسته بندی کرده ایم تا هر کسی از منظر خودش وارد بحث نشود و مسایل در حد شعار باقی نماند. محمد مسلمی، عضو دیگر «فیتیله»ای ها در مورد نحوه انتخاب موسیقی های برنامه می گوید: دو گروه داریم که کار موسیقی سنتی می‌کنند و سعی بر این داریم تا از کلیه ملودی‌های قدیمی در این کار بهره بگیریم و برنامه را از این نظر پر بار تر کنیم و فرهنگ‌سازی هم کرده باشیم، به این شکل که مثلا ملودی "عمو سبزی فروش" که کارکرد منفی داشت را به گونه‌ای تغییر دادیم که با استفاده از آن، خواص سبزی ها را به کودکان آموزش می‌دهیم، هرچند عده‌ای به یاد خاطراتشان می‌افتند و از بابت استفاده از ملودی‌های اینچنینی به ما خرده می‌گیرند. فروتن در مورد استفاده از اسطوره‌های باستانی کشورمان در برنامه‌سازی برای کودکان گفت: در سری جدید برنامه، به اسطوره های ایرانی توجه بیشتری کرده‌ایم و نقالی شاهنامه را در برنامه مان گنجانده‌ایم. احساسمان این است که پرداختن به اسطوره‌های کشورمان رسالت تلویزیون است، اما باید در نظر داشته باشیم که در هفته فقط دو ساعت وقت در اختیار داریم و این زمان کفاف خیلی از کارها را نمی‌دهد. ضمن اینکه باید توجه داشت که برنامه ریزی کلی و دسته بندی مسایل به خود شبکه بر می‌گردد. گلی در مورد فعالیت‌های جانبی گروه گفت: بزودی تله‌تئاترهایی تهیه خواهیم کرد که بصورت سی دی خانگی به بازار می‌آیند و بنده و آقای فروتن تهیه کننده آن هستیم. این مجموعه 20 قسمت خواهد داشت و "الهام پاوه‌نژاد" هم در آن به ایفای نقش خواهد پرداخت. فروتن در ادامه گفت: برای اجرای این کار سوله 600 متری را در نظر گرفته‌ایم و دکور آن را هر بار به شکل یک شهر با نمای کودکانه آماده می‌کنیم. کار به این صورت است که در هر پنج شنبه فردی با گاری به محله می‌‌آید و با فضایی جدید روبرو می‌شود و برای کودکان داستان می‌گوید. مسلمی در ادامه افزود: در این مجموعه که «خنده، گریه، یه قصه» نام دارد، علاوه بر "پاوه نژاد" ، "مریم سعادت" که بخش‌های عروسکی کار را عهده‌دار خواهد بود، به گروه ما اضافه شده و از اهدافمان این است که در مسایل روانشناسی کودک و خانواده بیشتر فعالیت داشته باشیم. وی افزود: به استقبال شدید از کارمان اطمینان داریم و امیدواریم که این مجموعه بتواند رکورد فروش در رسانه‌های خانگی را بشکند.

پاوه‌نژاد، عضو جدید گروه «فیتیله» در حال رونمایی از عروسک‌های برنامه «گریه، خنده، یه قصه»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها