روزنامه‌نگاران‌بازداشتی‌باچه‌کسانی‌درارتباط‌بودند؟

کد خبر: 247779

پس از آن‌که به اصطلاح روزنامه‌نگاران توسط نهادهای مسئول بازداشت شدند یکی از رسانه‌های ضد انقلابی در مطلبی از بخشی از ارتباط آن‌ها با عناصر خارج از کشور پرده برداشته است.

روزنامه‌نگاران‌بازداشتی‌باچه‌کسانی‌درارتباط‌بودند؟
دیده‌بان: پس از دستگیری به اصطلاح روزنامه‌نگاران، توسط نهادهای مسئول فردی به نام «ف.د» که خود را کارشناس اطلاعاتی می‌داند و ساکن پاریس می‌باشد از اطلاعیه منتشر شده توسط نهادهای مسئول رمزگشایی کرده است.

وی در بخشی از این مقاله که در وب سایت ضد انقلابی رادیو کوچه با اشاره به بخشی از اطلاعیه منتشر شده از سوی نهاد مسئول که روزنامه‌نگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای را مرتبط با سه حلقه خارجی ساکن در پاریس، استانبول و بروکسل دانسته پرداخته و به معرفی این سه حلقه پرداخته است. «ف.د» حلقه پاریس را سایت روزآنلاین معرفی می‌کند، اما وی در این مقاله تلاش می‌کند تا از آوردن نام این سایت خودداری کند اما با نشانه‌هایی که می‌دهد به خوبی روشن می‌کند که روزنامه اینترنتی مورد نظر وی روزآنلاین است. وی در این باره اینچنین می‌نویسد:

«اشاره وزارت اطلاعات به گروه پاریس! یک تارنمای اینترنتی می‌باشد که چند سال پیش از سوی یک روزنامه‌نگار وابسته به طیف اصلاح‌طلبان پناهنده به فرانسه، راه‌اندازی شد. بیشتر کسانی که در این روزنامه اینترنتی قلم می‌زنند وابسته به اصلاح‌طلبان می‌باشند و شمار قابل توجهی از آنان به فرانسه پناهنده شده‌اند.

این رسانه اینترنتی خود زیر مجموعه‌هایی در اینترنت دارد. گرداننده این روزنامه اینترنتی، ارتباط خوبی با رادیو زمانه در هلند و بی‌بی‌سی در لندن دارد، بطوری که شایع است از پشتیبانی‌های مالی این رسانه‌ها برخوردار است. مقالات و مصاحبه‌هایی از گرداننده این رسانه و همکارانش، در تارنمای بی‌بی‌سی نیز دیده می‌شود و به نوعی از همکاران این بنگاه خبری بریتانیایی بشمار می‌رود. به نظر می‌رسد که یکی از دلایلی که وزارت اطلاعات، گروه پاریس را زیر مجموعه هسته لندن بشمار می‌آورد همین همکاری‌ها باشد.»

این به اصطلاح کارشناس اطلاعاتی در ادامه از کمک چهارصد هزار یورویی به حلقه پاریس پرده برمی‌دارد:

«در همان زمان تأیید شد که یکی از مسئولین گروه پاریس و همسرش که به تازگی به فرانسه پناهنده شده بودند، در جنوب شرقی پاریس خانه‌ای خریده‌اند... روزنامه‌نگار مقیم فرانسه و همسرش [نوشابه امیری و هوشنگ اسدی] در رویدادهای جنبش سبز، بسیاری از روزنامه‌نگاران و اهل هنر تبعیدی به فرانسه را پذیرا شدند و با تشکیل گروهی فعال سیاسی در آغاز جنبش سبز، آنان را در تظاهرات مختلف علیه جمهوری اسلامی شرکت دادند.»

نوشابه امیری و هوشنگ اسدی به همراه سگی که به مثابه فرزندشان است

«ف.د» سپس به ماجرای آوارگی و فلاکت فتنه‌گران فراری در پاریس پرداخته و ازدیدارهای آنان با اعضای گروهک تروریستی منافقین و ربع‌پهلوی برای گدایی پول و تأمین مخارج اینچنین سخن به میان آورده است:

«به گفته چند تن از شرکت‌کنندگان پس از چند ماه آنان را به حال خود رها کردند، چند تن از این گروه به ایران بازگشتند و خود را فریب خورده نامیدند، آنان افشا کردند که در اروپا، پول‌های هنگفتی در این ماجرا هزینه شد. بسیاری از اعضای این گروه در فرانسه ماندگار شدند و با بیکاری و سختی معیشت روبه‌رو گشتند. منابع موثق تاًیید می‌کنند که برخی از این‌ها در فرانسه، مخفیانه هم با مجاهدین خلق و هم با رضا پهلوی و نمایندگانش دیدار می‌کنند. گروه پاریس از بودجه خوبی برخوردار است، مسئولین گروه تا کنون به چند روزنامه‌نگار و هنرمند ایرانی پیشنهاد کار در برابر دریافت حقوق ماهانه داده‌اند. مبنای حقوق بر پایه حداقل دستمزد قانونی یک کارگر فرانسوی (تقریباً، هزار یورو) تعیین شده است. این پول بطور سیاه پرداخت می‌شود و در نتیجه از مالیات معاف می‌باشد، به این ترتیب، همکاران گروه پاریس می‌توانند از حقوق سوشیالی که دولت فرانسه به پناهندگان می‌دهد نیز برخوردار شوند. برخی از همکاران در ازای مقالات سفارشی، مبلغی نزدیک به سی‌و‌پنج یورو، حق التحریر دریافت می‌کنند، گاهی دیده می‌شود که برخی از همکاران گروه پرکار می‌باشند و در هفته چند مقاله تنظیم می‌کنند.»

مسیح علی‌نژاد جاسوس-خبرنگار به همراه مسعود بهنود

وی در ادامه نیز به معرفی حلقه استانبول و بروکسل می‌پردازد. حلقه استانبول را مرتبطین با رسانه رسمی سازمان جاسوسی سیا رادیو فردا معرفی می‌کند و حلقه بروکسل را نیز رجبعلی مزروعی و پسرش حنیف می‌داند. مرتضی کاظمیان عضو فراری گروهک ملی مذهبی نیز جزء افرادی است که نقش محوری را در حلقه پاریس ایفا می‌کند.

گفتنی است که دستگیر شدگان که عنوان روزنامه‌نگاری را یدک می‌کشند، از مدت‌ها قبل توسط مسعود بهنود برای همکاری با بازوی رسانه‌ای MI6 جذب شده بودند که این روند با لو رفتن این گروه از روزنامه‌نگاران متوقف شد.

لازم به ذکر است که 12 سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی طی بیاناتی روزنامه‌های زنجیره‌ای را پایگاه‌های دشمن معرفی کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها