آموزش امداد و نجات به تاکسیران‌ها

کد خبر: 233337

وی با اشاره به رویکرد شهردار تهران مبنی بر تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی، بر ضرورت برنامه‌ریزی ویژه سازمان تاکسیرانی برای تحقق این رویکرد تاکید کرد و گفت: سازمان تاکسیرانی جامعه عظیم 80 هزار تاکسیران را در اختیار دارد که در طول روز در تمامی نقاط پایتخت حضور دارند.

ایسنا: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه هر شایعه و حرف و سخنی به سرعت توسط تاکسی‌ها منتشر می‌شود، تاکسی را یک رسانه سیار دانست که ضمن گستردگی، جریان‌ساز هم هست و باید به کارکرد رسانه‌ای آن توجه ویژه داشت.

میثم مظفر ، به عنوان یکی از جوانترین مدیران شهری با بیان اینکه رفتار ناوگان تاکسی می‌تواند در ارتقای فرهنگ عمومی بسیار اثرگذار باشد، اظهار کرد: اگر رانندگان تاکسی تصمیم بگیرند که در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پیش‌رو باشند، 80 هزار خودرو با رنگ‌های واحد در سطح پایتخت می‌توانند نقش موثری در تسری رعایت قانون در جامعه داشته باشند.

ویژه برنامه‌هایی برای جمعیت نیم میلیونی تاکسیرانان و اعضای خانواده‌شان

وی با اشاره به رویکرد شهردار تهران مبنی بر تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی، بر ضرورت برنامه‌ریزی ویژه سازمان تاکسیرانی برای تحقق این رویکرد تاکید کرد و گفت: سازمان تاکسیرانی جامعه عظیم 80 هزار تاکسیران را در اختیار دارد که در طول روز در تمامی نقاط پایتخت حضور دارند.

مظفر ادامه داد: تاکسیرانان و خانواده‌های آنها جمعیتی نیم میلیون نفری را شامل می‌شوند که یک لایه اجتماعی با مولفه‌های ویژه خود هستند و باید از منظر صنفی به نیازهای آنها متناسب به اقتضائات کاری این حرفه توجه شود.

تاکسی، رسانه‌ای سیار با 4.5 میلیون مخاطب روزانه

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: مخاطبان تاکسیرانی شامل جامعه 4.5 میلیون نفری مسافرانی هستند که روزانه با استفاده از تاکسی جابجا می‌شوند.

وی آمار مسافران تاکسیرانی پایتخت را کم نظیر دانست و گفت: با وجود سامانه‌های اتوبوسرانی و مترو، به لحاظ پوشش حمل و نقل عمومی، تاکسیرانی در شهر تهران در رتبه اول قرار دارد.

80 هزار تالار گفت‌وگوی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر روز در پایتخت برپاست

مظفر با تاکید بر ضرورت توجه به کارکردهای گوناگون تاکسی یادآور شد: هر تاکسی یک رسانه سیار است، چرا که محیط تاکسی‌ها، مرکز تضارب آرا است و به ویژه در شهر تهران تاکسی تبدیل به یک تالار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شده است. چنانکه گویی 80 هزار تالار گفت‌وگو با حضور اندیشه‌های مختلف همه روزه در سطح شهر برپاست که می‌تواند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی داشته باشد.

وی که حدود یک ماه است به عنوان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی منصوب شده است، از تغییر رویکرد این سازمان خبر داد و گفت: سازمان تاکسیرانی در دوره جدید به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی ایفای نقش خواهد کرد و به این ترتیب به دنبال تقویت برنامه‌های آموزشی برای رانندگان هستیم.

آموزش اخلاق حرفه‌ای، قوانین راهنمایی و رانندگی و امداد و نجات به تاکسیرانان

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: طی برنامه مدونی و با استفاده از مکانیزم‌های تشویقی قرار است که بیش از گذشته به رانندگان تاکسی اخلاق حرفه‌ای و نیز قوانین راهنمایی و رانندگی آموخته شود.

مظفر با بیان اینکه تاکسیرانان می‌توانند قشر پیش‌رو در امداد و نجات در جریان تصادفات باشند، اظهار کرد: برنامه آموزشی جدید تاکسیرانی این موضوع را نیز با جدیت دنبال می‌کند.

به گفته وی، سازمان تاکسیرانی به دنبال استفاده از اعتبارات آموزشی کشور برای ارائه آموزش‌های لازم به تاکسیرانان است.

مظفر با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته به ندرت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای خانواده‌های تاکسیرانان اجرا می‌شد، اظهار کرد: در این دوره مدیریتی برنامه‌هایی به صورت متناوب و گردشی برای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌های این قشر زحمتکش اجرا خواهد شد، ضمن اینکه ویژه برنامه‌هایی برای تبیین جایگاه، شان و منزلت تاکسیرانان در دستور کار قرار می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها