انتخابات امسال نظام پزشکی سیاست زده است/ از کرامت پزشکان حمایت می‌کنیم

کد خبر: 247975

استفاده حداکثری از پزشکان برای مدیریت نظام پزشکی تهران، ایجاد سامانه ای برای نظارت پزشکان بر عملکرد هیئت مدیره ها، استفاده از نیروهای جوان و تکریم پیشکسوتان، رعایت اخلاق پزشکی، پشتیبانی از منافع جامعه پزشکی و تکریم و احترام پزشکان از جمله اقدامات مهمی است که رئیس آینده سازمان نظام پزشکی باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهد.

انتخابات امسال نظام پزشکی سیاست زده است/ از کرامت پزشکان حمایت می‌کنیم
سرویس اجتماعی «فردا»- اعلام رد صلاحیت برخی چهره‌های مشهور نامزد انتخابات نظام پزشکی در هفته‌های گذشته، پس از آن که با واکنش‌های گوناگونی روبه‌رو شد، با نامه رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به رئیس جمهور و پاسخ کوتاه و محکم وی، به سرعت چهره جنجالی به خود گرفت. اما سرانجام قرار است این انتخابات روز جمعه، 4 اسفند ماه در سالن همایش های رازی دانشگاه تهران برگزار شود. در همین دکتر محمد مهدی گلمکانی در گفتگو با «فردا» با بیان اینکه انتخابات امسال نظام پزشکی به شدت سیاست زده شده است، عنوان کرد: برای انتخابات این دوره گروه های مختلفی ورود پیدا کرده اند و با توجه به سیاست زدگی آن، ارزش اصلی این انتخابات تحت تاثیر قرار گرفته است. محمد مهدی گلمکانی نظام پزشکی را بزرگترین سازمان کشور و مسئولیت آن را مهم و حیاتی دانست و افزود: این انتخابات، ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی است که برگزار می شود و رئیس این سازمان هر 4 سال یکبار انتخاب می شود.
وی در ادامه به فعالیت های سازمان نظام پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: دفاع از حقوق جامعه پزشکی، ارتقا سلامت جامعه، ارتقا سطح آگاهی در نظام سلامت و کمک به تصویب لوایح مربوط به سلامت از جمله اقداماتی است که در نظام پزشکی انجام می شود. این کارشناس حوزه سلامت یکی دیگر از مهمترین اقدامات نظام پزشکی را تعیین تعرفه های نظام درمانی خواند و گفت: متاسفانه عدم مدیریت صحیح باعث شد تا اختیار تعیین تعرفه های نظام درمانی که تا پیش از این از سوی نظام پزشکی تعیین می شد در اختیار شورای عالی سلامت قرار گیرد. مدیر کل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: بازگرداندن این اختیار به سازمان نظام پزشکی سبب می شود تا بحث دفاع از حقوق صنفی پزشکان برای واقعی کردن نرخ خدمات و تعرفه های بخش درمان از سوی ارائه دهندگان خدمات درمانی، راحت تر انجام شود. همچنین با بازگرداندن این اختیار می توانیم محیطی تعاملی با سایر متولیان امر سلامت ایجاد کنیم. گلمکانی حمایت از کرامت پزشکان را یکی دیگر از لازمه های کار در سازمان نظام پزشکی دانست و گفت: در صد زیادی از پزشکان ما جوان هستند و نظام پزشکی باید برای حفظ شان این عزیزان اقدامات لازم را انجام دهد. در کنار این موضوع نیز تکریم و احترام پیشکسوتان ضروری به نظر می رسد. وی همچنین تصریح کرد: کسانی باید وارد عرصه انتخابات سازمان نظام پزشکی شوند که صلاحیت و لیاقت ارتقای این سازمان و اعضای آن را داشته باشند. او در بخش پایانی اظهارات خود خاطر نشان کرد: استفاده حداکثری از پزشکان برای مدیریت نظام پزشکی تهران، ایجاد سامانه ای برای نظارت پزشکان بر عملکرد هیئت مدیره ها، استفاده از نیروهای جوان و تکریم پیشکسوتان، رعایت اخلاق پزشکی، پشتیبانی از منافع جامعه پزشکی و تکریم و احترام پزشکان از جمله اقدامات مهمی است که رئیس آینده سازمان نظام پزشکی باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها